Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Hemma, tror jag inte då det fattas 5min på filmen, och jag tror att något hände under den tiden då Essie var borta efter detta när filmning började igen...
A kanske höll på med någon bisyssla att sätta ihop något o använder tejp för att grejer skulle hålla ihop..
Det är från läkarintyget som skickades till IVO. Det handlar om hur A brukar våld och då nämndes kniv, hammare och eltejp i samma mening. Det har tidigare framkommit att hon använt garn.
Det är en anledning till att vi vet A inte bara har våldsutbrott utan kan göra utstuderade saker.
Vad gäller filmerna behöver du inte fästa någon vikt vid dem eftersom de kan vara tagna precis när som helst. Polisen har varit tydlig med att det inte finns något som tyder på stöld, dvs de vet att de är fejkade bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Banned.
Nej, det har han väl ändå inte sagt? Han beskrev väl att hundjälpen skickat en video hur man klipper klorna och att det inte gör något om man råkar klippa i pulpan. Dom försökte och klippte såklart i pulpan och lämnade sen essie till hundaffären som klippte klorna.
Just det där förstår jag fullkomligt. Jag lämnar oxå bort min hund för kloklippning pga svarta klor och lite besvärlig.
Rullstolsuttalandet läste jag däremot. Han ändrade sig senare då han fick mkt skit och ändrade till ett hjälpmedel som en rullstol var för en förlamad, vilket jag iof inte håller med om. A klarar sig bevisligen utan hund medan en förlamad inte ens kommer ut utan rullstol.
Det skrevs i den första alternativa Essie-gruppen, där assistenterna framträdde under eget namn. Det är borta nu. Strax efter skrev P en lång utläggning i sin fejjangrupp om kloklippning och att de lämnar bort det till en professionell.
För mig såg det ut som damage reduction, att man hittar på saker för att dölja något negativt som kommit fram. Allra helst som Essie inte var deras första hund.
Vad gäller jämförelse med rullstol går det inte jämföra på så sätt. A behöver ingen hund för att kunna vara ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jasami
Fast hittelönen gäller ju inte längre och dom som swishat har fått sina pengar tillbaka..
Har inte läst en rad från någon som fått tillbaka pengarna. Och när det var aktuellt var gruppen öppen.
Belöningen drog de tillbaka efter 14 dagar eftersom Essie enligt P inte skulle kunna fungera som assistanshund efter det och man skulle sluta leta. Det motsägs av hundkunniga.
Dessutom: De hade sagt till A att Essie låg på sjukhus. Därför hade hon och C åkt iväg dagen efter hon försvann. Efter 14 dagar skulle de vara hemma igen och då skulle de säga Essie var död.
Det var många som protesterade. Familjen kom på det var märkligt och har svängt sig med diverse påståenden för att klara sig undan.