2024-09-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Han har ju inte åkt dit på det bara något N har anmält han för och kontaktförbud fick han i samband med det

Okej men:
Kontaktförbud kan beviljas om det finns en klar och konkret risk för att en person trakasserar, förföljer eller begår brott mot en annan namngiven person. Beslut fattas av åklagare.
Den som får kontaktförbud får inte besöka, ringa eller på andra sätt kontakta den person som förbudet gäller mot.

Åklagaren ska göra en riskbedömning i varje enskilt fall om det finns risk för framtida brott, förföljelse eller allvarliga trakasserier. Varje beslut om kontaktförbud ska därutöver föregås av en så kallad proportionalitetsbedömning. Det betyder att skälen för ett förbud ska vägas mot de konsekvenser det innebär för den person som förbudet är tänkt att gälla.
2024-09-13, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Det här skrev N bland annat i sin blogg 2018.
Citat:
"Jag har ju läst en del psykologi den sista tiden eftersom jag har det som ämne i skolan och jag måste säga det att jag tror att jag på grund av saker som hänt bland annat att jag aldrig har bott hos min pappa så har jag varit närhets törstande och sökt det hos andra och även sökt uppmärksamhet. Jag tror det är viktigt med att ha bra relationer med människor nära dig när du är liten annars blir det nog lätt en tillits brist som uppstår. Så känns det som att jag har haft det och att jag nästan har sökt mig till personer som är såna som sviker. Det här kommer nog alltid följa mig".

Nu när N är "mamma" så utesluter hon sitt eget barns pappa i kontakten med deras gemensamma dotter trots att hon själv gått igenom den avsaknaden????
Visst, alla familjekonstellationer med situationer ser olika ut men bör man då inte som förälder med dennes anhöriga vara extra noga med att försöka lösa de konflikter som ligger och pyr och verkligen göra allt man kan för att C ska få träffa sin pappa?

Det ryktas om att N även gjorde en anmälan om kontaktförbud i samband med de andra anmälningarna? Någon som vet om det verkligen stämmer och eller har jag missat något?

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Precis som du skriver Artmovie . Man brukar säga att 97 % av alla barn som går igenom något sånt som N själv beskriver . Så brukar man i vuxen ålder göra allt man kan för att ens eget barn aldrig ska behöva gå igenom det

Ja N gjorde besöksförbud i samband med stalkingen sägs det .

Är bla det folk har reagerat på att först ger hon honom besöksförbud sen sitter hon på sociala medier poddar mm och beklagar sej att han aldrig hör av sig .

Vilket blir förbryllade för många 🤔

Sen kan man vända på det varför ge besöksförbud el göra en anmälan om stalking om A nu aldrig ens har hört av sig sen det tog slut som hon säger.

Ja det är fortfarande många pusselbitar som ej går ihop 🤷‍♀️

Citat:
Mycket märkligt beteende om man låter sin dotter få uppleva samma sak som hon själv . Fast åh andra sidan är det N vi pratar om , så det kanske inte är så konstigt

Stämmer han fick kontakt förbud i samband med stalkingen
Hon ville få honom dömd för 3 punkter

Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Men om det blev kontaktförbud så måste det väl finnas någon dom på det? Har någon den? Jag har inte hört tidigare att kontaktförbud gick igenom men jag kanske bara missat det. Kontaktförbud måste man ju fortsätta söka om, det går ju ut efter en viss tid. Hur länge blev det på?
Och fick han kontaktförbud så måste ju något allvarligt ha hänt. Man får det inte bara sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Då har åklagaren ansett att kontaktförbud är nödvändigt. Stalka någon är inte tillåtet.
Detta har hänt som vi alla vet om som N själv gått ut med en polisanmälningar är gjord mellan oktober-november

1 stalkingen nedlagd ( besöksförbud gick ej igenom )
2 anmälan om smittskyddslagen
3 ryktas aven om kvinnofridskränkning

3 av anmälningar är Nedlagda sägs det av dom som vet .
Vet att utredning pågår fortfarande mellan dessa 2 .

Bla detta och faderskapsutredning ( test ) N vill ej ge sitt medgivande till test . Och A har ej skrivit på något då det sägs nu att hon ej medgivit honom som pappa.
Senast redigerad av Molgan098 2024-09-13 kl. 23:35.
2024-09-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Detta har hänt som vi alla vet om som N själv gått ut med en polisanmälningar är gjord mellan oktober-november

Bla detta och faderskapsutredning ( test ) N vill ej ge sitt medgivande till test . Och A har ej skrivit på något då det sägs nu att hon ej medgivit honom som pappa.

Så att han fick besöksförbud är alltså inte sant? Hur kan det ha blivit en sanning tro…
2024-09-14, 03:03
Avstängd
Citat:
Så att han fick besöksförbud är alltså inte sant? Hur kan det ha blivit en sanning tro…
Nej han fick ej besöksförbud fast N har försökt få det inte bara en gång utan sökt flera ggr
Och det är fortfarande inte förbjudet att ta kontakt med någon för att lösa en konflikt ej heller att vilja bo nära sin dotter.

Nicci försöker vid flera tillfällen få det till något det ej är !
Sen vet jag inte hennes känsla utan går efter vad dom kommit fram till

Sen är det inte ett dugg konstigt om folk tror att det är så då det skrivs om det på sociala medier på IG bla och N ej radera det

Vi kan tex ta detta med denna text expon la ut med överstryket ord . Folk sa att det stod stryptag. Än i dag vet ingen vad som stod förutom dessa 3 .

Det vart ju värre när N ej heller sa något el sa i från då vart spekulationerna grövre.
Men exponh säger i dag att det N säger ska man ta med en nypa salt
Och att andra influencers har tagit avstånd från N
Även deltagare som varit med Love Island, Ph som hon var med i .
Hon får oxå jaga sponsorer tillsammans med sin mamma och även jaga folk till sin podd

Då folk har börjat få förstå vad N sysslar med
Och man kanske oxå ska ta sig en funderare på varför det oftast blir kaos i N närvaro
Senast redigerad av Molgan098 2024-09-14 kl. 03:32.
2024-09-14, 07:31
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:

Tack för info. Då var det som jag hade hört, att besök/kontaktförbud inte gick igenom.
2024-09-14, 07:33
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Det var mot Nicci i samband med stalkingen dottern var ej född. Vet ej om det upphört men misstänker att det ej har gjort det För enligt än så pågår ju fortfarande en polis utredning mot A . Detta var innan dottern så törs ej säga om det är mot dottern

Se svar från annan användare. Kontaktförbud gick inte igenom så det verkar inte stämma.
2024-09-14, 09:30
Medlem
Citat:

Ingen som hävdat att N fått igenom ett besöksförbud vad jag kan se.
Det som sagts är att N gjort en anmälan om besöksförbud. Personligen hade jag glömt att N även gjort en sådan anmälan.
Men som ni säger. Det ligger inget domslut om det på A.

Den anmälan som fortfarande är under utredning mot A är: "Grov Kvinnofridskränkning". N säger sig nu ha lämnat in bevismaterial, vilket hon själv gick ut med i början och sa att hon inte hade. Kan vara en av anledningarna till att det hela tar sådan tid?

Fö.
A kämpar via advokat för ett fastställande av ett ev. faderskap och vid ett positivt svar så även umgängesrätt med sin dotter.

"K1203391-23 gäller grov kvinnofridskränkning".

"Parterna ligger under sekretess".
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-14 kl. 09:47.
2024-09-14, 11:32
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Det som sagts är att N gjort en anmälan om besöksförbud. Personligen hade jag glömt att N även gjort en sådan anmälan.

Den anmälan som fortfarande är under utredning mot A är: "Grov Kvinnofridskränkning". N säger sig nu ha lämnat in bevismaterial, vilket hon själv gick ut med i början och sa att hon inte hade. Kan vara en av anledningarna till att det hela tar sådan tid?

Fö.
A kämpar via advokat för ett fastställande av ett ev. faderskap och vid ett positivt svar så även umgängesrätt med sin dotter.

Jo Aragon skrev att kontaktförbud gått igenom i samband med anmälan om stalking. Därav blev jag förvirrad och frågade om det verkligen stämde för vad jag hört har det inte gått igenom.

Vad bra att Andreas tar hjälp av advokat
2024-09-14, 11:44
Medlem
Citat:
Nej han fick ej besöksförbud fast N har försökt få det inte bara en gång utan sökt flera ggr
Och det är fortfarande inte förbjudet att ta kontakt med någon för att lösa en konflikt ej heller att vilja bo nära sin dotter.

Nicci försöker vid flera tillfällen få det till något det ej är !
Sen vet jag inte hennes känsla utan går efter vad dom kommit fram till

Sen är det inte ett dugg konstigt om folk tror att det är så då det skrivs om det på sociala medier på IG bla och N ej radera det

Vi kan tex ta detta med denna text expon la ut med överstryket ord . Folk sa att det stod stryptag. Än i dag vet ingen vad som stod förutom dessa 3 .

Det vart ju värre när N ej heller sa något el sa i från då vart spekulationerna grövre.
Men exponh säger i dag att det N säger ska man ta med en nypa salt
Och att andra influencers har tagit avstånd från N
Även deltagare som varit med Love Island, Ph som hon var med i .
Hon får oxå jaga sponsorer tillsammans med sin mamma och även jaga folk till sin podd

Då folk har börjat få förstå vad N sysslar med
Och man kanske oxå ska ta sig en funderare på varför det oftast blir kaos i N närvaro
Det är bara att ta en snabb titt på Lexbase så vet man att han inte har eller har haft kontaktförbud. Därav förvånad att det skrivs här i tråden att han skulle ha eller ha haft det.
2024-09-14, 11:54
Medlem
Citat:

Fö.

Okej, men även om inte du har sett att någon har hävdat det så har det hävdats här i tråden.

Betalar han en advokat för något som nämnden gör gratis för alla i Sverige?
2024-09-14, 13:10
Medlem
Citat:
Okej, men även om inte du har sett att någon har hävdat det så har det hävdats här i tråden.

Betalar han en advokat för något som nämnden gör gratis för alla i Sverige?

Ok. Där ser man.....då har jag missat det & ber om ursäkt.

A har kopplat in en advokat i ärendet överlag eftersom det ej råder enighet utan att gå in för mycket i detalj.
Är nog ingen lätt match att gå mot N i detta, så all hjälp man kan få är nog välkommet.
Faderskapstestet göres säkerligen utan smärre utgifter. 😁
2024-09-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Jo Aragon skrev att kontaktförbud gått igenom i samband med anmälan om stalking. Därav blev jag förvirrad och frågade om det verkligen stämde för vad jag hört har det inte gått igenom.

Vad bra att Andreas tar hjälp av advokat

Citat:
Det är bara att ta en snabb titt på Lexbase så vet man att han inte har eller har haft kontaktförbud. Därav förvånad att det skrivs här i tråden att han skulle ha eller ha haft det.

Ja precis.
Jag har missat Aragons inlägg.
Så det får bli en rättelse på den😅

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in