2024-09-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Se det framför mig..Kristina skriker...aj..aj..aj..inte där KarlOskar.
Hahaha, eller Raskens Ida skriker ”Raskeeeeeen aaaah Raskeeen ah ah ah”
Citera
2024-09-17, 19:20
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Ok, analsex… Men du kan väl ändå inte mena att folk var lika perverterade som idag och band fast varandra, delade ut golden showers, höll på med anal gape osv…
Jag kan omöjligen veta det men det vore inte logiskt att tänkas att de inte skulle vara intresserade av analt sex sen urminnes tider. Vad skulle motivera att det var ett nytt fenomen?
Citera
2024-09-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
att man kissade på varandra var nog rätt vanligt. att binda fast varandra.. nja.. det var nog mer att man blev fastbunden helt enkelt. inte för just sex, utan för att man kände för det. sen blev det våldtäkt av den fastbundna. tänk fängelse, o ännu tidigare, nån som stjäl saker, man band säkert fast denne vid ett träd o folk kom o gick o satte påna.
fistfucking vet jag ingenting om, har inte läst nånting om just detta.
Var har du fått det ifrån, att det var vanligt att pissa på varandra?
Citera
2024-09-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Jag kan omöjligen veta det men det vore inte logiskt att tänkas att de inte skulle vara intresserade av analt sex sen urminnes tider. Vad skulle motivera att det var ett nytt fenomen?
Att folk är mer perverterade nu, och att det således krävs mer för att nå ”det slutliga målet”.
Citera
2024-09-17, 19:23
Medlem
Liberationfronts avatar
Tror folk inte träffa en massa olika så ofta förr. Man träffades kring 18-22 år och höll ihop hela livet fram till typ 1960 talet då blev människor mer liberala. Säkert möjligt att sånna fetischer fanns ändå men det var privat har ju Porr fukkat ut helt det mesta inom sex. På Romarnas tid var det nog mer skruvat men sen kom kristendom och tystade det mesta.
Citera
2024-09-17, 19:23
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån, att det var vanligt att pissa på varandra?
jag vet faktiskt inte. jag vet att jag har läst det, men kan inte minnas vilken epok, eller var i världen det var, eller vilket folkslag det handlade om. desvärre.
misstänker det var 1500 talet i europa.
Citera
2024-09-17, 19:24
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Att folk är mer perverterade nu, och att det således krävs mer för att nå ”det slutliga målet”.
Vad bygger du det på?
Citera
2024-09-17, 19:26
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Tror folk inte träffa en massa olika så ofta förr. Man träffades kring 18-22 år och höll ihop hela livet fram till typ 1960 talet då blev människor mer liberala. Säkert möjligt att sånna fetischer fanns ändå men det var privat har ju Porr fukkat ut helt det mesta inom sex. På Romarnas tid var det nog mer skruvat men sen kom kristendom och tystade det mesta.

detta är desvärre felaktigt. iden om monogami kom nog inte förrän tidigt 1800 tal. innan dess var det väldigt mycket free for all.
kvinnan hade helt enkelt inte mycket val. det var Störst Bäst o Vackrast som vann. Folk mördade andra för att ha sex, utan problem, fram till iaf 1700 talet.
Sedan blev det något mer civiliserat efter att kungadömena nu helt plötsligt satte folk i finkan för olika saker.
Men även under denna tid var monogami väldigt ovanligt.
Citera
2024-09-17, 19:26
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Berätta mer! Källor på det?

Bara ren spekulation, men hippe rörelsen var ju rätt liberal och katolska kyrkan ju väldigt repressiv det är ju allmän kunskap.
Citera
2024-09-17, 19:27
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
detta är desvärre felaktigt. iden om monogami kom nog inte förrän tidigt 1800 tal. innan dess var det väldigt mycket free for all.
kvinnan hade helt enkelt inte mycket val. det var Störst Bäst o Vackrast som vann. Folk mördade andra för att ha sex, utan problem, fram till iaf 1700 talet.
Sedan blev det något mer civiliserat efter att kungadömena nu helt plötsligt satte folk i finkan för olika saker.
Men även under denna tid var monogami väldigt ovanligt.

Fast mord och våldtäkt är inte det jag pratar om
Citera
2024-09-17, 19:28
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Fast mord och våldtäkt är inte det jag pratar om

mjo det gör du iofs, eftersom du skriver att man var gifta och höll sig till sin äkta man/kvinna. Så såg inte samhället ut då. Monogami och äkthet (fidelity, eng) kom inte förrän mellan-sent 1800 tal o var inte speciellt tydligt förrän in på 1900 talet.
Senast redigerad av lasse-bengtsson 2024-09-17 kl. 19:31.
Citera
2024-09-17, 19:33
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
mjo det gör du iofs, eftersom du skriver att man var gifta och höll sig till sin äkta man/kvinna. Så såg inte samhället ut då. Monogami och äkthet (fidelity, eng) kom inte förrän mellan-sent 1800 tal o var inte speciellt tydligt förrän in på 1900 talet.

Du över tolkar svårt att hålla med autister.
Avslutar detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in