Citat:
Jag ser att du plockat ihop er ihopknåpade lista ... nej jag anser inte att det du räknar upp är skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.Tycker du detta är personligt:
Inget bilbälte
Ingen hjälm på sparkcykel
Drogpåverkade framför barnet
Goastar barnet
Pratar hur farfar doggar farmor framför
Pratar illa om mamman framför
Ser inte barnets behov
Slåss kring barnet
Bara köttfärssås och hämtmat
Inga barn i samma ålder att umgås med
Outvecklad
Godis varje jävla dag
Osv osv
Inget bilbälte
Ingen hjälm på sparkcykel
Drogpåverkade framför barnet
Goastar barnet
Pratar hur farfar doggar farmor framför
Pratar illa om mamman framför
Ser inte barnets behov
Slåss kring barnet
Bara köttfärssås och hämtmat
Inga barn i samma ålder att umgås med
Outvecklad
Godis varje jävla dag
Osv osv
Inga barn i samma ålder är något många barn lever med och ändå utvecklas väl.
Att sätta barn på förskola ansågs bara för något år sedan som mindre lämpligt än att låta barn växa upp under föräldrarnas omsorg.
På vilket sätt skulle han inte se barnets behov?
Drogpåverkad är något ni inte vet - utan gissar. När han plockades in hade han rena test.
Slåss kring barnet ???
När goastar han barnet?
Jag har sett att Julia gör det - men inte han.
Nej, hon äter verkligen inte bara köttfärssås.
Hon äter inte heller ständigt godis.
Hon får bra och varierad mat - hon tycks dessutom gilla carbonara bäst om hon får välja själv.
Hon får frukt ofta.
Hon är inte outvecklad. Inte på något sätt såvitt man kan se. Tvärtom fullt normal, verkar glad och harmonisk och samspelar bra med sin omgivning.¨
Utan bälte och att ha missat hjälm är inte skäl vare sig för utredning eller omhändertagande.
Menar du utan hjälm på hennes egen lilla sparkcykel så är det vanligt att barn i den åldern INTE har det. De skall liksom inte ut i trafiken och kommer inte upp i några hastigheter.
Jag tror inte hon förstår var "dogga" är - gör dina barn det så kanske de är lite väl tidigt utvecklade.
Att någon gång säga något dumt om den andre föräldern är knappast unikt och inte heller skäl för någon utredning eller omhändertagande.
Så det här tramset ni håller på med ser jag inte som helst grund för - nej.
Att sitta och racka ner på ett litet barn är däremot så sjukt så man saknar ord. Att du inte har vett om att skämmas vet jag - och det säger ju en del om dig.