Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
Jag har funderat lite och börjar tro att en viss skribent på riktigt hatar familjen och vill sänka dom så mycket h*n kan. Med tanke på hur skribenten driver på tråden...
För ju mer h*n har vridit och vänt på allt och kallat folk för både det ena och andra desto mer har ju folk rotat i familjen.
Det började med en hund som påstods vara stulen.
Sen när folk började ifrågasätta en del påståenden så kom mer och mer fram.
Sen kom artikeln som PÖ valde att skriva en lång text till svar om.
Och den ändrades, och ändrades.
Där erkänner han öppet att Essie blivit sparkad, att Essie "råkat komma för nära gungan och A inte kunnat stanna", att Essie kommit för nära när dom sparkat boll.
Sen har det kommit fram att A tagit med Essie in i badrummet och vad som hänt där, förutom att hon stänkt vatten på Essie vet vi inte.
Det kommer fram att A håller för nosen på Essie så hon inte kan andas och fan och hans moster.
Och bara det som PÖ själv skrivit är djurmisshandel.
Och hans ord : "Essie är en så pass stabil hund så hon skulle aldrig säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död."
Läs meningen och tänk på orden. *Trots att hon blir slagen...*
När det inlägget kom så exploderade det på riktigt.
Det fanns folk med bra kunskap och driv som plockade ut massor med dokument där vi fick läsa om historiken runt A. Explosivt våldsam, flera incidenter med skadad personal.
Där i den miljön skulle en vek hund bo.
Jag vet inte hur många som fortfarande hoppas att Essie lever men jag gör det, även om jag tvivlar.
Jag tror att hon dog i familjens "vård" och bevisen gömda.
Bra skrivet. I början ville alla hjälpa, hemskt att någon stjäl en assistanshund av en handikappad flicka.
Men jag fattade misstankar tidigt när jag såg swishinsamlingen. Numret gick till pappans företag. Sedan hade vi tidsgränsen, att man hade 14 dagar på sig. De som ifrågasatte blev blockade.
Det räckte för att man skulle förstå något var skumt.
Om Essie är död kommer vi inte få reda på det. Inte svårt göra sig av med en hundkropp. Skulle vara om någon erkänner i polisförhör. Att producera falska bevis är ett allvarligt brott och polisen lär vara ordentligt förbannade, de kommer pressa P.