2024-09-14, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Okej, men även om inte du har sett att någon har hävdat det så har det hävdats här i tråden.

Betalar han en advokat för något som nämnden gör gratis för alla i Sverige?
staten betalar för en försvare/ advokat så länge A ej blir dömd för något . Men anses han skyldig så får han betala en viss del
2024-09-14, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Se svar från annan användare. Kontaktförbud gick inte igenom så det verkar inte stämma.
var så lite så 😊 nej ej gott igenom
2024-09-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
staten betalar för en försvare/ advokat så länge A ej blir dömd för något . Men anses han skyldig så får han betala en viss del
Jag syftade på faderskapet.
2024-09-14, 14:18
Avstängd
Citat:
Nej han fick ej besöksförbud fast N har försökt få det inte bara en gång utan sökt flera ggr
Och det är fortfarande inte förbjudet att ta kontakt med någon för att lösa en konflikt ej heller att vilja bo nära sin dotter.

Nicci försöker vid flera tillfällen få det till något det ej är !
Sen vet jag inte hennes känsla utan går efter vad dom kommit fram till

Sen är det inte ett dugg konstigt om folk tror att det är så då det skrivs om det på sociala medier på IG bla och N ej radera det

Vi kan tex ta detta med denna text expon la ut med överstryket ord . Folk sa att det stod stryptag. Än i dag vet ingen vad som stod förutom dessa 3 .

Det vart ju värre när N ej heller sa något el sa i från då vart spekulationerna grövre.
Men exponh säger i dag att det N säger ska man ta med en nypa salt
Och att andra influencers har tagit avstånd från N
Även deltagare som varit med Love Island, Ph som hon var med i .
Hon får oxå jaga sponsorer tillsammans med sin mamma och även jaga folk till sin podd

Då folk har börjat få förstå vad N sysslar med
Och man kanske oxå ska ta sig en funderare på varför det oftast blir kaos i N närvaro

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ingen som hävdat att N fått igenom ett besöksförbud vad jag kan se.
Det som sagts är att N gjort en anmälan om besöksförbud. Personligen hade jag glömt att N även gjort en sådan anmälan.
Men som ni säger. Det ligger inget domslut om det på A.

Den anmälan som fortfarande är under utredning mot A är: "Grov Kvinnofridskränkning". N säger sig nu ha lämnat in bevismaterial, vilket hon själv gick ut med i början och sa att hon inte hade. Kan vara en av anledningarna till att det hela tar sådan tid?

Fö.
A kämpar via advokat för ett fastställande av ett ev. faderskap och vid ett positivt svar så även umgängesrätt med sin dotter.

"K1203391-23 gäller grov kvinnofridskränkning".

"Parterna ligger under sekretess".

Citat:
Jo Aragon skrev att kontaktförbud gått igenom i samband med anmälan om stalking. Därav blev jag förvirrad och frågade om det verkligen stämde för vad jag hört har det inte gått igenom.

Vad bra att Andreas tar hjälp av advokat

Citat:
Det är bara att ta en snabb titt på Lexbase så vet man att han inte har eller har haft kontaktförbud. Därav förvånad att det skrivs här i tråden att han skulle ha eller ha haft det.
Tack för all info 😊 tur det blev förtydligat vad som hänt .
Tråkigt om det blir fel info .

Kan förstå att det lätt blir så , då det skrivs så mkt men skönt att det blev utrett
Okej då hoppas jag att det löser sig till det bästa och att Andreas får umgänge med sin dotter .
2024-09-14, 16:51
Medlem
Angående faderskapet. Jag menar på att A inte bekräftar och ni menar på att N vägrar skriva på. Då sker detta (för att uppdatera)

Om ingen bekräftar faderskapet (vilket ingen verkar göra om vi ska gå på uppgifter som framkommer) ska socialnämnden genomföra en faderskapsutredning som sedan kan sluta i att faderskapet fastställs genom dom. Socialnämnden är således skyldiga att utreda vem som är fader till barnet. Utredningen görs bland annat genom DNA-test.
2024-09-14, 16:58
Avstängd
Citat:
Jag syftade på faderskapet.
👍
2024-09-14, 17:01
Avstängd
Citat:
Angående faderskapet. Jag menar på att A inte bekräftar och ni menar på att N vägrar skriva på. Då sker detta (för att uppdatera)

Om ingen bekräftar faderskapet (vilket ingen verkar göra om vi ska gå på uppgifter som framkommer) ska socialnämnden genomföra en faderskapsutredning som sedan kan sluta i att faderskapet fastställs genom dom. Socialnämnden är således skyldiga att utreda vem som är fader till barnet. Utredningen görs bland annat genom DNA-test.
Precis då har vi uträtt detta oxå 👍 vad jag får fram så kan detta ta upp till 1 år . Så så är det inte så konstigt att dom är där dom är i dag . Och vad jag förstått så är dett bla dessa möten ej har kommit på vid utsatt tid
2024-09-14, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tack för all info 😊 tur det blev förtydligat vad som hänt .
Tråkigt om det blir fel info .

Kan förstå att det lätt blir så , då det skrivs så mkt men skönt att det blev utrett
Okej då hoppas jag att det löser sig till det bästa och att Andreas får umgänge med sin dotter .
Precis 👍🙏
2024-09-14, 17:16
Medlem
Citat:
Precis då har vi uträtt detta oxå 👍 vad jag får fram så kan detta ta upp till 1 år . Så så är det inte så konstigt att dom är där dom är i dag . Och vad jag förstått så är dett bla dessa möten ej har kommit på vid utsatt tid
A har med andra ord inte bekräftat sitt faderskap. N kan inte godkänna om han inte vill bekräfta.
Därför tar socialtjänsten det vidare. (Det är inte A som gör det som en del vill få det till)
2024-09-14, 20:15
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
A har med andra ord inte bekräftat sitt faderskap. N kan inte godkänna om han inte vill bekräfta.
Därför tar socialtjänsten det vidare. (Det är inte A som gör det som en del vill få det till)

Men har Nicci skrivit/bekräftat att Andreas är pappan då?
2024-09-14, 20:43
Avstängd
Citat:
Jag tror inte hon har gjort det ? För då borde dom vara längre fram i processen.
Eftersom det ska vara inskickad till skatteverket inom. 14 dar .
Vid födseln så bekräftar barnmorskan el läkaren att en dotter är född då skrivs båda föräldrarna upp .
Och det kan det ej ha gjorts i detta fall då man efter 3-4 v kunde läsa På skatteverket att N stod ensam med chiara ingen pappa registrerad.
Med andra ord har N ej uppget A
Senast redigerad av Millan75 2024-09-14 kl. 20:46.
2024-09-14, 20:52
Medlem
Citat:
Nej inte från början och då tog soc vid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in