2024-09-15, 22:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du påstod häromdagen att polisutredningen om Essie var nedlagd.
Nu påstår du att polisen kommer att pressa P.

Vilken av de två ljuger du om? Eller ljuger du om bägge?

Anmälan om stöld är nerlagd eftersom inget tyder på att det skett någon sådan.

Vi har kunnat visa att filmerna är fejkade, omständigheterna kring den påstådda stölden är lögn. Polisen har säkerligen kommit fram till samma sak.
Citera
2024-09-15, 22:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
-Ja inte är den vuxna kvinna ett barn eller flickan som hon benämnts. Jag tycker det tyder på utstuderad ondska om det vi fått till oss stämmer. och hur viss kan försvara detta är för mig en gåta. Hoppas hunden har räddats och har det bra. Men tyvärr tror jag hon inte lever.
nej, en 24-årig kvinna är inte ett barn, och det är också en del av skitsnacket folk hittar på för att få folk att tycka synd om familjen, men denna klart perversa djurmisshandel är utan tvekan PÖ och CÖ som är ansvariga för, de kunde ha stoppat det men valde att inte göra det...
Citera
2024-09-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du påstod häromdagen att polisutredningen om Essie var nedlagd.
Nu påstår du att polisen kommer att pressa P.

Vilken av de två ljuger du om? Eller ljuger du om bägge?
Högst troligt har pö gjort sig skyldig till " Falsk angivelse och falsk tillvitelse. Och med tanke på hans manipulerade "bevis" bör det vara väldigt besvärande. Sen OM man anmält detta till försäkringsbolaget att Essie är stulen ,skall man ha i beaktning att även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Stannar här. Gissar det finns mer.
Citera
2024-09-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, en 24-årig kvinna är inte ett barn, och det är också en del av skitsnacket folk hittar på för att få folk att tycka synd om familjen, men denna klart perversa djurmisshandel är utan tvekan PÖ och CÖ som är ansvariga för, de kunde ha stoppat det men valde att inte göra det...
Bara det att pö direkt gick ut och tiggde pengar till ny hund talar ju sitt tydliga språk hur empatilös han är. Måtte vid Gud denna familj aldrig någonsin får ha djur igen. och att Snövit räddas.
Citera
2024-09-15, 22:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Bara det att pö direkt gick ut och tiggde pengar till ny hund talar ju sitt tydliga språk hur empatilös han är. Måtte vid Gud denna familj aldrig någonsin får ha djur igen. och att Snövit räddas.
ja det och det faktum att han satte en deadline på belöningen som var så stor och baserade den på en ren lögn gjorde det väldigt tydligt att han visste att ingen hade möjlighet att hitta Essie...
Citera
2024-09-15, 22:44
Medlem
Citat:
Högst troligt har pö gjort sig skyldig till " Falsk angivelse och falsk tillvitelse. Och med tanke på hans manipulerade "bevis" bör det vara väldigt besvärande. Sen OM man anmält detta till försäkringsbolaget att Essie är stulen ,skall man ha i beaktning att även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Stannar här. Gissar det finns mer.

Man skulle vilja höra hur snacket går mellan polis och åklagare...
Anmälan om stöld är ju nerlagd.
Det skrivs om att åklagaren ska utreda "konflikter" mellan familjen och PÖ.
Kanske hans kameraövervakning är en av sakerna som ska utredas..
Citera
2024-09-15, 22:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Det har blivit väldans mycket extrajobb för polisen med alla hjärteströsslare som ringt om labradorer över hela Sverige. Och mitt i semestertider dessutom. De är definitivt inte glada.

Att det skulle ta ett helt år innan det blir åtal säger en del också.
Citera
2024-09-15, 22:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Jag håller JS ansvarig också. Att skapa rutiner för assistenterna, hur de ska skydda Essie så hon inte blir skadad, är helt sjukt enligt mig.
Citera
2024-09-15, 22:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag håller JS ansvarig också. Att skapa rutiner för assistenterna, hur de ska skydda Essie så hon inte blir skadad, är helt sjukt enligt mig.
ja visst borde hon ha insett att det hon var inblandad i faktiskt var djurplågeri och inget annat, men det råder heller ingen tvekan om att familjen Ö är primärt ansvarig för detta och det ska bli intressant att se hur många lögner PÖ faktiskt har serverat i detta fall...
Citera
2024-09-15, 23:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
ja visst borde hon ha insett att det hon var inblandad i faktiskt var djurplågeri och inget annat, men det råder heller ingen tvekan om att familjen Ö är primärt ansvarig för detta och det ska bli intressant att se hur många lögner PÖ faktiskt har serverat i detta fall...

Visst, det håller jag med om. Antagligen blev hon serverad lögner som hon trodde på, till en början. Sedan när det allt mer kom fram vad som pågick, blev nödlösningen att hitta på rutinerna.

Hur de tänkt sig det hela är inte lätt att föreställa sig.

Assistenterna ska ju också skyddas och behöver vara två när A får våldsutbrott enligt Ps överklagande. 2 st vaken assistans dygnet runt ska det vara. A har dessutom självskadebeteende att väga in.

Det säger sig självt att det inte är en miljö lämpad för djur.

Ska kolla med LS om det går att få ta del av de bilder och filmer som bifogades anmälan. Har inte läst om någon som försökt, det har bara varit det som finns i skrift. Man tycker ju att de ska vara allmän handling precis som den dokumentationen. Någon som har koll?
Citera
2024-09-15, 23:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Visst, det håller jag med om. Antagligen blev hon serverad lögner som hon trodde på, till en början. Sedan när det allt mer kom fram vad som pågick, blev nödlösningen att hitta på rutinerna.

Hur de tänkt sig det hela är inte lätt att föreställa sig.

Assistenterna ska ju också skyddas och behöver vara två när A får våldsutbrott enligt Ps överklagande. 2 st vaken assistans dygnet runt ska det vara. A har dessutom självskadebeteende att väga in.

Det säger sig självt att det inte är en miljö lämpad för djur.

Ska kolla med LS om det går att få ta del av de bilder och filmer som bifogades anmälan. Har inte läst om någon som försökt, det har bara varit det som finns i skrift. Man tycker ju att de ska vara allmän handling precis som den dokumentationen. Någon som har koll?

Ja, det måste ha gått gradvis att JS fick informationen som borde ha fått henne att inse att det var djurplågeri och inte ett normalt liv för en assistanshund, annars hade hon fått reagera mer och tidigare...
ja, i de fall assistanshundar kan bli aktuellt bör assistenterna intervjuas anonymt av JS om bosituationen för att undvika sådana situationer i framtida, andra saker bör jo också införas snabbt...
Ja, fråga dem, det värsta svaret du kan få är nej
Citera
2024-09-15, 23:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, det måste ha gått gradvis att JS fick informationen som borde ha fått henne att inse att det var djurplågeri och inte ett normalt liv för en assistanshund, annars hade hon fått reagera mer och tidigare...
ja, i de fall assistanshundar kan bli aktuellt bör assistenterna intervjuas anonymt av JS om bosituationen för att undvika sådana situationer i framtida, andra saker bör jo också införas snabbt...
Ja, fråga dem, det värsta svaret du kan få är nej

Ja, jag ska försöka se om vi får ut dem. Kan tänka mig de visar A omaskad som är i full färd med att plåga Essie. Egentligen vill jag verkligen inte se något sånt men ska stålsätta mig.

Kanske lämnas de inte ut pga sekretess och att de faktiskt aldrig varit dit.

I media brukar man lägga upp hemska bilder på djuren som LS tagit, men det är först när de omhändertas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in