2024-09-15, 23:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, jag ska försöka se om vi får ut dem. Kan tänka mig de visar A omaskad som är i full färd med att plåga Essie. Egentligen vill jag verkligen inte se något sånt men ska stålsätta mig.

Kanske lämnas de inte ut pga sekretess och att de faktiskt aldrig varit dit.

I media brukar man lägga upp hemska bilder på djuren som LS tagit, men det är först när de omhändertas.
ja man måste titta på bilderna om man får ut dem som bevis på galenskapen som har ägt rum där och man måste vidga ögonen innan man ser sådana bilder, inte så som man tjänar på att gå att tänka på och lagra bilder i ens huvud...
Citera
2024-09-16, 00:35
Medlem
Warhearts avatar
Uj vilken lång tråd. Finns det någon sammanfattning på någon sida man kan läsa i kapp på?
Citera
2024-09-16, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
var är hon annars, hon blev inte kidnappad och var inte någon främling som dödade henne där, så då har vi ett svar och det kan du försöka argumentera emot så får vi se hur kort du kommer på det

Jag tror detsamma att Essie är avliden...
Att sitta med en hund som alla letar efter för 100000kr, skulle nog flesta inte vilja ha i sin närhet...
Dessutom att folk upptäcker den är enormt stort, då Essie inte är som vanliga hundar som viftar på svansen o tittar sig omkring..
Essie är mer dresserad än hundar som går på kommandon..
Citera
2024-09-16, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag har funderat lite och börjar tro att en viss skribent på riktigt hatar familjen och vill sänka dom så mycket h*n kan. Med tanke på hur skribenten driver på tråden...
För ju mer h*n har vridit och vänt på allt och kallat folk för både det ena och andra desto mer har ju folk rotat i familjen.
Det började med en hund som påstods vara stulen.
Sen när folk började ifrågasätta en del påståenden så kom mer och mer fram.
Sen kom artikeln som PÖ valde att skriva en lång text till svar om.
Och den ändrades, och ändrades.
Där erkänner han öppet att Essie blivit sparkad, att Essie "råkat komma för nära gungan och A inte kunnat stanna", att Essie kommit för nära när dom sparkat boll.
Sen har det kommit fram att A tagit med Essie in i badrummet och vad som hänt där, förutom att hon stänkt vatten på Essie vet vi inte.
Det kommer fram att A håller för nosen på Essie så hon inte kan andas och fan och hans moster.
Och bara det som PÖ själv skrivit är djurmisshandel.
Och hans ord : "Essie är en så pass stabil hund så hon skulle aldrig säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död."
Läs meningen och tänk på orden. *Trots att hon blir slagen...*
När det inlägget kom så exploderade det på riktigt.
Det fanns folk med bra kunskap och driv som plockade ut massor med dokument där vi fick läsa om historiken runt A. Explosivt våldsam, flera incidenter med skadad personal.
Där i den miljön skulle en vek hund bo.

Jag vet inte hur många som fortfarande hoppas att Essie lever men jag gör det, även om jag tvivlar.
Jag tror att hon dog i familjens "vård" och bevisen gömda.

När det gäller PÖ så skrev jag om vad jag tror om denne tidigare, då det fortfarande handlade om Essie..
Alla som tycker om husdjur vill nog helst att Essie lever..
Men jag tror att Essie är inte kvar i livet längre..
Dessutom isåfall dog hon inte naturligt..
Tråkigt är det...
Citera
2024-09-16, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag funderar även på det med att man måste plocka undan el tape och hammare b,la? vad hade A tape till? varför måste den plockas undan ? KAN det vara så att munnen tejpades för på hunden? OBS jag påstår inte jag frågar.

Hemma, tror jag inte då det fattas 5min på filmen, och jag tror att något hände under den tiden då Essie var borta efter detta när filmning började igen...
A kanske höll på med någon bisyssla att sätta ihop något o använder tejp för att grejer skulle hålla ihop..
Citera
2024-09-16, 09:59
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Hur förklarar du då att ingen håller med dig?

Du är helt ensam.

Det är ingen som har invändningar mot att assistanshund är ett hjälpmedel och väldigt bra för många dessutom.

Vad det handlar om här är att P sagt i samband att Essie inte har känslor och man kan klippa klorna så det blöder.

Nej, det har han väl ändå inte sagt? Han beskrev väl att hundjälpen skickat en video hur man klipper klorna och att det inte gör något om man råkar klippa i pulpan. Dom försökte och klippte såklart i pulpan och lämnade sen essie till hundaffären som klippte klorna.
Just det där förstår jag fullkomligt. Jag lämnar oxå bort min hund för kloklippning pga svarta klor och lite besvärlig.

Rullstolsuttalandet läste jag däremot. Han ändrade sig senare då han fick mkt skit och ändrade till ett hjälpmedel som en rullstol var för en förlamad, vilket jag iof inte håller med om. A klarar sig bevisligen utan hund medan en förlamad inte ens kommer ut utan rullstol.
Citera
2024-09-16, 12:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Visst, det håller jag med om. Antagligen blev hon serverad lögner som hon trodde på, till en början. Sedan när det allt mer kom fram vad som pågick, blev nödlösningen att hitta på rutinerna.

Hur de tänkt sig det hela är inte lätt att föreställa sig.

Assistenterna ska ju också skyddas och behöver vara två när A får våldsutbrott enligt Ps överklagande. 2 st vaken assistans dygnet runt ska det vara. A har dessutom självskadebeteende att väga in.

Det säger sig självt att det inte är en miljö lämpad för djur.

Ska kolla med LS om det går att få ta del av de bilder och filmer som bifogades anmälan. Har inte läst om någon som försökt, det har bara varit det som finns i skrift. Man tycker ju att de ska vara allmän handling precis som den dokumentationen. Någon som har koll?

Jag tror inte det går att få ut dom för jag tror att dessa blev hänvisade till polisen
Citera
2024-09-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Att sitta med en hund som alla letar efter för 100000kr, skulle nog flesta inte vilja ha i sin närhet...
Dessutom att folk upptäcker den är enormt stort, då Essie inte är som vanliga hundar som viftar på svansen o tittar sig omkring..
Vad är då Essie om inte en vanlig hund utöver att hon är tränad i specialmoment. Grundträningen vardagslydnad,miljö/social träning. Den stora skillnaden är specialmomenten,som man inte tränar in med vardaglig hund. Gå med en Assistanshund skiljer sig inte nämnvärt från en icke Assistanshundi vardagen.
Citera
2024-09-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Fast hittelönen gäller ju inte längre och dom som swishat har fått sina pengar tillbaka..
Citera
2024-09-16, 14:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
A klarar sig bevisligen utan hund medan en förlamad inte ens kommer ut utan rullstol.

Intressant att du skulle göra just den jämförelsen. Den visar hur lite du förstår. Ingenting alls faktiskt.

En förlamad klarar sig utan rullstol, hen kommer bara inte ut.

En av de främsta anledningarna till att Essie införskaffades var just för att dottern skulle komma ut.

Så den jämförelsen är alldeles utmärkt för att bevisa exakt motsatsen till vad du tramsar om.

Och mycket riktigt så ser vi också på bilder och filmer att Essie och dottern är ute. De får frisk luft och motion bägge två. Och i träden växer det äpplen, kan vi också se
Citera
2024-09-16, 14:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Intressant att du skulle göra just den jämförelsen. Den visar hur lite du förstår. Ingenting alls faktiskt.

En förlamad klarar sig utan rullstol, hen kommer bara inte ut.

En av de främsta anledningarna till att Essie införskaffades var just för att dottern skulle komma ut.

Så den jämförelsen är alldeles utmärkt för att bevisa exakt motsatsen till vad du tramsar om.

Och mycket riktigt så ser vi också på bilder och filmer att Essie och dottern är ute. De får frisk luft och motion bägge två. Och i träden växer det äpplen, kan vi också se

varför ljuger du i varenda inlägg du skriver?
Hon klarade sig utan Essie i över 20 år och får klara sig resten av livet utan assistanshund hoppas jag, nu ska de bara få ihop hennes liv så hon får det så bra som möjligt utan hundar eller andra djur hon kan misshandla, för det är det det handlar om och inget annat...
Citera
2024-09-16, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Vad är då Essie om inte en vanlig hund utöver att hon är tränad i specialmoment. Grundträningen vardagslydnad,miljö/social träning. Den stora skillnaden är specialmomenten,som man inte tränar in med vardaglig hund. Gå med en Assistanshund skiljer sig inte nämnvärt från en icke Assistanshundi vardagen.

Vet de som har synfel och har sådana hundar, de är inte speciellt lekfulla vad jag kan uppfatta... Inte ens när de är hemma o hunden är så kallad ledig, dessa är alerta alltid.
Men lite mer avslappnad men inte någon att busa med leksaker som hundägare brukar ha med bitremmar osv..
Så jag kan tyvärr inte hålla med..
Med hundar med kommando som myndigheterna äger är något helt annat.
När de är lediga så är de stojiga o busiga, men starka när det blir för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in