2024-09-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Längtar så efter detta!! Men typ 9 papp för ett ps5 pro, man kommer ju knappt ha råd....
Hutlösa priser.
Visst att de kostar lite, men känns som allt blivit dyrare, man ska tydligen ha en riktigt stor ficka så plånboken får plats duktigt i dessa tider för att ens ha råd med detta...
Citera
2024-09-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Hutlösa priser.
Visst att de kostar lite, men känns som allt blivit dyrare, man ska tydligen ha en riktigt stor ficka så plånboken får plats duktigt i dessa tider för att ens ha råd med detta...

Ja men verkligen. Vill minnas att när jag köpte ps4 utav samma anledning som nu, alltså ett ps4 och Gta 5 så pyntade jag typ hälften mot vad ett ps5 pro kommer kosta. Jäkligt tråkigt att tv-spelande skall bli en kostnadsfråga utav denna magnitud!
Citera
2024-09-13, 16:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja men verkligen. Vill minnas att när jag köpte ps4 utav samma anledning som nu, alltså ett ps4 och Gta 5 så pyntade jag typ hälften mot vad ett ps5 pro kommer kosta. Jäkligt tråkigt att tv-spelande skall bli en kostnadsfråga utav denna magnitud!

Med tanke på att ungdomar i europa idag lägger 450kr/mån för köp inne i olika spel i medel så tycks det iallafall finnas mängder med pengar hos folk att lägga på rent skit så 10000kr för en PS5 är kanske inte så tungt för alla.
Citera
2024-09-14, 00:41
Medlem
Citat:
Jo tack, the glory days av att kunna handla spel för en bra peng och konsoler är över, allt ska kosta så ofantligt mycket idag...
Känns också som att hypen med GTA 6 kommer börja dö ut för de tar sån otroligt lång tid på sig, i varje fall för mig som vart taggad ett tag men de börjar svalna lite tyvärr.
Citera
2024-09-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Jo tack, the glory days av att kunna handla spel för en bra peng och konsoler är över, allt ska kosta så ofantligt mycket idag...
Känns också som att hypen med GTA 6 kommer börja dö ut för de tar sån otroligt lång tid på sig, i varje fall för mig som vart taggad ett tag men de börjar svalna lite tyvärr.

Oroa dig inte. Du är en av få som det ”svalnar” för. Vi andra GTA nördar har väntat på detta ända sen 2005 när Sam Houser i en intervju sa vad hans mål med gta är. Det han sa stämmer med vad gta 6 ser ut att bli. Du börja väl spela gta när V släpptes antar jag? Törs jag även anta att du endast spelar Online delen?
Citera
2024-09-14, 09:47
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Oroa dig inte. Du är en av få som det ”svalnar” för. Vi andra GTA nördar har väntat på detta ända sen 2005 när Sam Houser i en intervju sa vad hans mål med gta är. Det han sa stämmer med vad gta 6 ser ut att bli. Du börja väl spela gta när V släpptes antar jag? Törs jag även anta att du endast spelar Online delen?

Orkar du dela med dig vad Houser sa? Tack på förhand
Citera
2024-09-14, 12:42
Medlem
DrWangs avatar
Vid det här laget så spelar det ingen större roll om det blir försenat eller ej, att köpa nästa upplaga av GTA känns givet och det speciellt när man har spelat alla tidigare upplagor. Kan inte heller påstå att spelupplevelsen blir särskilt lidande bara för att man inte sitter på senaste nytt inom tekniken.
Citera
2024-09-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Av ren nyfikenhet: vad exakt är det som du gillar med GTA så mycket? Om du skulle rangordna grejer. Vad gör GTA bättre än andra spel?
Citera
2024-09-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Av ren nyfikenhet: vad exakt är det som du gillar med GTA så mycket? Om du skulle rangordna grejer. Vad gör GTA bättre än andra spel?

Allt med GTA/RDR gör det bättre än andra spel.

För mig personligen är det friheten att kunna göra i stort sett vad man vill. Spelen görs med det i åtanke varje gång. Och det märks tydligt att hela ”världen”, fotgängarna och interaktionerna inte är en ”bakgrund” för att se snyggt ut. Utan hela meningen med spelupplevelsen är just det. Finns inget annat spel på marknaden som ger samma känslor. I RDR2 tex så får man nästan skuldkänslor när man mördar någon. Inget annat spel har gett mig den känslan. Och för varje år gör dem det bättre och bättre. Jag längtar som in i helvetet till att få experimentera med deras nya AI och NPC system.

Alla detaljerna är också en stor anledning till varför deras spel slår alla andra med hästlängder. Det kan vara allt från små till stora detaljer, tillsammans ger det en upplevelse som är svår att slå.

Online delen är en annan historia dock. Den har blivit lidande, inget snack om saken.
Citera
2024-09-30, 18:10
Medlem
PimpleDicks avatar
Ryktesvis kommer trailer 2 på fredag. Vore ju gött om det stämmer!

https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1954668/GTA-6-trailer-2-release-date-Grand-Theft-Auto-Online-leak-Rockstar-screenshot-job?fbclid=IwZXh0bgNhZ W0CMTEAAR2zkBxQcNxQYHJK7RHCw0FQQEl69VUZPvMO-xiouHjMmsOZQ-CTytqWItY_aem_H1lWrkJSTG-v2BwwcALM7w
Citera
2024-09-30, 19:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Ryktesvis kommer trailer 2 på fredag. Vore ju gött om det stämmer!

https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1954668/GTA-6-trailer-2-release-date-Grand-Theft-Auto-Online-leak-Rockstar-screenshot-job?fbclid=IwZXh0bgNhZ W0CMTEAAR2zkBxQcNxQYHJK7RHCw0FQQEl69VUZPvMO-xiouHjMmsOZQ-CTytqWItY_aem_H1lWrkJSTG-v2BwwcALM7w

Skiter i ny trailer, vill ha info om PC-släpp och vad som kommer krävas av datorn för att driva spelet.
Citera
2024-09-30, 22:14
Medlem
solstrålars avatar
Vem fan bryr sig om GTA smörjan längre. Dessutom tråkig karta, Florida är platt som en pannkaka och vi har redan sett the bayou swamps i RDR2. Vad är det folk är taggade för, att springa runt på stranden och meja ner svarta tjockisar?
Senast redigerad av solstrålar 2024-09-30 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in