Citat:
Ursprungligen postat av
t0tarn
Hej! Är det någon som har koll på bilfirmorna i Uppsala? Är det någon som är mer eller mindre pålitlig? Någon som har högre ränta än andra?
Beror på vad du är ute efter, vilken prisklass etc?
Generellt har både Hedin och Möller Bil i Uppsala behandlat mig makalöst väl. Några av de bästa jag haft att göra med i Sverige. Sedan är allt en definitionsfråga - de stora kedjorna har i regel högre priser m.m. Å andra sidan kan man generellt vara mer säker på att inte bli dynglurad.
Köper du från de mindre kan du ha tur... både vad rör pris och att hitta en bil som är lite av ett kap. Å andra sidan är risken högre rörande skitobjekt som rasar så snart du kör utanför lokalen och att Ahmed totalvägrar att ta i dina problem.
Räntorna är tyvärr urusla just nu. Även (t.ex.) Mercedes egna finansbolag lägger sina räntor på 7 - 9 % och uppåt, vilket är riktigt pungdåligt för ett lån på en bil. Därav att jag just nu kör sambons gamla Ford (efter att ha sålt min Mercedes för ~1 år sedan) istället för att ge min in i ett nytt billån. Dessutom är tyvärr priserna på bilar just nu oförskämt höga...