2024-09-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusceasar2
Jag har fått 3 beslagtagna tror jag haha jag har fått 1 brev att misstänkt narkotika och det beslagtagits dom andra 2 dök aldrig upp så jag har ingen aning vad som hänt me dom men antar dom tagit dom med . Har du märkt nåt konstigt , jag har inte fått nån post på säkert 2-3 veckor , ingenting bara reklam . Fast ja väntar på lite post från försäkringskassan och lite annat .
Undrar om
Dom har stoppat min post helt eller nåt . Kontrollerar alla brev jag får öppnar dom
Kanske . Jag vet inte 🤷🏼‍♂️ men har din post blivit seg efter dina blev beslagtagna .

Har du fått nåt brev eller samtal från polisen .

Eller är det bara ligga lågt ett tag .
Jag fick tre brev om att jag är misstänkt för brott osv men efter det fick jag aldrig någon mer återkoppling.

Men detta var innan polisen bestämde sig för att knarkbrev var ett brott och mänskligheten och förtjänade alla deras resurser så det kan ju fungera annorlunda idag.
Citera
2024-09-16, 17:13
Medlem
Citat:
Jag har fått 3 beslagtagna tror jag haha jag har fått 1 brev att misstänkt narkotika och det beslagtagits dom andra 2 dök aldrig upp så jag har ingen aning vad som hänt me dom men antar dom tagit dom med . Har du märkt nåt konstigt , jag har inte fått nån post på säkert 2-3 veckor , ingenting bara reklam . Fast ja väntar på lite post från försäkringskassan och lite annat .
Undrar om
Dom har stoppat min post helt eller nåt . Kontrollerar alla brev jag får öppnar dom
Kanske . Jag vet inte 🤷🏼‍♂️ men har din post blivit seg efter dina blev beslagtagna .

Har du fått nåt brev eller samtal från polisen .

Eller är det bara ligga lågt ett tag .

Fick inte heller någon post under ett par veckor, de hade även tagit och stoppat en faktura för sophämtning som i sin tur hamnade hos inkasso. Fick betala extraavgift för en faktura jag aldrig fick...
Citera
2024-09-17, 20:50
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag fick ett brev från Polisen för lite mer än en månad sedan där det stod att dom hade beslagtagit 3 brev som var adresserade till mig för att dom innehöll olagligt material och att jag hade två val. Antingen kunde jag göra anspråk på materialet eller så skulle det inom en viss tid brännas upp. Dock stod det inget om något brott eller liknande och har varken fått brev eller på annat sätt blivit kontaktad av dom sen dess.

Har flera aktiva beställningar varav en har dröjt 1,5 veckor nu dock har andra saker jag handlat kommit fram som det ska, men bör man vara nojig?

/Mvh
Citera
2024-09-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag fick ett brev från Polisen för lite mer än en månad sedan där det stod att dom hade beslagtagit 3 brev som var adresserade till mig för att dom innehöll olagligt material och att jag hade två val. Antingen kunde jag göra anspråk på materialet eller så skulle det inom en viss tid brännas upp. Dock stod det inget om något brott eller liknande och har varken fått brev eller på annat sätt blivit kontaktad av dom sen dess.

Har flera aktiva beställningar varav en har dröjt 1,5 veckor nu dock har andra saker jag handlat kommit fram som det ska, men bör man vara nojig?

/Mvh

Tar dom tillräckligt många paket och märker att du fortsätter beställa i samma namn och adress så lär de ju till slut kontakta dig...
Citera
2024-09-17, 22:00
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRolf
Tar dom tillräckligt många paket och märker att du fortsätter beställa i samma namn och adress så lär de ju till slut kontakta dig...

Skall nog avvakta ett tag med att handla mer då efter att dessa aktiva beställningar avslutats!

/Mvh
Citera
2024-09-18, 06:38
Medlem
Citat:

/Mvh

Du borde nog ligga lågt ett tag , din post kommer antagligen bli granskad mera framöver , eller så stoppar PostNord alla brev till dig och går igenom precis allt . Så är det bo i ett stasi land där staten ska kontrollera allt va dess medborgare gör .

Men mitt tips är ligg lågt ett tag me beställa . Även om
Dom beslagtagit 3 brev så kan det ibland dröja upp till ett halvår innan man hör av polisen igen . Hör dom av sig , förneka allting , du vet inget , bevis bördan ligger på dom och det vet dom . Radera allt på din mobil eller dator
Citera
2024-09-18, 11:50
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Skall nog avvakta ett tag med att handla mer då efter att dessa aktiva beställningar avslutats!

/Mvh

Du får nog ärligt talat räkna med att inte handla på minst ett år.
Citera
2024-09-18, 19:25
Medlem
karbolexans avatar
Citat:

/Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Du får nog ärligt talat räkna med att inte handla på minst ett år.

Kan inte svara hur det ser ut nu med nya lagen eftersom jag inte lagt någon order sedan min låda blev röd. Men när jag blev av med ett gäng försändelser för ett par år sedan och fick husis så efter det hade jag hål och tejp på i de flesta av mina "vanliga" paket i runda slängar ett år. Testade under tiden bara för skoj skull att beställa CBD och det paketet var helt uppslitet och sedan ihoptejpat igen efter granskning. Nu var det ju iof lite större summor de hittade så kan berott på det också att allt kontrollerades.
Citera
2024-09-18, 19:52
Medlem
Citat:
Du borde nog ligga lågt ett tag , din post kommer antagligen bli granskad mera framöver , eller så stoppar PostNord alla brev till dig och går igenom precis allt . Så är det bo i ett stasi land där staten ska kontrollera allt va dess medborgare gör .

Men mitt tips är ligg lågt ett tag me beställa . Även om
Dom beslagtagit 3 brev så kan det ibland dröja upp till ett halvår innan man hör av polisen igen . Hör dom av sig , förneka allting , du vet inget , bevis bördan ligger på dom och det vet dom . Radera allt på din mobil eller dator

Jag blev uppringd av polisen idag som sade att jag är misstänkt för ringa narkotika brott, är kallad på förhör i morgon. Mer ville polisen inte säga. Jag sade att jag inte fattade vad han menade. Misstänker att ett brev med tabletter blivit beslagtna som jag hade beställt från en näthandel. Men hur skall om det nu är detta, polisen kunna bevisa att det är jag som har gjort beställningen. Köpet betalades via krypto.Tacksam för svar. Tror det är dumt att erkänna om det inte finns bindande bevis.
Citera
2024-09-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felixxx
Jag blev uppringd av polisen idag som sade att jag är misstänkt för ringa narkotika brott, är kallad på förhör i morgon. Mer ville polisen inte säga. Jag sade att jag inte fattade vad han menade. Misstänker att ett brev med tabletter blivit beslagtna som jag hade beställt från en näthandel. Men hur skall om det nu är detta, polisen kunna bevisa att det är jag som har gjort beställningen. Köpet betalades via krypto.Tacksam för svar. Tror det är dumt att erkänna om det inte finns bindande bevis.

Vill de sätta dit dej så kan dom. Men givetvis säger du bara "lillagubben. jag fattar fortfarande inte vad det är jag beställt. jag har aldrig brukat narkotika. jag har inte druckit en droppe i hela mitt liv. jag är renlevnadsmänniska. renare än gunde svan och ingmar stenmack för helvete!". repetera. och annars säger du bara att du vill ha en advokat närvarande så kanske de släpper dej I såna här fall bör man ha nån som "saul goodman" LOL
Senast redigerad av fonzen 2024-09-18 kl. 22:23.
Citera
2024-09-19, 11:41
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felixxx

Oroa dig inte. Massa i den här tråden har blivit kontaktade av polis, men ingen har åtalats.
Citera
2024-09-19, 16:34
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Oroa dig inte. Massa i den här tråden har blivit kontaktade av polis, men ingen har åtalats.

Jag tänker det också. Att då brevet/en inte kommit fram och blivit beslagtaget/na så kan väl inget hända för man har ju fortfarande faktiskt inte innehaft innehållet och då kan det väl inte räknas som ett brott?

Man kan ju bara neka till allt och säga att det måste vara någon annan som vill sätta dit mig eller eller nåt dylikt.

/Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in