2024-09-14, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Tycker du detta är personligt:

Inget bilbälte
Ingen hjälm på sparkcykel
Drogpåverkade framför barnet
Goastar barnet
Pratar hur farfar doggar farmor framför
Pratar illa om mamman framför
Ser inte barnets behov
Slåss kring barnet
Bara köttfärssås och hämtmat
Inga barn i samma ålder att umgås med
Outvecklad
Godis varje jävla dag

Osv osv
Jag ser att du plockat ihop er ihopknåpade lista ... nej jag anser inte att det du räknar upp är skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.

Inga barn i samma ålder är något många barn lever med och ändå utvecklas väl.
Att sätta barn på förskola ansågs bara för något år sedan som mindre lämpligt än att låta barn växa upp under föräldrarnas omsorg.
På vilket sätt skulle han inte se barnets behov?

Drogpåverkad är något ni inte vet - utan gissar. När han plockades in hade han rena test.
Slåss kring barnet ???

När goastar han barnet?
Jag har sett att Julia gör det - men inte han.

Nej, hon äter verkligen inte bara köttfärssås.
Hon äter inte heller ständigt godis.
Hon får bra och varierad mat - hon tycks dessutom gilla carbonara bäst om hon får välja själv.
Hon får frukt ofta.

Hon är inte outvecklad. Inte på något sätt såvitt man kan se. Tvärtom fullt normal, verkar glad och harmonisk och samspelar bra med sin omgivning.¨

Utan bälte och att ha missat hjälm är inte skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.
Menar du utan hjälm på hennes egen lilla sparkcykel så är det vanligt att barn i den åldern INTE har det. De skall liksom inte ut i trafiken och kommer inte upp i några hastigheter.

Jag tror inte hon förstår var "dogga" är - gör dina barn det så kanske de är lite väl tidigt utvecklade.
Att någon gång säga något dumt om den andre föräldern är knappast unikt och inte heller skäl för någon utredning eller omhändertagande.

Så det här tramset ni håller på med ser jag inte som helst grund för - nej.
Att sitta och racka ner på ett litet barn är däremot så sjukt så man saknar ord. Att du inte har vett om att skämmas vet jag - och det säger ju en del om dig.
Citera
2024-09-14, 13:26
Medlem
Citat:
Utifrån vad en bra barndom innebär ger Rask barnen det. Barn behöver inte egna rum, resa utomlands, sitta vid paddan ständigt eller 1 kg lösgodis om dagen.

Anledningen att Chrippas jämförs är för att han är en mycket sämre farsa så ert hat mot Rask blir motsägelsefullt och beror på annat, att han hängt ut sin pundarfarsa. Personligen tycker jag det är bra problemen lyfts precis som Jockes socpapper, man behöver inte hålla all skit inom familjen och sopa det under mattan som Chrippa vill.
Men jämför Chrippa med Hagamannen då? Då är ju Chrippa helt plötsligt en fantastisk pappa.

Jag jämför inte Chrippa mot Rask, jag tycker helt enkelt Rask är en värdelös pappa. Chrippa är inte någon värdemätare för mig
Citera
2024-09-14, 13:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Utifrån vad en bra barndom innebär ger Rask barnen det. Barn behöver inte egna rum, resa utomlands, sitta vid paddan ständigt eller 1 kg lösgodis om dagen.

Anledningen att Chrippas jämförs är för att han är en mycket sämre farsa så ert hat mot Rask blir motsägelsefullt och beror på annat, att han hängt ut sin pundarfarsa. Personligen tycker jag det är bra problemen lyfts precis som Jockes socpapper, man behöver inte hålla all skit inom familjen och sopa det under mattan som Chrippa vill.

Exakt. Jockiboi borde berätta mer om när han skar sig och smetade blod på väggarna för vad "dom gjorde" mot Jockiboi.

Chrippa berättade ju att han tror att det var droppen för mamman, och att Jocke skickades till fosterhem där det fanns en gubbe som kunde stoppa alla hyss som Jockiboi höll på med, som den satunge och psykopat som han föddes som.

Detta kom ju fram under första vändan som Jockiboi skulle avsluta Chrippas karriär för att Jockiboi kände att han hade byggt upp så mycket kändisskap som Chrippa fick gratis av vilket gjorde Jockiboi jättearg så han försökte rasera Chrippas liv för att bli av med "känslan" av missunnsamhet som Jockiboi "känner" mot allt och alla.

Som Jockiboi har berättat ihop med Chrippa i videon om deras första bråk på youtube där Jockiboi öppnade upp sig lite gällande hur mycket psykopat han är och hur han tänkte när han hängde ut den lågvärderade Chrippen första gången.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-14 kl. 13:41.
Citera
2024-09-14, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ser att du plockat ihop er ihopknåpade lista ... nej jag anser inte att det du räknar upp är skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.

Inga barn i samma ålder är något många barn lever med och ändå utvecklas väl.
Att sätta barn på förskola ansågs bara för något år sedan som mindre lämpligt än att låta barn växa upp under föräldrarnas omsorg.
På vilket sätt skulle han inte se barnets behov?

Drogpåverkad är något ni inte vet - utan gissar. När han plockades in hade han rena test.
Slåss kring barnet ???

När goastar han barnet?
Jag har sett att Julia gör det - men inte han.

Nej, hon äter verkligen inte bara köttfärssås.
Hon äter inte heller ständigt godis.
Hon får bra och varierad mat - hon tycks dessutom gilla carbonara bäst om hon får välja själv.
Hon får frukt ofta.

Hon är inte outvecklad. Inte på något sätt såvitt man kan se. Tvärtom fullt normal, verkar glad och harmonisk och samspelar bra med sin omgivning.¨

Utan bälte och att ha missat hjälm är inte skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.
Menar du utan hjälm på hennes egen lilla sparkcykel så är det vanligt att barn i den åldern INTE har det. De skall liksom inte ut i trafiken och kommer inte upp i några hastigheter.

Jag tror inte hon förstår var "dogga" är - gör dina barn det så kanske de är lite väl tidigt utvecklade.
Att någon gång säga något dumt om den andre föräldern är knappast unikt och inte heller skäl för någon utredning eller omhändertagande.

Så det här tramset ni håller på med ser jag inte som helst grund för - nej.
Att sitta och racka ner på ett litet barn är däremot så sjukt så man saknar ord. Att du inte har vett om att skämmas vet jag - och det säger ju en del om dig.

Nu handlade det väl inte vad du anser utan om det är personligt eller inte? Skiter fullständigt i vad du anser! Tvärtom. Anser du nåt är nog motsatsen korrekt.

Här är förskola viktigt pga två helt inkompetenta föräldrar.

Jag har jobbat inom krog och sett flera gånger på Linnea att hon varit påverkad framför C.

Ja de slåss kring barnet.

När de ghostar barnet? Tex i bilen när hon skrek sänk? När Chrippa frågade henne om mat där hon fick välja vad hon ville sen när hon valde tog han det han ville ha då hennes alternativ inte passade honom? Eller alla 300 gånger hon sökt hans uppmärksamhet och han bara skrikit osammanhängande om annat? Sedan har vi ju Linneas vidios också. 2 st.

När sade jag att det bara är köttfärssås? Missade du kinamaten och godiset jag skrev?

Ja för frukt är ju jättebra när man ätit 1 kg godis...

Jo hon är underutvecklad.

Nej jag menar inte på hennes egna sparkcykel utan när Chrippa körde henne till gymmet. Häng med lite för fan. Detta var på väg till gymmet!!

Samspel bra med sin utveckling? Hahahaha.

Att prata sex kring barnet är olämpligt och sker inte nån gång bara. Det är ständigt.

Vi trycker inte ner på barnet utan hur han är som farsa. Riktigt kass.

Jorden anropar Micro113. Kom.

Och du ska ge fan i att prata om att inte kunna skämmas med mig. Det är du som saknar den förmågan och du saknar också ryggrad.

Du tror din åsikt spelar roll. Det gör den inte.
Citera
2024-09-14, 21:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Varför ska Kräftan och Le Linnea gå på Jocke nu? Kolla deras IG storys. Tydligen krig nu. Fick de inte som de ville med tystnad? Eller är det så att tittarsiffrorna är så dåliga och de slukar efter uppmärksamhet?

Men om de gillar Anjo o Rask AI låtar och att Rask sitter och pratar om de 3 timmar i veckan så visst.

Succet av spat svider nog. Hoppas verkligen 2023s siffror är ute snart.
Vad för IG storys kollar du på?
Jag hittar ingenting om att Chrippa vill bråka med Jocke?
Citera
2024-09-15, 01:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är Chrippa som fått ev. problem men Jocke är inblandad men oskyldig. Chrippa fick post idag från en myndighet.

Har massa att skriva om Kräftan och Le Linnea men kan inte skriva i den tråden av nån anledning. Sitter på massa skit om Kräftan som inte kommit ut nog.

Hade berättat men ingen lust berätta för en sådan som dig så som du håller på om vettiga konton vill veta kan jag berätta. Med rättigheter att få veta saker kommer skyldigheter att bete sig och vara trevlig vet du. Gillar inte dig.

Vill heller inte springa runt som en skvallerkärring kring Lundellhuset när man får massa insiderinfo. Är inte Expressen. Skriver här på min fritid. Vill mest bara få stopp på skitsnacket vissa bidrar med här och att man skyller allt på Jocke. Vissa konton sprider så mkt skit.

Personligen hoppas jag det som hände idag inte sker utan att Chrippa grips av Eko innan. Pallal vet ju allt så den kan ju berätta vad som kom i posten idag från en TR. Ni har ju kontakt i PM då du bett den tömma inkorgen 2 gånger.
Du säger - Jocke är dock till din stora förtvivlan oskyldig här.
Men du kan fortfarande inte svara på vad är Jocke oskyldig till?
Du kan inte heller svara på varför jag skulle vara förtvivlad över det?

Jag gillar inte dig heller, mest eftersom du vägrar svara på frågor, babblar om annat, du är omöjlig att för en diskussion med, och du blir så lätt arg och kränkt när någon inte håller med dig.

Jocke skulle klara sig bättre utan ditt "försvar", denna tråd var typ död, tills du fick liv i den och nu är massor med nya användare aktiva i den, allt tack vare dig.
Citera
2024-09-15, 01:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Mitt svar var:

"Nej pratar om hans bror Kräftan och Jocke är lite relevant i det".

Finns anledning du inte tog med hela mitt svar. Lägg ner nu.

Chrippa är stämd. Leta upp rätt TR.
På vilket sätt är jocke kopplad till Chrippas problem med eko och annat rättsligt?
har jocke hjälp chrippa begå dessa brott?
har jocke hjälp chrippa dölja sina spår?
eller på vilket sätt det jocke involverad i det?
Citera
2024-09-15, 01:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du säger ju att jag inte behöver svara här på Flashback utan det är frivilligt. Hur fan ska du ha det??

Chrippa är stämd.

Haha inte arg och kränk alls.
Du behöver inte svara, men du väljer om och om och om igen att svara på mina inlägg, även inlägg som inte ens är riktade till dig, inlägg som jag skrev för 9 månader sen, osv.
Då kan man ju få uppfattningen att du vill diskutera med mig, och för att kunna diskutera behövs det ju att du svarar på frågor, annars blir det svårt att diskutera.

Vad har Chrippas stämning med Jocke att göra?
Citera
2024-09-15, 01:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han är inte kopplad till Eko mer än förhör. Det är OT här. Nämnde att det INTE handlade om EKO utan annat rättsligt. Så sluta prata om Eko. En stämning. Hur Jocke är inblandad har jag nämnt. Chrippa förklade krig mot han på IG idag pga det.

Jocke är ju oskyldig sade jag. Hur fan kan han då hjälpt till? Har du grova problem att läsa eller?
På vilket sätt är jocke kopplad till Chrippas problem med eko och annat rättsligt?
har jocke hjälp chrippa begå dessa brott?
har jocke hjälp chrippa dölja sina spår?
eller på vilket sätt det jocke involverad i det?

Hur kan Chrippas inlägg på instagram göra det relevant att diskutera Chrippas påstådda stämning och annan brottslighet? hur är stämningen och annan brottslighet kopplad till jocke?

Eftersom du påstår att Jocke på något sätt är kopplad till chrippas eko brott och annat rättsligt, du påstår även att jocke är kopplad till stämningen emot Chrippa som ska ha kommit in idag, så då måste det mest rimliga vara att Jocke har varit delaktig i att begå dessa brott. Om Chrippa själv är skyldig till dessa brott, och Jocke oskyldig så kan jag inte förstå hur du tycker det är relevant att dra upp det i jockes tråd eftersom det då inte handlar om jocke?
Citera
2024-09-15, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad har Chrippas Instagram inlägg om Jocke att göra med Chrippas ekobrott, annan påstådda brottslighet? Vad har Chrippas Instagram inlägg om jocke att göra med att chrippa ska ha fått en stämning idag?

Det är ju just det det handlar om och är bakgrunden.

1. Chrippa blir stämd
2. Linnea förklarar krig mot Jocke på IG då
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-15 kl. 01:44.
Citera
2024-09-15, 01:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Om du inte vet vad det handlar om hur kan du påstå att det är OT då? För du drog igång den diskussionen.

Detta är löjligt. Pratar bara sakfrågor nu. Ni kör fokusförflyttning. Chrippa blir stämd idag av en 3e person och Linnea förklara krig på IG mot Jocke. Varför?? Jocke visste inte ens om stämningen för ens ikväll. Han ligger inte bakom den.
Var är det som jag inte vet vad det handlar om?
Nu erkänner du ju själv att stämningen inte har med jocke att göra!
Citera
2024-09-15, 02:56
Bannlyst
Kanske lite konstig fråga men vet nån om Jocke har nån koppling till en egen företagare i Söderhamn? Har mer info om personen men om någon vet så kontakta mig PM när det går att skicka till mig om några veckor. Jocke driver ju företag så mycket möjligt det stämmer att det finns en koppling.

Edit: Hittar inget via sökfunktionen iaf.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-15 kl. 03:10. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in