2024-09-16, 19:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ser du Brynäs som ett hot?
Det sista är vi överens om.
Nejdå. Jag håller på Oskarshamn. Brynäs är ju ett klassiskt lag, men jag vet inte om det räcker i år. Håller alla tummar för att ni hänger kvar, iaf.
2024-09-16, 19:48
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nejdå. Jag håller på Oskarshamn. Brynäs är ju ett klassiskt lag, men jag vet inte om det räcker i år. Håller alla tummar för att ni hänger kvar, iaf.
Då håller jag tummarna för att Oskarshamn återvänder till SHL även om jag tror på Björklöven-Djurgården i final. Men man vet ju aldrig
2024-09-17, 08:35
Medlem
Citat:
Såklart! Dom är väldigt bra på pappret, kanske bästa laget, men som gammal Brynäsare så är jag realist även om även jag hoppas på det bästa.

Kan du utveckla kanske bästa laget?
På papperet... av alla?
Har du checkat typ Färjestad och Skellefteå?
2024-09-17, 08:42
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Kan du utveckla kanske bästa laget?
På papperet... av alla?
Har du checkat typ Färjestad och Skellefteå?
Lite mer av vad jag anser efter att ha sett laguppställningen. Dock var jag tydlug med att jag inte tror på nån särskilt bra slutplacering eftersäsongen. Max kvartsfinal om det vill sig väl.
Färjestad har alltid varit bra och kan nog nå både semi och final. Skellefteå har jag inte så mycket till övers för så länge de envisas med att ha Linus "Sållet" Söderström i mål.
2024-09-17, 08:51
Medlem
Citat:
Lite mer av vad jag anser efter att ha sett laguppställningen. Dock var jag tydlug med att jag inte tror på nån särskilt bra slutplacering eftersäsongen. Max kvartsfinal om det vill sig väl.
Färjestad har alltid varit bra och kan nog nå både semi och final. Skellefteå har jag inte så mycket till övers för så länge de envisas med att ha Linus "Sållet" Söderström i mål.

Ja Linus Söderström var ju jättedålig senast!
2024-09-17, 08:54
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Berodde på bra backar och aktiva forwards samt väldigt bra i boxplay. Inte för att de har Linus "Sållet" Söderström i mål.
2024-09-17, 09:06
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Rifalk hade bättre stats än Söderström i slutspelet.
2024-09-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rifalk hade bättre stats än Söderström i slutspelet.

Joojoo marginellt bättre när Rögle gick på ren extas absolut....

Men att säga att man inte har mycket till övers till Skellefteå för att Söderström är ett såll vet jag inte om man tittar till både grundserie och slutspel, som Brynässupporten ovan.
2024-09-17, 10:06
Medlem
MitchRapps avatar
Lakers har bäst stats, men hur det går den här säsongen är något annat. Ett extra klapp till Adam Åhman, Lakers andramålvakt, som hade bäst stats i Shl förra säsongen med sina fina 93.10 i räddningsprocent.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-17 kl. 10:19.
2024-09-17, 10:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Då håller jag tummarna för att Oskarshamn återvänder till SHL även om jag tror på Björklöven-Djurgården i final. Men man vet ju aldrig
Tack (vi lär behöva alla tummar vi kan uppbåda).
2024-09-17, 11:18
Medlem
Citat:
Såklart! Dom är väldigt bra på pappret, kanske bästa laget, men som gammal Brynäsare så är jag realist även om även jag hoppas på det bästa.
Menar du på allvar att brynäs har shl:s bästa lag? Om så är fallet måste du sluta knarka
2024-09-17, 13:51
Medlem
MitchRapps avatar
Det är bara att se på shls upptaktsträff, där Färjestad och deras miljardbygge som väntat skyhöga favoriter, precis som senaste säsongerna. Skellefteå långt efter, men klar plats 2, så tar någon annat lag guldet, så är det en stor skräll.

Malmö och Örebro är negativa favoriter, till att åka ner allsvenskan.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-17 kl. 13:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in