2024-09-15, 16:11
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag blir knäckt av att läsa den här fupen som förälder och med barnbarn som snart är i Majas ålder
Alla sms till Maja från mamman, systern, pappan, brodern och vänner när Maja redan är död

Tidpunkten när Maja är död får vi från detta.
13.35: 18-åringen ses på en övervakningskamera utanför Ica Kvantum tillsammans med Maja.
14.39: Ses han vid samma kamera springa ensam tillbaka.

Mamman skriver kl 14.36: Är du i taxin?
Då är allt för sent... Maja är redan död

Sen fortsätter det med böner om att hon ska svara, höra av sig osv...
Mamman ringer flera gånger och får inget svar

Systern skriver 14:52
Vilken tid ska ja hämta dig
Och det fortsätter med mängder med sms och samtal.
Men allt är för sent...

FUP 120 sidan 62 och framåt.

Jag håller med, den biten var jobbigast hittills.

Förhören med Tim är än så länge inte lika tunga, där får man mer bekräftelsen på hur han fungerar.
Citera
2024-09-15, 16:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag skulle tro att han får Lergigan. Förutom att vara allergimedicin används den mot sjösjuka och som sömnmedel, och jag tror att den brukar användas som milt dämpande/förslöande medel på aggressiva klienter inom kriminalvården.

Intressant, tack!
Citera
2024-09-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Intressant, tack!

Lergigan används också som behovsmedicin vid oro och ångest.
Citera
2024-09-15, 16:23
Medlem
Citat:
Jag håller med, den biten var jobbigast hittills.

Förhören med Tim är än så länge inte lika tunga, där får man mer bekräftelsen på hur han fungerar.
Har inte hunnit läsa igenom allt. I vilken del av FUP hittar man förhöret?
Citera
2024-09-15, 16:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Lergigan används också som behovsmedicin vid oro och ångest.

Det kräver ju recept så frågan är vilken typ av diagnos som läkare ställt för den förskrivningen. Och på vilken grund diagnosen är ställd... Om det nu är lergigan. Jag har sökt i FUP-filerna men inte hittat något mer än det som står inledningsvis i förhören om allergitabletter.
Citera
2024-09-15, 16:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Har inte hunnit läsa igenom allt. I vilken del av FUP hittar man förhöret?

Jag läser nu i filen som heter BorsTRB108324Aktbil121BilagaprotokollbilagaMASKAD
Citera
2024-09-15, 16:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det kräver ju recept så frågan är vilken typ av diagnos som läkare ställt för den förskrivningen. Och på vilken grund diagnosen är ställd... Om det nu är lergigan. Jag har sökt i FUP-filerna men inte hittat något mer än det som står inledningsvis i förhören om allergitabletter.
Skrivs ut ganska lättvindigt, min dotter fick det utskrivet av BUP att ha som insomningstabletter. (hade motsatt funktion dock så hon var klarvaken i timmar)
Citera
2024-09-15, 16:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Lergigan finns numera receptfritt.
Men man blev ju lite fundersam när han sa sin allergitablett, men lergigan verkar inte osannolikt.
Citera
2024-09-15, 17:10
Medlem
surfriders avatar
Vem var det som nämnde att pappan skulle ha våldtagit systern? För i filen BorsTRB108324Aktbil121BilagaprotokollbilagaMASKAD sidan 558 nämner försvarsledaren att pappan är anklagad för det
Senast redigerad av surfrider 2024-09-15 kl. 17:17.
Citera
2024-09-15, 17:19
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Lergigan finns numera receptfritt.
Men man blev ju lite fundersam när han sa sin allergitablett, men lergigan verkar inte osannolikt.
Nej?
"Lergigan är ett receptbelagt läkemedel som används mot klåda och allergiska reaktioner. Det har även lugnande effekter."
https://www.kronansapotek.se/Varum%C3%A4rken/c/lergigan/
Citera
2024-09-15, 17:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nej?
"Lergigan är ett receptbelagt läkemedel som används mot klåda och allergiska reaktioner. Det har även lugnande effekter."
https://www.kronansapotek.se/Varum%C3%A4rken/c/lergigan/
Tim säger att han tar allergitablett för allergi mot Björk och Hassel.

Kan han ha blivit lurad att det är en allergitablett när det egentligen är något annat för han kan blir så arg om han inte har tagit den.
Citera
2024-09-15, 18:20
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det brukar vara censurerat i bitar som är för beskrivande, bilder på kroppen osv.
Det är dessutom 2 personer under 18 år det handlar om.
Rättegången har även lykta dörrar pga deras ålder.
Jo så mycket vet jag, men att ingen av 377 sidor skulle innehålla något alls som allmänheten ska kunna se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in