2024-09-15, 13:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
FL1: Du säger att du aldrig har slagit ihjäl henne.
TA: Nä. Eller mördat henne. För om jag hade... för om jag hade mördat henne hade jag gjort det värre. Dubbelt så värre.
FL1: Hur menar du då?
TA: Så här att hon hade fått plåga sig lite mer till döds.
FL1: Förklara.
TA: Så här att om jag hade slått... att jag hade slått henne i magen till hon hade spräckt nått... några lungor eller nått. Då hade jag gjort så istället.
FL1: Okej. Istället för..?
TA: Typ att skjuta eller knivhugga nån.

Usch mår illa, denna kille behöver verkligen låsas in på livstid. Definitivt en fara för samhället
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Så otäck, en skolmassaker hade inte varit nog för honom, han hade plockat dom en efter en.
P7an visade ju på en psykos både vid brottet och fortgående, frågan är om det ens går att "få honom frisk".
Livstids inlåsning på rättspsyk är nog det enda som kan hjälpa.
Mår illa Tänk om Tim hade fått för sig att ta med mammans jaktgevär till skolan

Hoppas verkligen att mamman blir av med vapenlicenserna för varken hon eller pappan är ju helt 100.
Citera
2024-09-15, 13:22
Avslutad
Alltså förlåt mig men kan någon skriva vilken sida jag hittar hela fupen? Jag hittar en del länkar men verkar bara vara vissa delar av fupen. Vore tacksam 🙏
Citera
2024-09-15, 13:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså förlåt mig men kan någon skriva vilken sida jag hittar hela fupen? Jag hittar en del länkar men verkar bara vara vissa delar av fupen. Vore tacksam 🙏
Här är hela fupen.
115 handlar om vapenbrott och 119 är helt svart, helt maskad.
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Länk av en bekant som ej har FB. Har inte läst eller testat än men säg till om det är några problem eller något fattas, men ska vara allt enligt honom

https://easyupload.io/m/wigyyn
Citera
2024-09-15, 13:36
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Mår illa Tänk om Tim hade fått för sig att ta med mammans jaktgevär till skolan

Hoppas verkligen att mamman blir av med vapenlicenserna för varken hon eller pappan är ju helt 100.
tror 100% att hon blir av med dem o de borde bli åtalade/straffföreläggande för att ha ljugit om vapnet.

(Kommer inte ihåg ordagrant men typ så här) :

Hur länge har Tim haft vapnet?
Pappan: eh eh eh en en en vecka kanske.
Mamman: några månader kanske, vi har inte hunnit/glömt lämna in det
Tim: Jag och pappa brukade skjuta med det på tomten, på kartongbilder av rådjur som pappa gjort.

Tänkte med på det att ta med till skolan, men han är så sjuk så skjuta skulle inte ge honom någon tillfredställelse.
Citera
2024-09-15, 13:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tror 100% att hon blir av med dem o de borde bli åtalade/straffföreläggande för att ha ljugit om vapnet.

(Kommer inte ihåg ordagrant men typ så här) :

Hur länge har Tim haft vapnet?
Pappan: eh eh eh en en en vecka kanske.
Mamman: några månader kanske, vi har inte hunnit/glömt lämna in det
Tim: Jag och pappa brukade skjuta med det på tomten, på kartongbilder av rådjur som pappa gjort.

Tänkte med på det att ta med till skolan, men han är så sjuk så skjuta skulle inte ge honom någon tillfredställelse.

Jaktvapnen är beslagtagna efter vad vi sett i FUP och jag tror också det blir strafföreläggande och med den grunden återkallas licenserna. Men även om det går till domstol har jag svårt att tro att det blir annat än vapenbrott av normalgraden?
Citera
2024-09-15, 14:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tim talar i förhör om hur aggressiv han blir när han inte tagit sin "allergitabletter". Står han på någon form av psykofarmaka som han inte själv är medveten om? Det borde finnas i någon annan del av FUP i så fall men jag är bara i början...
Jag skulle tro att han får Lergigan. Förutom att vara allergimedicin används den mot sjösjuka och som sömnmedel, och jag tror att den brukar användas som milt dämpande/förslöande medel på aggressiva klienter inom kriminalvården.
Citera
2024-09-15, 15:06
Medlem
von-Utfalls avatar
detta är alltså Therese Johansson Rojo-mordet 2.0 men med funktionsnedsatta
Citera
2024-09-15, 15:32
Medlem
GurkPorrs avatar
Satans vad censurerat det var i flera bilagor. Någon som vet varför?
Citera
2024-09-15, 15:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Satans vad censurerat det var i flera bilagor. Någon som vet varför?
Det brukar vara censurerat i bitar som är för beskrivande, bilder på kroppen osv.
Det är dessutom 2 personer under 18 år det handlar om.
Rättegången har även lykta dörrar pga deras ålder.
Citera
2024-09-15, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Här är hela fupen.
115 handlar om vapenbrott och 119 är helt svart, helt maskad.

Tack snälla du 😊
Citera
2024-09-15, 15:58
Medlem
Timeouts avatar
Jag blir knäckt av att läsa den här fupen som förälder och med barnbarn som snart är i Majas ålder
Alla sms till Maja från mamman, systern, pappan, brodern och vänner när Maja redan är död

Tidpunkten när Maja är död får vi från detta.
13.35: 18-åringen ses på en övervakningskamera utanför Ica Kvantum tillsammans med Maja.
14.39: Ses han vid samma kamera springa ensam tillbaka.

Mamman skriver kl 14.36: Är du i taxin?
Då är allt för sent... Maja är redan död

Sen fortsätter det med böner om att hon ska svara, höra av sig osv...
Mamman ringer flera gånger och får inget svar

Systern skriver 14:52
Vilken tid ska ja hämta dig
Och det fortsätter med mängder med sms och samtal.
Men allt är för sent...

FUP 120 sidan 62 och framåt.
Citera
2024-09-15, 16:07
Medlem
GurkPorrs avatar
Det är inte direkt några välskrivna meddelanden med något särskilt intellektuellt innehåll. Märks att det är mycket nedsättningar och diagnoser i omlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in