Citat:
Gör mig dum….? Varför det…? Jag önskade bara att du skulle kunna styrka dessa påståenden med mer seriösa länkar, så de inte bara var just påståenden.
Och fortfarande kan man ju tycka att det ännu inte är styrkt, det ursprungliga påståendet som jag svarade på, det som löd…
Ingenstans är det påvisat att de skulle blivit slagna med ”lätthet” av pojkar på 15 år. Ja, det har hänt att damlag i världstoppen förlorat någon gång mot sådana pojklag, i vissa fall med flera måls skillnad. Det är dock inget entydigt bevis på att det skedde med lätthet, eller att pojklag i den åldern alltid kommer att vinna över sådana damlag. Mycket handlar om tillfälligheter och slump när matcher vinns. Så någon enstaka förlust säker egentligen inte mycket alls.
Har egentligen inga tankar om detta men kan förstå varför mer uppmärksammade aktiviteter drar in mer pengar än mindre uppmärksammade, och att dessa då som bidrar till detta får ta del av detta, oavsett kön.
Och fortfarande kan man ju tycka att det ännu inte är styrkt, det ursprungliga påståendet som jag svarade på, det som löd…
Ingenstans är det påvisat att de skulle blivit slagna med ”lätthet” av pojkar på 15 år. Ja, det har hänt att damlag i världstoppen förlorat någon gång mot sådana pojklag, i vissa fall med flera måls skillnad. Det är dock inget entydigt bevis på att det skedde med lätthet, eller att pojklag i den åldern alltid kommer att vinna över sådana damlag. Mycket handlar om tillfälligheter och slump när matcher vinns. Så någon enstaka förlust säker egentligen inte mycket alls.
Har egentligen inga tankar om detta men kan förstå varför mer uppmärksammade aktiviteter drar in mer pengar än mindre uppmärksammade, och att dessa då som bidrar till detta får ta del av detta, oavsett kön.
Jag har svårt att förstå varför det ska vara så otäckt att konstatera att kvinnorna är chanslösa mot männen när det gäller många fysiska prestationer. Vad är det som är så fel i att konstatera det?
Kommer bl.a. ihåg när John MCEnroe fick massiv kritik för att han inte tagit tillbaka och bett om förlåtelse för att ha sagt att Serena Williams inte är en av tidernas bästa tennisspelare i världen.
På damsidan absolut, men bland alla tennisspelare totalt i världen absolut inte. Jag tycker att hans förslag att för att besvara frågan så kan man väl låta damerna och herrarna spela tillsammans mot varandra så får man svar på hur det egentligen ligger till. Det skulle vara intressant att se hur mycket prispengar t.ex. Serena Williams spelat in då jämfört med hur mycket hon spelat in nu när det är uppdelat?
Antagligen skulle hon ha varit en så pass obetydlig spelare att inte många skulle ha känt till hennes namn.