Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-17, 02:29
Medlem
Hej,

Som vi alla vet är fett % den största markören för hur attraktiv en kvinna och man är.

Det är vetenskapligt och inte bara anekdotiskt.

Så fort en kvinna går ner på 10-12% kroppsfett så blir hon en 10a mer eller mindre. Tror du mig inte så är det bara att titta på alla framgångsrika och kända män och ta ut snitt personen dom är ihop med. Alla är ihop med kvinnor som ser ut som fotomodeller.

Hemligheten till att ha en vacker attraktiv kropp är att lägga beslag på sina inre demoner och själv sätta dagordning för hur mycket du äter. Det är inte svårare än så för tjejer. Ät mindre bara.

Frida Karlsson som är sveriges främsta längdskidåkerska just nu är pinnsmal. Hon omgärdas av läkare, dietister och är en superatlet. Hade det varit "farligt" att inte äta mycket mat skulle hon inte se ut som hon gör. Hon har mindre än 10% kroppsfett. Så idén som länge formulerats av alla tjocka tjejer att det är farligt att äta som supermodeller är bara trams. Vi är inte gjorda för att gå runt med fett så är det bara och det belönas av biologin för att män springer efter smala tjejer. Ju mindre ju bättre.

Min fråga riktar sig till er män som har tjejer som är tjocka. Hur har ni sex egentligen? Vad attraheras ni utav i sängen när en lasttjock val lägger sig i sängen och ber dig stoppa in den i hålet? Jag hade aldrig fått upp den ens. Bara tanken av att se en tjock kvinna ställa sig i en upp dämmad doggystyle position och visa en rund ballong röv med tjocka anklar får mig att spy nästan?

Så för er som har tjejer som lider av övervikt. Hur står ni ut? Hur gör ni? Hur är ert sexliv?

Tack för mig
Citera
2024-09-17, 02:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej,

Som vi alla vet är fett % den största markören för hur attraktiv en kvinna och man är.

Så fort en kvinna går ner på 10-12% kroppsfett så blir hon en 10a mer eller mindre. Tror du mig inte så är det bara att titta på alla framgångsrika och kända män och ta ut snitt personen dom är ihop med. Alla är ihop med kvinnor som ser ut som fotomodeller.

Hemligheten till att ha en vacker attraktiv kropp är att lägga beslag på sina inre demoner och själv sätta dagordning för hur mycket du äter. Det är inte svårare än så för tjejer. Ät mindre bara.

Frida Karlsson som är sveriges främsta längdskidåkerska just nu är pinnsmal. Hon omgärdas av läkare, dietister och är en superatlet. Hade det varit "farligt" att inte äta mycket mat skulle hon inte se ut som hon gör. Hon har mindre än 10% kroppsfett. Så idén som länge formulerats av alla tjocka tjejer att det är farligt att äta som supermodeller är bara trams. Vi är inte gjorda för att gå runt med fett så är det bara och det belönas av biologin för att män springer efter smala tjejer. Ju mindre ju bättre.

Min fråga riktar sig till er män som har tjejer som är tjocka. Hur har ni sex egentligen? Vad attraheras ni utav i sängen när en lasttjock val lägger sig i sängen och ber dig stoppa in den i hålet? Jag hade aldrig fått upp den ens. Bara tanken av att se en tjock kvinna ställa sig i en upp dämmad doggystyle position och visa en rund ballong röv med tjocka anklar får mig att spy nästan?

Så för er som har tjejer som lider av övervikt. Hur står ni ut? Hur gör ni? Hur är ert sexliv?

Tack för mig

Folk har olika preferenser. Och folk har olika saker som de inte alls skulle kunna tända på.
Du har säkert sådant själv: som du tänder extremt mycket på, men som andra ser som obegripligt att du tänder på. Hur skulle du förklara för dem vad det är som är så tändande för dig med detta som de äcklas av? Hur skulle du kunna förklara det för dem så att de förstod? Svårt, eller hur?

Det är ju som med mat. Jag älskar oliver. En del hatar det.
En del älskar leverpastej. Jag spyr nästan av lukten.
Hur ska jag och dessa kunna förklara för varandra vad tjusningen med oliver/leverpastej är?

Du får väl bara acceptera att folk är olika. Att det finns de som, till skillnad från dig, kan tända på överviktiga kvinnor/överviktiga män.

Kanske inte svar på dina frågor. Men iaf. lite du kan reflektera över och kanske börja inse att vi människor har olika preferenser.

Btw. så har jag inte legat med en överviktig kvinna. Men med kurviga och smala kvinnor. Och jag kan nog finna överviktiga kvinnor attraktiva, attraktionen sitter ju i mer än bara vikten...
Citera
2024-09-17, 07:06
Moderator
pbos avatar
TS har helt enkelt fel. Det är nog uppåt 35 år sedan jag läste om en studie som visade att män snitt ejakulerade mer sädesvätska vid sex med en mullig kvinna än med en smal. Anledningen troddes vara att de extra fettreserverna gör kvinnan mer lämpad att klara av att ge ett barn tillräckligt med näring under graviditet och amning. Alltså sparar manskroppen på skotten ned magra kvinnor och slösar med dem med mulliga. Det finns väl inte ett 100%-igt ett till ett-förhållande med vad man upplever som attraktivt och hur mycket man sprutar, men det är nog ändå en bra indikation.

Nutidens mycket smala modellideal antas ju ha influerats av homosexuella modedesigners. Visst tänder man på pojkstjärtar så gillar man väl detta. Men personligen så tänder jag på kvinnor.
Citera
2024-09-17, 07:07
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Hej,

Tack för mig

Du blir kåt på att din partner kommer stinka av ketoner och bryta ihop inom ett par veckor i en krissituation?
Citera
2024-09-17, 07:36
Medlem
Citat:

Hon har iofs varit avstängd från tävling och (träning?) förmodligen för att hon varit för smal/utebliven mens (skulle jag gissa på). Tror inte de sagt exakt varför men hon har pausat från träning och tävling iaf med största sannolikhet för att hon varit för smal.

Sen att de allra flesta skulle må bättra av lite mindre fett håller jag med om.
Citera
2024-09-17, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
TS har helt enkelt fel. Det är nog uppåt 35 år sedan jag läste om en studie som visade att män snitt ejakulerade mer sädesvätska vid sex med en mullig kvinna än med en smal. Anledningen troddes vara att de extra fettreserverna gör kvinnan mer lämpad att klara av att ge ett barn tillräckligt med näring under graviditet och amning. Alltså sparar manskroppen på skotten ned magra kvinnor och slösar med dem med mulliga.
Det kan inte vara så att det tar längre tid att komma med ett fläskberg och att mängden sädesvätska därför är större än om man kommer fort? Alla män vet ju att om man "edgar" en stund när man runkar så blir satsen större än om man bara snabbdrar en kvickis, just eftersom under edgandet så "fylls rören på", så att säga. Samma sak att ligga med en tjockis. Man kommer inte direkt utan får jobba lite för det eftersom man inte riktigt är dunderkåt och då blir slutresultatet en större mängd sädesvätska än om man knullar någon man är jättekåt på och därför kommer fortare utan en massa extrajuckande?
Citera
2024-09-17, 07:52
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Erotik och sexualitet

/Mod
Citera
2024-09-17, 08:05
Medlem
Självklart går det att ha sex med en fläskpadda, dom får lägga sig på rygg helt enkelt som en död säl. Sen är det bara att köra.
Citera
2024-09-17, 08:53
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Hej,

Tack för mig

Finns ju grader i helvetet. Det är inte bara pinnsmala eller toktjocka tjejer som går runt på stan.

Väger man under 100 kg som kvinna är nog min uppfattning att sexet ännu inte blivit ett problem.

Jag har ca 20 kg övervikt (kvinna), och det är fan svårt att stå ut. Jag gillar inte min kropp och tycker det är äckligt med dallrig mage, armar och lår. Jag har inte sex just nu pga detta. Men jag är i en ålder då det är svårt att gå ner i vikt, och jag älskar mat. Så det är en rävsax utan dess like.
Citera
2024-09-17, 09:03
Medlem
Det är ju bara att söka på valfri porrsida så kan du samla in empirisk data som du kan forska inom.
Citera
2024-09-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Finns ju grader i helvetet. Det är inte bara pinnsmala eller toktjocka tjejer som går runt på stan.

Väger man under 100 kg som kvinna är nog min uppfattning att sexet ännu inte blivit ett problem.

Jag har ca 20 kg övervikt (kvinna), och det är fan svårt att stå ut. Jag gillar inte min kropp och tycker det är äckligt med dallrig mage, armar och lår. Jag har inte sex just nu pga detta. Men jag är i en ålder då det är svårt att gå ner i vikt, och jag älskar mat. Så det är en rävsax utan dess like.

Trams!

Du kan gå ner i vikt snabbt genom att sluta äta onödiga kolhydrater (bröd, pasta, skräp) och äta det som är gott istället mer - ost, kött!

Det är bara medelålderskvinnors hittepå att man är i en viss ålder och har svårt att gå ned! Ät mindre bara av det tråkiga och höj lite på det som är gott!

Men jag vill ändå påstå att jag talar utifrån manliga släktskapets biologi när jag säger att vi män gillar smala tjejer. De som kommenterat i tråden att vi har olika preferenser är bara trams. Man kan bli kär i en tjej som är smal, och som sedan blir tjock och fortsätta behålla kärleken och vara hårt tagen av kvinnan. Men man hade fortfarande ansett att kvinnan varit snyggare om hon varit smal än tjock. Det är omöjlig biologi och handlar inte om preferenser.

Det finns massor studier jag vet en stor som man gjorde på 60 talet och där insåg man att mäns dopamin lyste upp när dom såg en kvinna lee på foton. Det hände dock inget när tjejen var sur eller neutral. Men när tjejer Leer så lyser dopamincentrumet upp hos män.

Vad hände efter det? Varenda tidning började använda kvinnor som ler på omslaget. Titta i affären nästa gång du står i kö och ska handla dina onyttiga glassar och godis. Räkna hur många det är som leer av kvinnorna på tidningsomslagen.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2024-09-17 kl. 09:12.
Citera
2024-09-17, 09:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Självklart går det att ha sex med en fläskpadda, dom får lägga sig på rygg helt enkelt som en död säl. Sen är det bara att köra.

Det lär bli säker sex för du lär inte nå in hela vägen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in