2024-09-27, 19:24
Medlem
Försökte svara sign. pantywanker och MondoBizarro i en annan tråd men var inte behörig(?).
Förmodligen handhavandefel från min sida.

Men tack för tipset i alla fall.

B
Citera
2024-10-02, 15:15
Medlem
Hej! Är ute efter en bekväm bil som är hyfsat billig i drift och håller i några år framöver. Vad tycks om denna Peugeot jag hittade på blocket? Några varningstecken i annonsen och är den prisvärd? Mvh.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/peugeot_208_5_dorrar_1_6_e_hdi_business_line/1001883073
Citera
2024-10-19, 07:49
Medlem
Hej! Är det någon som har koll på bilfirmorna i Uppsala? Är det någon som är mer eller mindre pålitlig? Någon som har högre ränta än andra?
Citera
2024-10-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0tarn
Hej! Är det någon som har koll på bilfirmorna i Uppsala? Är det någon som är mer eller mindre pålitlig? Någon som har högre ränta än andra?

Beror på vad du är ute efter, vilken prisklass etc?

Generellt har både Hedin och Möller Bil i Uppsala behandlat mig makalöst väl. Några av de bästa jag haft att göra med i Sverige. Sedan är allt en definitionsfråga - de stora kedjorna har i regel högre priser m.m. Å andra sidan kan man generellt vara mer säker på att inte bli dynglurad.

Köper du från de mindre kan du ha tur... både vad rör pris och att hitta en bil som är lite av ett kap. Å andra sidan är risken högre rörande skitobjekt som rasar så snart du kör utanför lokalen och att Ahmed totalvägrar att ta i dina problem.

Räntorna är tyvärr urusla just nu. Även (t.ex.) Mercedes egna finansbolag lägger sina räntor på 7 - 9 % och uppåt, vilket är riktigt pungdåligt för ett lån på en bil. Därav att jag just nu kör sambons gamla Ford (efter att ha sålt min Mercedes för ~1 år sedan) istället för att ge min in i ett nytt billån. Dessutom är tyvärr priserna på bilar just nu oförskämt höga...
Citera
2024-10-29, 11:49
Medlem
Ja, kanske trist att yttra det mest uppenbara. Men varenda svensk borde bojkotta Riddermark Bil.

Köpte en (vad som skulle vara) bättre begagnad bil därifrån. Inte särskilt gammal, inte enorma mil i ryggen och tydligen korrekt servad (men i digital servicebok, skulle bara vara att ringa en officiell återförsäljare av märket i fråga).

Det var så enormt mycket fel på bilen redan 1 - 2 veckor efter att jag hämtade den. Kostnaderna för allt skulle uppgå till ~2/3 av bilens värde. Några av dem täcktes förvisso av Riddermark, vilket för rättvisans skull ska sägas. Men flera av dem ville dem inte ta i med tång. Dessutom stämde inte det hela med servicen på bilen, då den inte hade servats på 6 år och ~12 000 mil. Helt... jävla sanslöst!

Fler och fler fel dök upp och jag fick sälja bilen till förlustpris (bara för att slippa reparationerna, vilket jag hade gått back ännu mer på). Jag förlorade ca 90 000 kr på denna bil på 3 - 4 månader.

En hel del av felen lär säljaren ha vetat om (t.ex. trasig baklucka som inte gick att öppna/stänga, detta då han hade lastat in sommardäcken där innan jag hämta den). Bilen var smutsig och jävlig och en fjäder var trasig (vilket märktes först när det några dagar efter uthämtning kom mycket snö = ojämn väg, vilket gjorde klonkande mycket tydligare), jag hittade lösningar där man silvertejpat (ja, faktiskt) grejer - vilket såg ut som ett desperat försök att maskera trasiga delar.

Verkligen, verkligen - ta inte någonsin i Riddermark bil - annat än om det rör att sälja din bil till dem för att få pengar på kontot!
Citera
2024-11-23, 11:37
Medlem
Storanglarens avatar
Bilfirma i Sundsvall får skarp kritik.
https://www.st.nu/2024-11-23/kunder-rasar-mot-bilfirma-i-birsta/

Nordic bil heter den. Redan när jag läste texten förstod jag att det var en firma som drivs av blatteskojare. Det fick man ännu mer bekräftat när man går in på deras hemsida och det står inga namn på de som äger den och enda kontakten är en hotmail-adress. Oseriöst är bara förnamnet. Otroligt hur folk ens kan köpa bilar från ett sånt ställe, så lite får folk skylla sig själva också.

När ska myndigheterna sätta stopp för att bilfirmor ska kunna ägas av blattar?
Citera
2025-12-15, 22:21
Medlem
Undrar över epicar.se i Malmö.

Massor med dyra bilar och nyöppnad firma.
Kikade på en bil men säljaren var väldigt otydlig med om han ville sälja eller ej. Bilen var inte registrerad i Sverige och saknade servicebok etc.

Fick känsla att den var avsedd för någon som ville slanta med sedlar.

Sedan Inga omdömen öht. Märkligt efter 1 års verksamhet.

Någon som känner till filurerna bakom?
Citera
2025-12-16, 15:27
Medlem
De har 124 bilar till salu, men vara 35 egna. Så, det borde vara många som lämnar in bilar där till försäljning.

Märkligt det inte finns något omdöme kring firman öht.

Fick en känsla det var bilaffärer som helst valuteras med kemiska substanser.

I Malmö kan det vara i den häraden.
Citera
2025-12-17, 10:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avstangd08
Undrar över epicar.se i Malmö.

Massor med dyra bilar och nyöppnad firma.
Kikade på en bil men säljaren var väldigt otydlig med om han ville sälja eller ej. Bilen var inte registrerad i Sverige och saknade servicebok etc.

Fick känsla att den var avsedd för någon som ville slanta med sedlar.

Sedan Inga omdömen öht. Märkligt efter 1 års verksamhet.

Någon som känner till filurerna bakom?

Kollade en bil på www.epicar.se .Säljaren sa den var helt ok, men det visade sig motorn hade stora skador. Avstod.

Se upp, för något ansvar lär de inte ta för det skrot som de säljer.
Senast redigerad av Mullret 2025-12-17 kl. 10:55.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in