2019-04-12, 12:21
Medlem
update011s avatar
Tjena, har köpt en ny data för 2dagar sedan.
Mitt problem är då att min gamla dator fixade jag en usb med filer på som fixade windows7 som sedan gick att uppdatera till 10 , (nvidia, nätaggregat. De är vad som finns på usbn)
Nu undrar jag om den kommer funka att använda på min nya dator? Eftersom jag inte valde att köpa med operativsystem då jag antog de ska funka nu med, så undrar jag om de kommer gå? Eller var de bara för min gamla dator de funkade?
Snabba svar uppskattas! Tack på förhand.
Ha en bra dag
Citera
2019-04-12, 12:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du menar dator hoppas jag.

Varför inte satsa på en ren och ny ISO? [Windows 10]

Vad har du för operativsystem i denna data?, sorry dator?
Citera
2019-04-12, 12:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av update011
Tjena, har köpt en ny data för 2dagar sedan.
Mitt problem är då att min gamla dator fixade jag en usb med filer på som fixade windows7 som sedan gick att uppdatera till 10 , (nvidia, nätaggregat. De är vad som finns på usbn)
Nu undrar jag om den kommer funka att använda på min nya dator? Eftersom jag inte valde att köpa med operativsystem då jag antog de ska funka nu med, så undrar jag om de kommer gå? Eller var de bara för min gamla dator de funkade?
Snabba svar uppskattas! Tack på förhand.
Ha en bra dag

Om du har ett legit windows med korrekt cd-key, kan du ladda hem ett "installationsverktyg" för Windows från deras sida, körs via usb, och din Win7-nyckel kan konverteras om till Win10 tror jag

Här är kanske något som kan hjälpa dig: https://support.microsoft.com/sv-se/help/15088/windows-10-create-installation-media
Citera
2019-04-12, 12:50
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Win10 är gratis. Vill du verifiera så finns det nycklar för 12 usd. Problem solved.
Citera
2019-04-12, 12:53
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

I min gamla dator är det nu windows 10
Citera
2019-04-12, 12:55
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musvilkenmusen
Win10 är gratis. Vill du verifiera så finns det nycklar för 12 usd. Problem solved.

Jo men fick mail från där jag köpt datorn. Och dom skrev att jag inte valde ett operativsystem. O den kostar ju 1000kr uppåt, men min usb har ju funkat att använda på gamla datorn så borde väl funka nu med
Citera
2019-04-12, 12:56
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Kan de bli skillnad på ny iso eller om ja kör från min usb? Tänker på på kanske skillnad i spel såsom cs osv?
Citera
2019-04-12, 12:57
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Om du har ett legit windows med korrekt cd-key, kan du ladda hem ett "installationsverktyg" för Windows från deras sida, körs via usb, och din Win7-nyckel kan konverteras om till Win10 tror jag

Här är kanske något som kan hjälpa dig: https://support.microsoft.com/sv-se/help/15088/windows-10-create-installation-media

Tackar ska ta en titt där
Citera
2019-04-12, 12:57
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Citat:
Jo men fick mail från där jag köpt datorn. Och dom skrev att jag inte valde ett operativsystem. O den kostar ju 1000kr uppåt, men min usb har ju funkat att använda på gamla datorn så borde väl funka nu med

Nej, "den kostar" inte 1000kr, den kostar 12 usd. Jävla retard.
Citera
2019-04-12, 12:59
Medlem
Citat:
Kan de bli skillnad på ny iso eller om ja kör från min usb? Tänker på på kanske skillnad i spel såsom cs osv?

Kör en ny, då är alla nya uppdateringar osv med. Din gamla key kommer ändå inte funka. https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO
Citera
2019-04-12, 13:06
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggen
Kör en ny, då är alla nya uppdateringar osv med. Din gamla key kommer ändå inte funka. https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO

Hur kommer det sig att min dator atm funkar? Någon jävla key har jag aldrig behövt skriva
Citera
2019-04-12, 13:07
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musvilkenmusen
Nej, "den kostar" inte 1000kr, den kostar 12 usd. Jävla retard.

Microsoft Windows 10 Home 64-bit
Bästa Windows hittills
Multitaska/Gör fler saker samtidigt
Microsoft Edge
Digital licens (Home)
1190:-

Läs själv då din snea Jerry.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera