2024-09-16, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Eftersom du ensidigt stödjer P ser jag dig inte som trovärdig.

Vill inte förringa ditt arbete på Stormen, men de som är där medicineras ju, med tvång och injektioner om så behövs. A nekas både utredning och medicinering av P.

Enköping är liten stad där alla känner alla, så jag gissar att Överförmyndarnämnden känner till omständigheterna. P har misskött dotterns ekonomi också, två år i rad har han dragit på henne betalningsanmärkningar.

Assistenterna har ju vänt sig till JS eftersom direktiven hon gett för att skydda Essie inte fungerar. Det finns beskrivet i bl a IVO dokumenten, att hon attackerar blixtsnabbt. Hon använder tillhyggen, bits så köttet lossnar, tar stryptag osv. Det är så väl dokumenterat och finns i handlingar som pappan använt sig av vid sina överklaganden, så vi kan lugnt utgå från att det stämmer.

Men kanske du antyder att någon annan skadat Essie?

Tänk ut det själv istället för att citera mig om detta.
Har A PA 24/7 så är det nog riktigt svårt för A att döda hunden när de är i närheten..
Sen var gjorde A med kroppen isåfall...
Citera
2024-09-16, 21:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Har A PA 24/7 så är det nog riktigt svårt för A att döda hunden när de är i närheten..

???

Att A har kunnat döda Essie är inte omöjligt eftersom hon är så snabb. Håller det dock inte för troligt. Möjligen skada henne så svårt att familjen beslutar sig för att avliva henne.

Men det troligaste scenariot är enligt mig att JS och P har kokat ihop nånting för att skaffa undan Essie, avlivat eller omplacerat.
Citera
2024-09-16, 22:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Du menar att A har bitit PA eller ??
Håller A på med sånt ska hon i på slutenvård omedelbart på obestämd tid.
Med sådant våldskapital ska de inte vara i närheten av vanliga människor eller djur..
Ja, AÖ bet en assistent i låret så det blev ett 7X7cm sår där eftersom hon blev nekad godis i affären, hon har även attackerat assistenter i andra fall...
Citera
2024-09-16, 22:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
det är mest troligt att AÖ skadade Essie för mycket för att hon skulle kunna räddas och PÖ med hjälp av LÖ dödade och begravde henne...
Citera
2024-09-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är mest troligt att AÖ skadade Essie för mycket för att hon skulle kunna räddas och PÖ med hjälp av LÖ dödade och begravde henne...

Tyvärr mkt som tyder på det hoppas vi har fel.
Ofattbart isf att ingen förhindrade det nu får dom leva med det på sina samveten men det har dom väl inget. Man mår illa bara av att tänka tanken .
Citera
2024-09-17, 00:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tyvärr mkt som tyder på det hoppas vi har fel.
Ofattbart isf att ingen förhindrade det nu får dom leva med det på sina samveten men det har dom väl inget. Man mår illa bara av att tänka tanken .
ja, jag menar det här är helt klart Ö-familjens fel, assistenterna fick mer än nog av att sköta AÖ och bli filmade på jobbet medan de trakasserades av PÖ...
Citera
2024-09-17, 01:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Ni som har tillträde till Essie ska hem.

Händer det något där? Kan ni skicka kommentarer?

Berätta!
Citera
2024-09-17, 03:55
Bannlyst
Citat:
???

Att A har kunnat döda Essie är inte omöjligt eftersom hon är så snabb. Håller det dock inte för troligt. Möjligen skada henne så svårt att familjen beslutar sig för att avliva henne.

Men det troligaste scenariot är enligt mig att JS och P har kokat ihop nånting för att skaffa undan Essie, avlivat eller omplacerat.

Hemma, men A har ju PA 24/7 så då måste de sett A sargat Essie ordentligt på några sekunder, blir en konstig situation tycker jag..
Förvisso kan A eventuellt ryckt väldigt hårt i svansen eller snabbt skadat huvudet på något sätt..
Finns en anonym anmälan angående A om Essie..
Tror att Essie blev avrättad av någon annan..
Citera
2024-09-17, 04:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Hemma, men A har ju PA 24/7 så då måste de sett A sargat Essie ordentligt på några sekunder, blir en konstig situation tycker jag..
Förvisso kan A eventuellt ryckt väldigt hårt i svansen eller snabbt skadat huvudet på något sätt..
Finns en anonym anmälan angående A om Essie..
Tror att Essie blev avrättad av någon annan..

Det kan ha varit A ändå, kniv och hammare t ex går snabbt. På boendet fick de plocka undan allt som var löst för hon använde det som tillhyggen. Och vågar eller ens ska en assistent riskera liv och lem för att avbryta pågående hundmord?

På natten har A sovande assistans och bara en PA. Essie sover med A, hon tvingas dit fast hon hellre vill sova med assistenterna. Gissar A blir arg på Essie om hon går sin väg.

Pappan har begärt dubbel vaken assistans även nattetid. Det måste alltså ha varit problem.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-09-17 kl. 04:08.
Citera
2024-09-17, 08:08
Medlem
Citat:
Ni som har tillträde till Essie ska hem.

Händer det något där? Kan ni skicka kommentarer?

Berätta!

Senaste inlägg är från 1/9 då PÖ uppdaterar att ingenting hänt
Citera
2024-09-17, 08:24
Bannlyst
Citat:
Det kan ha varit A ändå, kniv och hammare t ex går snabbt. På boendet fick de plocka undan allt som var löst för hon använde det som tillhyggen. Och vågar eller ens ska en assistent riskera liv och lem för att avbryta pågående hundmord?

På natten har A sovande assistans och bara en PA. Essie sover med A, hon tvingas dit fast hon hellre vill sova med assistenterna. Gissar A blir arg på Essie om hon går sin väg.

Pappan har begärt dubbel vaken assistans även nattetid. Det måste alltså ha varit problem.

Diskuterar inte fantasier...
Dessutom försvann i Essie inte under natten...
Citera
2024-09-17, 09:08
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Diskuterar inte fantasier...
Dessutom försvann i Essie inte under natten...
Det är ju fantasier du diskuterar? Dock dina egna då, Essie "avrättad" är ju också en av fantasierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in