Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Utgivningsbevis infördes år 1998. Lagen GDPRWarrior hänvisar till, som undantar innehavare från GDPR, utfärdades tidigt år 2018 under Stefan Löfvéns regering.
Garrapatica AB (eller "Legal Newsdesk Sweden AB," som det heter idag) har inte lyckats få till ett resultat på ens två miljoner kronor ett enda år sen det grundades.
Tror knappast att korruption har något med saken att göra.
1999 fick vissa digitala medier grundlagsskydd genom Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), men det gällde mest för traditionella medieaktörer som radio, TV och några webbsidor.
2003 utvidgades detta, så att även enskilda webbplatser och databaser kunde ansöka om utgivningsbevis och få samma grundlagsskydd som tryckta tidningar.
År 2003 styrde Socialdemokraterna Sverige med Göran Persson som statsminister, stödda av Vänsterpartiet och Miljöpartiet.
Ironiskt nog var det också en socialdemokratisk kommun som förstörde min skolgång och barndom.
Nu står jag här som vuxen, och det känns som att jag måste städa upp efter att politikerna lekt färdigt med våra liv och öden.
Den här kampen är personlig för mig. Även om jag kämpar för att hjälpa andra, handlar det också om att rätta till saker som påverkat mig själv djupt.