Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
https://www.si.com/soccer/2023/11/10/carli-lloyd-confirms-uswnt-once-lost-team-15-year-old-boys
Jag förstår inte varför du gör dig så dum. Observera att det var ett U-15 lag de förlorade mot.
Gör mig dum….? Varför det…? Jag önskade bara att du skulle kunna styrka dessa påståenden med mer seriösa länkar, så de inte bara var just påståenden.
Och fortfarande kan man ju tycka att det ännu inte är styrkt, det ursprungliga påståendet som jag svarade på, det som löd…
Citat:
Eftersom till och med femtonåringar kan med lätthet slå världens bästa kvinnor i fotboll
Ingenstans är det påvisat att de skulle blivit slagna med ”lätthet” av pojkar på 15 år. Ja, det har hänt att damlag i världstoppen förlorat någon gång mot sådana pojklag, i vissa fall med flera måls skillnad. Det är dock inget entydigt bevis på att det skedde med lätthet, eller att pojklag i den åldern alltid kommer att vinna över sådana damlag. Mycket handlar om tillfälligheter och slump när matcher vinns. Så någon enstaka förlust säker egentligen inte mycket alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Får jag fråga om du är av åsikten att kvinnliga fotbollsproffs bör ha samma betalning som manliga fotbollsproffs eftersom de gör samma jobb?
Har egentligen inga tankar om detta men kan förstå varför mer uppmärksammade aktiviteter drar in mer pengar än mindre uppmärksammade, och att dessa då som bidrar till detta får ta del av detta, oavsett kön.