2019-04-12, 13:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av update011
Tackar ska ta en titt där

Så lite så!
Himla smidigt, min senast köpa dator har varken cd-läsare eller OS på skiva,
så alla gånger jag fått formatera, har jag dragit hem verktyget, installerat det och kört via USB,
obs, när den kommit till installationsprogrammet efter att den startat om(samlat in filer osv), ta ut minnet då,
annars fortsätter installationen om och om å om igen
Lärde mig detta den hårda vägen
Citera
2019-04-12, 13:13
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att min dator atm funkar? Någon jävla key har jag aldrig behövt skriva

Men kör ditt jävla gamla usb och testa installera då, du verkar vara lite lost. Key:n i din gamla installation är låst efter din gamla hårdvara så när du ska använda en ny dator med den kommer det slå bakut. Dock kan man köra Windows utan att aktivera det.
Citera
2019-04-12, 13:19
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Citat:
Microsoft Windows 10 Home 64-bit
Bästa Windows hittills
Multitaska/Gör fler saker samtidigt
Microsoft Edge
Digital licens (Home)
1190:-

Läs själv då din snea Jerry.
https://www.g2deal.com/windows-10-home-32-64-bit.html
Citera
2019-04-12, 15:08
Medlem
Citat:
Tjena, har köpt en ny data för 2dagar sedan.
Mitt problem är då att min gamla dator fixade jag en usb med filer på som fixade windows7 som sedan gick att uppdatera till 10 , (nvidia, nätaggregat. De är vad som finns på usbn)
Nu undrar jag om den kommer funka att använda på min nya dator? Eftersom jag inte valde att köpa med operativsystem då jag antog de ska funka nu med, så undrar jag om de kommer gå? Eller var de bara för min gamla dator de funkade?
Snabba svar uppskattas! Tack på förhand.
Ha en bra dag

Jag har på mina två burkar hemma var sin legit version av W10, som jag förskaffade under gratisperioden, genom två pirat versioner av W7, som ändå gick att uppgradera.
Jag antar att dessa räknas som Full produktnyckel.

"En full produktnyckel är inga problem att flytta till en ny dator medan OEM licenser är kopplade till den datorn som du köpte, vilket gör att det skapar mer problem."
https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/flytta-windows-10-till-ny-dator/5acfc26a-48d1-4b7a-9efa-3741d2e778a6
Citera
2019-04-12, 19:20
Medlem
yz44s avatar
Köp en licens på Blocket, kostar 225:- pengar tror jag, för fullversionen. Lagligt.
Citera
2019-04-13, 06:13
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att min dator atm funkar? Någon jävla key har jag aldrig behövt skriva

Om du använder ett internet konto som är samma på gamla och nya så aktiverades troligen Win 10 i bakgrunden via internet efter ett tag.

Gällande dina ursprungliga frågor så får du fortsätta och se hur det går (utan nyckel). Vi vet egentligen för lita om hur du fixade det på gamla datorn för att svara helt säkert men det skulle ändå inte ändra mitt råd.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Verktyget (nedre blå knappen) laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm som du startar datorn från när du installerar om. Finns också andra alternativ. Man får med många uppdateringar så det verka löna sig att skapa en ny.

Man bör passa på och ta bort alla partitioner på Windows disken när man ändå håller på. Tar bara några sekunder extra och fixar vissa fel där det inte räckte att bara formatera och installera om. Från ca 2:19 visar videon var man gör det.
https://www.youtube.com/watch?v=MPfNgNfLEHs
Senast redigerad av panpo98 2019-04-13 kl. 06:16.
Citera
2019-04-14, 15:31
Medlem
brukar köpa mina koder på ebay.. väldigt billigt och smidigt
köpte mina pro licenser för 25:- aldrig haft problem
Citera
2019-04-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
brukar köpa mina koder på ebay.. väldigt billigt och smidigt
köpte mina pro licenser för 25:- aldrig haft problem
Fasiken, jag gav 40 kr. känner mig lurad
Citera
2024-09-16, 21:55
Medlem
var kan man få vanliga gratis`?
Citera
2024-09-16, 21:55
Medlem
specifierar alltså den som är up to date
Citera
2024-09-16, 21:56
Medlem
tack på förhand
Citera
2024-09-16, 21:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
var kan man få vanliga gratis`?

Man kan köra Windows utan att aktivera men då med vissa begränsningar.
Vilka - Googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in