Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Jag har haft LinkedIn i 10 år. Jag skaffade det i samband med att jag sökte jobb för att ha mitt CV på nätet. Jag har 500+ kontakter men Linkedin har aldrig hjälp mig till ett jobb och jag har aldrig intresserat mig för plattformen.
När jag scrollar i mitt flöde på Linkedin noterar jag att många användare där är extremt aktiva. Och de lägger alltid ut extremt ointressanta saker. Det är den ena idioten efter den andra som lägger ut typ en bild tagen på 10 meters håll på en PowerPoint där det kan stå: ” Mycket intressant och lärorikt heldagsseminarium med […] om AI-optimering inom logistiksfären med fokus på transporter, transaktionskostnader och utvecklingen den närmaste 5-årsperioden”. Jag dör. Av tristess. Sen har vi ytterligare idioter som kommenterar den typen av inlägg och ger tummen upp. Sen har vi uppdateringar om att nån random minsann jobbat 5 år på ett random ställe. Jätteintressant. Eller att någon bytt jobb och skriver floskler om att de vill tacka för X härliga år på den gamla arbetsplatsen och att personen i fråga nu ska anta nya spännande utmaningar på den nya arbetsplatsen. Intresseklubben antecknar.
Vad är det för människor som håller på så här och är aktiva på Linkedin? Vad lider de av? Det enda positiva med LinkedIn är att om en tjej jag dejtar är aktiv där så avslutar jag relationen omedelbums.
Håller med om att det finns en del knepiga användare på den platformen, eller snarare en del märkligt beteende.
Väldigt mycket godhetssignalerande och ryggdunkande. Vissa personer med tunga uppdrag verkar inte göra något annat än att skriva humblebrags och floskler. Man undrar om de gör något riktigt arbete. Sedan finns det skönt folk där också.
En annan sak jag stört mig på där är när någon blir "trendig" utan att det verkar finnas något skäl till det.
Ofta någon ung pseudontellektuell mup med tjocka bågar på glasögonen som försöker framstå som smart genom att
säga hamra in budskap om att studier inte är relevant. (För att den personen inte har några). Mycket struntprat om hur man blir framgångsrik, men inte så mycket om viktiga saker på ett reellt sätt.
I övrigt gilllar jag platformeenn och många användare, men som sagt, finns det en del knepiga där också. Brukar undvika dem.