2024-09-15, 03:14
Medlem
Ja, gamla burkar på ebay. Jolt cola finns ej längre, och de som eftersöker dessa är 15 år som tror de är tuffa för att de vill dricka nåt vi old schoolers fick.

De smakade förövrigt som premiercola på lidl om ja ej minns fel.
Citera
2024-09-15, 04:17
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ja, gamla burkar på ebay. Jolt cola finns ej längre, och de som eftersöker dessa är 15 år som tror de är tuffa för att de vill dricka nåt vi old schoolers fick.

Väldigt lik smak om inte annat. Men det var något extra med jolten, antagligen koffein och mer socker.

Det var de man rockade då, premier platta från willys på dåliga dagar och jolt på en bra dag men har för mig att priset inte var större skillnad. Var väl runt 60-70kr för en platta + pant.

Sätt en långburk jolt energy cola nåt sånt i olika butiker men de brukar försvinna fort då de antagligen säljer dåligt. Smakar inte som jag minns jolt heller.

Var nåt extra med att glida ner till IT kaffet o knäppa en kall jolt och pwna de äldre stammisarna så man blev hotad med stryk.
Citera
2024-09-15, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Väldigt lik smak om inte annat. Men det var något extra med jolten, antagligen koffein och mer socker.

Det var de man rockade då, premier platta från willys på dåliga dagar och jolt på en bra dag men har för mig att priset inte var större skillnad. Var väl runt 60-70kr för en platta + pant.

Sätt en långburk jolt energy cola nåt sånt i olika butiker men de brukar försvinna fort då de antagligen säljer dåligt. Smakar inte som jag minns jolt heller.

Var nåt extra med att glida ner till IT kaffet o knäppa en kall jolt och pwna de äldre stammisarna så man blev hotad med stryk.

Dubbelt så stark som vanlig cola
Citera
2024-09-15, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Dubbelt så stark som vanlig cola

Vill minnas att det va dubbla koppar kaffe?
Citera
2024-09-15, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Då minns du fel.
Den hade en uns kaffesmak i colan.
Citera
2024-12-30, 06:01
Avstängd
Återvänder 2025.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1319430
Citera
2024-12-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Återvänder 2025.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1319430

Fan vad nice! Jag välkomnar gärna fler energidrycker med läsksmak, det är ofta man är sugen på både cola och energidryck på samma gång, men nu kommer det alltså en kombo av båda i en. Av de som finns är det i pricip bara Monster som är en god kombo av läsk och energidryck, Red Bull, Nocco och Wolverine m.fl. tycker jag smakar för mycket enbart energidryck utan någon läsksmak. Reign finns ju också men tycker inte den är lika god, så det behövs fler. Saknar annars Monster Nitro Super Dry, den finns att köpa online men har inte sett den säljas i butik på flera år, den är verkligen 10/10.
Citera
2025-01-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Fan vad nice! Jag välkomnar gärna fler energidrycker med läsksmak, det är ofta man är sugen på både cola och energidryck på samma gång, men nu kommer det alltså en kombo av båda i en. Av de som finns är det i pricip bara Monster som är en god kombo av läsk och energidryck, Red Bull, Nocco och Wolverine m.fl. tycker jag smakar för mycket enbart energidryck utan någon läsksmak. Reign finns ju också men tycker inte den är lika god, så det behövs fler. Saknar annars Monster Nitro Super Dry, den finns att köpa online men har inte sett den säljas i butik på flera år, den är verkligen 10/10.

Du måste prova Rockstar Cola låter det som. Dock har jag inte sett Rockstar någonstans på jättelänge.

Men den "energiläsken" är magisk!
Citera
2025-04-08, 03:32
Medlem
Finns det någonstans man kan beställa den gamla hedliga joltcolan? Typ mörk / ljus brun burk?
Citera
2025-06-16, 10:40
Medlem
SveaBunkerns avatar
Här?

https://www.joltcola.com/shop/

https://www.joltcola.com/store-finder/

Citat:
Älvsjö, AB, Sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera