Citat:
Ursprungligen postat av
Jonte2910
Vad var du misstänkt för? Tänker jag ska snart på ett liknande vad fråga dom dig osv?
Jag har fått hela min sommar totalförstörd av myndigheter. Det har tydligen skickats knark adresserat till mig vid två tillfällen. Det började med sociala myndigheter som var helt gränslösa - de utredde min förmåga att skydda mitt barn från miljöer där narkotika förekommer. De verkade ha sin egen typ av polisiära utredning - jag fick sitta i timmar och förklara att jag ABSOLUT INTE har nån aning om hur knark har adresserats till mig (de verkade inte göra nån skillnad på om det var ett kilo heroin som skickats eller 50 imovane och det kände de inte heller till). Jag skyllde på en tidigare partner med alkoholproblem.
Sen efter stålbadet hos sociala myndigheter fick jag äntligen veta vad det rörde sig om hos polisen. Det var två försändelser med insomningstabletter. Varför har jag inte fått något brev om att nån försändelse har beslagtagits? Det är ju en rättsröta - ska medborgare kunna få post beslagtagen utan att man ens informeras?! De visste ju inte vad den första försändelsen innehöll innan den analyserades. Jag nekade i förhöret och frågorna var "har du beställt det här?" "vet du vad det är för något?" "har du sett de tabletterna förut?" "vem tror du kan ha gjort det?". De var väldigt professionella i förhöret (till skillnad från soctanterna som lekte låtsaspoliser). Poliserna fick mig att känna mig som en människa fast jag trodde att de skulle vara "hårda mot de hårda".
Den förstörda sommaren tog slut iom att polisen lade ned utredningarna - det går inte att fastställa vem som har ägnat sig åt det här sabotaget mot mig. Soctanterna nöjde sig också med det och de ska sägas att de brydde sig mer om att pressa mig på hur detta gått till än om barnets behov var tillgodosedda eller inte.
Det här har varit en mycket ansträngande sommar och gudarna ska veta att jag aldrig kommer beställa något mer på nätet. Jag är orolig att ens beställa något alls, jag mår illa när jag ser en brevbärare och tycker min egen brevlåda skapar en del obehag.