2024-09-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Utgivningsbevis infördes år 1998. Lagen GDPRWarrior hänvisar till, som undantar innehavare från GDPR, utfärdades tidigt år 2018 under Stefan Löfvéns regering.

Garrapatica AB (eller "Legal Newsdesk Sweden AB," som det heter idag) har inte lyckats få till ett resultat på ens två miljoner kronor ett enda år sen det grundades.

Tror knappast att korruption har något med saken att göra.

När jag läser om korruption i dessa sammanhang tänker jag mer på "vänskaps korruption" eller "kollegial korruption". Det behöver inte flyttas pengar för begreppet korruption.

Hur lagen fick sin utformning är en lång histora med många förslag till ändringar sedan dess. Under alla förutsättningar är det den nuvarande regerings ansvar att anpassa lagar efter rådande rättsläge och att se till att EU:s företräde faktiskt respekteras.
Citera
2024-09-17, 21:15
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Utgivningsbevis infördes år 1998. Lagen GDPRWarrior hänvisar till, som undantar innehavare från GDPR, utfärdades tidigt år 2018 under Stefan Löfvéns regering.

Garrapatica AB (eller "Legal Newsdesk Sweden AB," som det heter idag) har inte lyckats få till ett resultat på ens två miljoner kronor ett enda år sen det grundades.

Tror gör man i Guds hus. (Välj vilket av alla slag som passar bäst själv)

Men beskrivningen som görs får det att låta som korruption ändå.

Men jag är villig att hålla med om att jag anser att det är lite väl mycket svåger politik i Sverige. Och det är korruption.

PS: Kul att se dig kommentera igen Kalle! Hoppas du vet jag inte hyser dig eller någon annan i denna tråd något ont! 😇
Citera
2024-09-17, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Japp, är på NOYB sedan i Juli. Verkar vara en engagerad jurist. De har eller ska väl snart ha en del cases mest mot IMY gissar jag.

Glädjer mig.
Citera
2024-09-17, 22:13
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
När jag läser om korruption i dessa sammanhang tänker jag mer på "vänskaps korruption" eller "kollegial korruption". Det behöver inte flyttas pengar för begreppet korruption.

Hur lagen fick sin utformning är en lång histora med många förslag till ändringar sedan dess. Under alla förutsättningar är det den nuvarande regerings ansvar att anpassa lagar efter rådande rättsläge och att se till att EU:s företräde faktiskt respekteras.
Instämmer i allt detta.

Ser dock ingen rimlig grund till att misstänka korruption.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Tror gör man i Guds hus. (Välj vilket av alla slag som passar bäst själv)

Men beskrivningen som görs får det att låta som korruption ändå.

Men jag är villig att hålla med om att jag anser att det är lite väl mycket svåger politik i Sverige. Och det är korruption.
Ja, en vinklad beskrivning kan lätt få något att låta som korruption... Det var därför jag försökte ge en mer objektiv beskrivning. I mina ögon är det inte rimligt att göra bedömningen att det handlar om korruption, men jag kan förstå varför de som är påverkade av dagens situation kan vilja se korruption av rent mänskliga skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
PS: Kul att se dig kommentera igen Kalle! Hoppas du vet jag inte hyser dig eller någon annan i denna tråd något ont! 😇
Tackar!

Ingen fara, jag tar aldrig illa upp bara för att någon tycker annorlunda mot eller säger emot mig.
Citera
2024-09-18, 01:49
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:

1999 fick vissa digitala medier grundlagsskydd genom Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), men det gällde mest för traditionella medieaktörer som radio, TV och några webbsidor.

2003 utvidgades detta, så att även enskilda webbplatser och databaser kunde ansöka om utgivningsbevis och få samma grundlagsskydd som tryckta tidningar.

År 2003 styrde Socialdemokraterna Sverige med Göran Persson som statsminister, stödda av Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

Ironiskt nog var det också en socialdemokratisk kommun som förstörde min skolgång och barndom.

Nu står jag här som vuxen, och det känns som att jag måste städa upp efter att politikerna lekt färdigt med våra liv och öden.

Den här kampen är personlig för mig. Även om jag kämpar för att hjälpa andra, handlar det också om att rätta till saker som påverkat mig själv djupt.
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-09-18 kl. 02:25.
Citera
2024-09-18, 11:28
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden men kan någon bekräfta att de har fått bort sig själva från MrKoll?

Det är i princip bara den sidan jag har kvar som jag vill få bort mig på men dem vägrar svara.
Citera
2024-09-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Orkar inte läsa hela tråden men kan någon bekräfta att de har fått bort sig själva från MrKoll?

Det är i princip bara den sidan jag har kvar som jag vill få bort mig på men dem vägrar svara.

Det förekommer väldigt ofta att de inte svarar men att de tar bort en i alla fall. Några har tydligen väntat någon vecka. Man får helt enkelt kolla själv efter en tid om man finns kvar där.
Citera
2024-09-18, 15:04
Medlem
Här har vi Verifieras svar på IMYs granskning med anledning av mitt klagomål:

Delar upp svaret i 3 inlägg då den överskred maximala tecken.

DEL 1/3
Senast redigerad av Coronana 2024-09-18 kl. 15:06.
Citera
2024-09-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana

DEL 2/3:
Senast redigerad av Coronana 2024-09-18 kl. 15:09.
Citera
2024-09-18, 15:07
Medlem
Citat:
DEL 3/3:
Citera
2024-09-18, 16:15
Avstängd
Citat:
DEL 3/3:

Överklaga.
Köp premiumversionen av Chat-GPT.
Kör in deras text där.
Be den skriva en överklagan baserat på texten utifrån ditt önskade perspektiv.
Citera
2024-09-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Överklaga.
Köp premiumversionen av Chat-GPT.
Kör in deras text där.
Be den skriva en överklagan baserat på texten utifrån ditt önskade perspektiv.

Inget beslut har tagits. Detta är endast ett yttrande. Nästa steg är att IMY tar ett beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in