2024-09-18, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tveksamt. Vem kan tänkas hyra och med vilken avsikt? Ligger kanske inte geografiskt på plussidan. Men är det någon med pengar som vill ha lite avskildhet för någon vecka eller månad, visst. Men tippar på att huset kommer stå tomt mestadels av tiden. Spat finns det säkert folk som vill prova. Men det är bara nyhetens behag. Efter en tid kommer bokningarna att sina. Lundellhuset vill han ha kvar. Men verksamheten kommer inte fungera på sikt. Det är både för lyxigt, för dyrt och fel geografiskt.
Företag och myndigheter är alltid potentiella kunder när det kommer till hus. Det är inte ovanligt att expertis från utlandet kommer hit, jobbar 6-12 månader, tar med sig hela sin familj, och att allt bekostas utav ett företag eller statliga myndigheter. Det kommer absolut inte bli svårt för Lundell att få huset uthyrd.
Citera
2024-09-18, 00:57
Medlem
Dopys avatar
Finns det några regler kring airbnb prissättning, eller är det fri prissättning?
Tänkte om de kanske sätter ett lågt pris för att få hyresgäster så huset iallafall genererar lite inkomst. Jag har svårt att tro att folk kommer vilja betala 10 000 för en vecka för att bo i Lundell huset
i början kommer Jockes fans kanske göra det, men sedan när det är en gammal nyheter kan det bli svårare.
Citera
2024-09-18, 02:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Finns det några regler kring airbnb prissättning, eller är det fri prissättning?
Tänkte om de kanske sätter ett lågt pris för att få hyresgäster så huset iallafall genererar lite inkomst. Jag har svårt att tro att folk kommer vilja betala 10 000 för en vecka för att bo i Lundell huset
i början kommer Jockes fans kanske göra det, men sedan när det är en gammal nyheter kan det bli svårare.
Jo, 10 k för en vecka per person betalar man om man beställer hotell som är bekväma om man inte vill bo i en håla i källaren.

10 K för en dag, så pratar vi dyrt ... Jag har rest mycket - fram till 2020 - och dygnskostnaden för två personer låg mellan 1500 och 5000 tusen natten (enstaka nätter dyrare )- så 10 tusen för en vecka är inte dyrt.
Citera
2024-09-18, 03:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, 10 k för en vecka per person betalar man om man beställer hotell som är bekväma om man inte vill bo i en håla i källaren.

10 K för en dag, så pratar vi dyrt ... Jag har rest mycket - fram till 2020 - och dygnskostnaden för två personer låg mellan 1500 och 5000 tusen natten (enstaka nätter dyrare )- så 10 tusen för en vecka är inte dyrt.
10k får jag ifrån att Jocke sa att han skulle behöva betala 40k per månad för att bo där. Som jag skrev vet jag inte om det finns regler för prissättning vid airbnb. Så det kommer kanske kunna kosta mindre eller mer än 10k per vecka.

Svårt att se någon vilja betala 10k för att hyran ett hus 1 vecka i ett villa område.

10 k för något som ligger bra till är inte dyrt.
En stuga i Sälen för att kunna åka skidor.
En stuga på landet för lugn och ro.
En villa i ett villaområde för att ?
Senast redigerad av Dopy 2024-09-18 kl. 03:16.
Citera
2024-09-18, 03:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
10k får jag ifrån att Jocke sa att han skulle behöva betala 40k per månad för att bo där. Som jag skrev vet jag inte om det finns regler för prissättning vid airbnb. Så det kommer kanske kunna kosta mindre än 10k per vecka.
Ok, då missförstod jag.

40 k i ett sånt boende om man inte äger det är däremot att ta i underkant av skatteverket.

Citat:
Svårt att se någon vilja betala 10k för att hyran ett hus 1 vecka i ett villa område.
Läget är det stora problemet om man vill ha bra betalt -- men med lite taxi/körservice så kan man kanske lura hit utlänningar - För sträckan Norrkp-Stockholm är tilltalande eftersom det finns tåg.

Citat:
10 k för något som ligger bra till är inte dyrt.
Men Jockes hus ligger i ett villa område, man måste ta tåget om man vill till Stockholm, kanske t.o.m behöver hyrbil för att ta sig till och från tåget, vet inte om jocke bor på gångavstånd till tågstationen? Nära Kolmården?

Ok, jag vet inte var han har sitt hus eller hur långt det är till stadskärnan Norrköping
Citera
2024-09-18, 03:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, då missförstod jag.

40 k i ett sånt boende om man inte äger det är däremot att ta i underkant av skatteverket.

Läget är det stora problemet om man vill ha bra betalt -- men med lite taxi/körservice så kan man kanske lura hit utlänningar - För sträckan Norrkp-Stockholm är tilltalande eftersom det finns tåg.

Ok, jag vet inte var han har sitt hus eller hur långt det är till stadskärnan Norrköping
40k för Jocke att bo där är pga att dem måste betala marknadsmässig hyra.

Ja, undra om dem kommer erbjuda uppdukad frukost och liknande till gästerna?
Jag kan absolut se det passa för folk som kör långt och behöver stannar någonstans och sova för natten, spa efter långa bilkörningen, sova och sen åka vidare, men tror det finns få såna kunder.

Hade han bott nära Kolmården hade du ju absolut kunnat vara en anledning för folk att hyra.
Citera
2024-09-18, 04:34
Medlem
Det skojigt att Jocki avser att köpa fler villor att tjäna pengar på
Citat:
Det nya huset som paret är på jakt efter kommer inte att vara lika påkostat, berättar Joakim Lundell.

– Vi kommer inte lägga samma pengar som på det här, det här är ju sinnessjukt. Men det är ju också ett sätt att få tillbaka pengar, förstå när det här har legat ute för uthyrning i tre år, då har det dragit in mycket tillbaka. Förstå om du skulle ha tio villor som ligger och tuggar, ja.

https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-lamnar-lyxhuset-efter-skatteverkets-small/
Citera
2024-09-18, 07:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Ja då letar man efter en kåk på 500 kvm

Du tror inte gästerna i början kommer vara folk som sett det på Youtube och tycker det är häftigt att vara där och senare kommer det vara mer för större sällskap?

Man bokar fan inte in på Lundellhuset för att sova! Sjukaste jag hört. Det passar mer in på vinden i Linköping att komma dit bara för att sova.
Airbnb brukar väl vara rum att hyra och inte enbart hus att hyra? Men Lundell kanske enbart tänker hyra ut hela huset och inte rum alls? och då kommer det bli svårt att få hyresgäster i framtiden.
Senast redigerad av Dopy 2024-09-18 kl. 07:23.
Citera
2024-09-18, 07:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men ta och beställ en natt så får du väl se. Varför bryr du dig om det? Tänk att bo i Lundellhuset och sitta samtidigt och försvara Chrippa på Facebook
Nej tack, jag har inget behov av att hyra en villa i Norrköping.
Jag bryr mig inte, men ifall du fortfarande inte fattat det så är detta ett diskussion forum, och en tråd där man kan diskutera saker som rör Jocke, bl.a deras nya ide på att testa airbnb.
Vem försvarar Chrippa på Facebook?
Citera
2024-09-18, 07:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ändå ställer du frågan. Det är så uppenbart att du är kär i Jocke. Vill du ha telefonnummer?
Vet du vad ett diskussionsforum är?
Jag tror du verkar ha missat hela poängen med flashback

Nej du kan behålla jockes telefonnummer för dig själv, han har ju varit ganska tydlig att han inte vill att hans telefonnummer ska spridas offentligt, så jag tycker det är ganska respektlöst av dig att försöka sprida hans telefonnummer.
Citera
2024-09-18, 07:45
Bannlyst
Frågar igen. Har Jocke nån koppling till en egen företagare I Söderhamn?
Citera
2024-09-18, 07:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Frågar igen. Har Jocke nån koppling till en egen företagare I Söderhamn?
Varför undrar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in