2024-09-15, 04:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Men varför drar du in de sakerna när det handlar om IG inlägget? Det blir ju ett ifrågasättande. Ser du inte det? Du försöker få mitt inlägg till On Topic istället för nåt påstått OT. Bara för du inte säger rakt ut så säger du det med andra ord. Tex Hur är det viktigt ens?är som att mena att det inte är viktigt. Man talar indirekt. Ekobrott är helt irrelevant här då jag sade det INTE handlade om det. Så sluta tjata om det. Brottslighet och stämningen är enbart bakgrund till IG inlägget. Synd det är OT här annars kunde jag berätta vad stämningen gäller.
Jag drog inte in det.
Du tog upp Chrippas eko brott, Chrippas annan brottslighet, och Chrippas stämning i Jockes tråd.
Jag tog inte upp det.
Du tog upp det. Och då frågade jag hur det är kopplat till jocke.
Med tanke på dina undvikande svar kan jag inte låta bli att undra om Jocke är på något sätt inblandad i brotten? Och att utredningen har visat att Jocke är inblandad?

Innan du tog upp det trodde jag inte Jocke var inblandad, förutom att Jocke hjälpt chrippa deklarerat i flera år. Men efter allt du sagt så känns det som att Jocke kanske är mer inblandad än jag tidigare trott.
Citera
2024-09-16, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag drog inte in det.
Du tog upp Chrippas eko brott, Chrippas annan brottslighet, och Chrippas stämning i Jockes tråd.
Jag tog inte upp det.
Du tog upp det. Och då frågade jag hur det är kopplat till jocke.
Med tanke på dina undvikande svar kan jag inte låta bli att undra om Jocke är på något sätt inblandad i brotten? Och att utredningen har visat att Jocke är inblandad?

Innan du tog upp det trodde jag inte Jocke var inblandad, förutom att Jocke hjälpt chrippa deklarerat i flera år. Men efter allt du sagt så känns det som att Jocke kanske är mer inblandad än jag tidigare trott.

Det verkar vara en ordentlig soppa, där det finns mer frågor än svar.
Men vi får väl se om det kommer fram något mer under veckan.
Citera
2024-09-16, 11:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det verkar vara en ordentlig soppa, där det finns mer frågor än svar.
Men vi får väl se om det kommer fram något mer under veckan.
Det verkar vara mycket som sker men tar tid innan det läggs ner eller går till åtal, ska bli intressant när saker börjar gå till åtal, så får vi se vem som åtalar vem, för vad, osv.
Vet du vad stämningen gällde?
Citera
2024-09-16, 14:04
Bannlyst
https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-lamnar-lyxhuset-efter-skatteverkets-small/

Airbnb.
Citera
2024-09-16, 14:07
Bannlyst
Hur lång tid tar det innan en årsredovisning är uppe på Bolagsverket? Trodde det skulle gå snabbt. Då får vi se om vinsten är 11.5M och omkostnaderna låga.
Citera
2024-09-16, 14:26
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-lamnar-lyxhuset-efter-skatteverkets-small/

Airbnb.

Han verkar tro att det kommer gå hur lätt som helst att hyra ut huset och att det sedan kommer generera vinstpengar kontinuerligt framöver.
Det tror inte jag.
Senast redigerad av Silltunna 2024-09-16 kl. 14:29.
Citera
2024-09-16, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Airbnb.
Han gick ut med det igår eller i förrgår på sin Yt.
Om det haft sådana planer så blir ju också Spaet mer förklarligt. Jag tänker på att han inte ville ha främmande som hängde runt tomten - men skall de inte bo där själva så är det ju inte samma sak - samtidigt som närheten till Spa blir en plusgrej vid uthyrning.

Han pratade också om att de skulle köpa ännu ett hus och bygga upp för framtida uthyrning, det blir kul att se vad det blir för projekt.
Senast redigerad av micro113 2024-09-16 kl. 14:31.
Citera
2024-09-16, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Han verkar tro att det kommer gå hur lätt som helst att hyra ut huset och att det sedan kommer generera vinstpengar kontinuerligt framöver.
Det tror inte jag.

Vi får se. Jag har ingen aning hur stor marknaden är i Norrköping. Räcker hyra ut några dagar i månaden för vinst. Går det dåligt kan de ju hyra ut det som kontor, använda som inspelningsplats eller sälja. Köra Airbnb nu är väl ingen förlust kortsiktigt? Avkastningen är störst där för vinst.
Citera
2024-09-16, 15:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi får se. Jag har ingen aning hur stor marknaden är i Norrköping. Räcker hyra ut några dagar i månaden för vinst. Går det dåligt kan de ju hyra ut det som kontor, använda som inspelningsplats eller sälja. Köra Airbnb nu är väl ingen förlust kortsiktigt? Avkastningen är störst där för vinst.
Airbnb riktar sig väl främst till marknaden utanför själva hemmaplan.
Citera
2024-09-16, 16:44
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det tror inte jag.

Tveksamt. Vem kan tänkas hyra och med vilken avsikt? Ligger kanske inte geografiskt på plussidan. Men är det någon med pengar som vill ha lite avskildhet för någon vecka eller månad, visst. Men tippar på att huset kommer stå tomt mestadels av tiden. Spat finns det säkert folk som vill prova. Men det är bara nyhetens behag. Efter en tid kommer bokningarna att sina. Lundellhuset vill han ha kvar. Men verksamheten kommer inte fungera på sikt. Det är både för lyxigt, för dyrt och fel geografiskt.
Citera
2024-09-16, 16:47
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Airbnb riktar sig väl främst till marknaden utanför själva hemmaplan.
Ja, turister valfärdar onekligen dagligen till Norrköping för att bo i en whitetrashig villa på 500 kvadratmeter över en helg.
Det här kommerar att bli stort. Eget Spa också (bubbelpool)! En kassako för det innovativa entreprenörs paret
Citera
2024-09-16, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det verkar vara mycket som sker men tar tid innan det läggs ner eller går till åtal, ska bli intressant när saker börjar gå till åtal, så får vi se vem som åtalar vem, för vad, osv.
Vet du vad stämningen gällde?

Nej jag vet faktiskt inte, men jag vet att det är något som händer just nu men inte varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in