2024-09-08, 19:44
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Misstänker och hoppas mitt förhör lär gå likadant till fastän jag inkallad istället för uppringd vet inte varför de gör på olika sätt?
Jag är antagligen också en av de i artikeln.
Hur lång tid tog de för dig innan de la ner fallet?

Mitt fall är inte nedlagt, men det har gått 44 dagar sedan de ringde och jag har inte fått någon uppdatering ännu.
Citera
2024-09-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Mitt fall är inte nedlagt, men det har gått 44 dagar sedan de ringde och jag har inte fått någon uppdatering ännu.
Nervöst eller de kändes inte som de hade något att gå på?
Citera
2024-09-10, 14:56
Medlem
Dayzleepers avatar
Någon som blivit kallad på möte hos Soc pga orosanmälan efter taget brev?

Har fått brev från polisen om att dom tagit brev men det var i vintras. Inte hört något från Polisen efter det.

Men är nu kallad till Soc pga orosanmälan från polisen.

Är absolut ingen pundare, dricker inte ens alkohol, men kan inte sova öht pga PTSD, därav ”knarkbrev”.
Citera
2024-09-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dayzleeper

Har fått brev från polisen om att dom tagit brev men det var i vintras. Inte hört något från Polisen efter det.

Är absolut ingen pundare, dricker inte ens alkohol, men kan inte sova öht pga PTSD, därav ”knarkbrev”.

Bor det barn på din adress? Eller har du varannan vecka och barnet är skrivet hos den andre föräldern? Konstigt att det skulle tagit så lång tid för dom att göra en orosanmälan, men antagligen har dom väl fullt upp. I nyheterna som följde den här nya lagen så stod det ju att de skulle göra orosanmälningar till alla personer som har barn i hushållet, så detta är väl en praxis.

Läste om en kille i tråden här tidigare som hade råkat ut för samma sak, men nekat i polisförhör och nekat till soc och blev aldrig ombedd att göra något pissprov eller så. Alla ärenden blev nedlagda.
Citera
2024-09-10, 16:24
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:

Kolma denna tråd; (FB) Anmälan om försök till narkotikabrott
Citera
2024-09-10, 16:32
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
I dagens läge hade jag inte beställt från nätet. Känns som en oerhört stor risk att bli scammad, alternativt så torskar du. Lose-Lose.
Citera
2024-09-10, 19:26
Medlem
Dayzleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRolf
Bor det barn på din adress? Eller har du varannan vecka och barnet är skrivet hos den andre föräldern? Konstigt att det skulle tagit så lång tid för dom att göra en orosanmälan, men antagligen har dom väl fullt upp. I nyheterna som följde den här nya lagen så stod det ju att de skulle göra orosanmälningar till alla personer som har barn i hushållet, så detta är väl en praxis.

Läste om en kille i tråden här tidigare som hade råkat ut för samma sak, men nekat i polisförhör och nekat till soc och blev aldrig ombedd att göra något pissprov eller så. Alla ärenden blev nedlagda.

Barn skrivna på adressen ja. Tycker också att tidsintervallet är långt. Men det går ju inte fort hos polisen.
Citera
2024-09-10, 19:31
Medlem
Dayzleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
I dagens läge hade jag inte beställt från nätet. Känns som en oerhört stor risk att bli scammad, alternativt så torskar du. Lose-Lose.

Nej det lär inte hända igen. Var inte beredd på att soc kunde bli inblandade innan det finns en fällande dom.
Citera
2024-09-10, 20:29
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Nervöst eller de kändes inte som de hade något att gå på?

Nej, jag är inte nervös. Om de ringt en vecka efter beslaget hade jag blivit det. De har absolut inget att gå på. Jag kan lämna urinprov då jag inte har något att dölja, de kan rota igenom min bostad då jag inte har något att dölja.
Citera
2024-09-10, 21:45
Medlem
Citat:
Barn skrivna på adressen ja. Tycker också att tidsintervallet är långt. Men det går ju inte fort hos polisen.

Hur långt mellan det första brevet om beslaget och kallelsen till soc var det?

Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Nej, jag är inte nervös. Om de ringt en vecka efter beslaget hade jag blivit det. De har absolut inget att gå på. Jag kan lämna urinprov då jag inte har något att dölja, de kan rota igenom min bostad då jag inte har något att dölja.

De gör tydligen också utdrag från din bank kan vara något som är värt att se över och försöka hitta en rimlig anleding för.
Citera
2024-09-10, 22:41
Medlem
Intressant till mig sa dom på förhöret att adresserat brev inte är tillräckligt för varken drogtest, beslag av telefon eller söka genom konton. Jag erbjöd som tom att titta genom min telefon.
Citera
2024-09-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarhatt
Intressant till mig sa dom på förhöret att adresserat brev inte är tillräckligt för varken drogtest, beslag av telefon eller söka genom konton. Jag erbjöd som tom att titta genom min telefon.
Vad var du misstänkt för? Tänker jag ska snart på ett liknande vad fråga dom dig osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in