Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Av ren nyfikenhet: vad exakt är det som du gillar med GTA så mycket? Om du skulle rangordna grejer. Vad gör GTA bättre än andra spel?
Allt med GTA/RDR gör det bättre än andra spel.
För mig personligen är det friheten att kunna göra i stort sett vad man vill. Spelen görs med det i åtanke varje gång. Och det märks tydligt att hela ”världen”, fotgängarna och interaktionerna inte är en ”bakgrund” för att se snyggt ut. Utan hela meningen med spelupplevelsen är just det. Finns inget annat spel på marknaden som ger samma känslor. I RDR2 tex så får man nästan skuldkänslor när man mördar någon. Inget annat spel har gett mig den känslan. Och för varje år gör dem det bättre och bättre. Jag längtar som in i helvetet till att få experimentera med deras nya AI och NPC system.
Alla detaljerna är också en stor anledning till varför deras spel slår alla andra med hästlängder. Det kan vara allt från små till stora detaljer, tillsammans ger det en upplevelse som är svår att slå.
Online delen är en annan historia dock. Den har blivit lidande, inget snack om saken.