2024-09-12, 14:53
Medlem
Det här skrev N bland annat i sin blogg 2018.
Citat:
"Jag har ju läst en del psykologi den sista tiden eftersom jag har det som ämne i skolan och jag måste säga det att jag tror att jag på grund av saker som hänt bland annat att jag aldrig har bott hos min pappa så har jag varit närhets törstande och sökt det hos andra och även sökt uppmärksamhet. Jag tror det är viktigt med att ha bra relationer med människor nära dig när du är liten annars blir det nog lätt en tillits brist som uppstår. Så känns det som att jag har haft det och att jag nästan har sökt mig till personer som är såna som sviker. Det här kommer nog alltid följa mig".

Nu när N är "mamma" så utesluter hon sitt eget barns pappa i kontakten med deras gemensamma dotter trots att hon själv gått igenom den avsaknaden????
Visst, alla familjekonstellationer med situationer ser olika ut men bör man då inte som förälder med dennes anhöriga vara extra noga med att försöka lösa de konflikter som ligger och pyr och verkligen göra allt man kan för att C ska få träffa sin pappa?

Det ryktas om att N även gjorde en anmälan om kontaktförbud i samband med de andra anmälningarna? Någon som vet om det verkligen stämmer och eller har jag missat något?
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-12 kl. 14:56.
2024-09-12, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Citat:
"Jag har ju läst en del psykologi den sista tiden eftersom jag har det som ämne i skolan och jag måste säga det att jag tror att jag på grund av saker som hänt bland annat att jag aldrig har bott hos min pappa så har jag varit närhets törstande och sökt det hos andra och även sökt uppmärksamhet. Jag tror det är viktigt med att ha bra relationer med människor nära dig när du är liten annars blir det nog lätt en tillits brist som uppstår. Så känns det som att jag har haft det och att jag nästan har sökt mig till personer som är såna som sviker. Det här kommer nog alltid följa mig".

Nu när N är "mamma" så utesluter hon sitt eget barns pappa i kontakten med deras gemensamma dotter trots att hon själv gått igenom den avsaknaden????
Visst, alla familjekonstellationer med situationer ser olika ut men bör man då inte som förälder med dennes anhöriga vara extra noga med att försöka lösa de konflikter som ligger och pyr och verkligen göra allt man kan för att C ska få träffa sin pappa?

Det ryktas om att N även gjorde en anmälan om kontaktförbud i samband med de andra anmälningarna? Någon som vet om det verkligen stämmer och eller har jag missat något?
Precis som du skriver Artmovie . Man brukar säga att 97 % av alla barn som går igenom något sånt som N själv beskriver . Så brukar man i vuxen ålder göra allt man kan för att ens eget barn aldrig ska behöva gå igenom det

Ja N gjorde besöksförbud i samband med stalkingen sägs det .

Är bla det folk har reagerat på att först ger hon honom besöksförbud sen sitter hon på sociala medier poddar mm och beklagar sej att han aldrig hör av sig .

Vilket blir förbryllade för många 🤔

Sen kan man vända på det varför ge besöksförbud el göra en anmälan om stalking om A nu aldrig ens har hört av sig sen det tog slut som hon säger.

Ja det är fortfarande många pusselbitar som ej går ihop 🤷‍♀️
Senast redigerad av Millan75 2024-09-12 kl. 20:18.
2024-09-12, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Citat:

Mycket märkligt beteende om man låter sin dotter få uppleva samma sak som hon själv . Fast åh andra sidan är det N vi pratar om , så det kanske inte är så konstigt

Stämmer han fick kontakt förbud i samband med stalkingen
Hon ville få honom dömd för 3 punkter
2024-09-12, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Precis som du skriver Artmovie . Man brukar säga att 97 % av alla barn som går igenom något sånt som N själv beskriver . Så brukar man i vuxen ålder göra allt man kan för att ens eget barn aldrig ska behöva gå igenom det

Ja N gjorde besöksförbud i samband med stalkingen sägs det .

Är bla det folk har reagerat på att först ger hon honom besöksförbud sen sitter hon på sociala medier poddar mm och beklagar sej att han aldrig hör av sig .

Vilket blir förbryllade för många 🤔

Sen kan man vända på det varför ge besöksförbud el göra en anmälan om stalking om A nu aldrig ens har hört av sig sen det tog slut som hon säger.

Ja det är fortfarande många pusselbitar som ej går ihop 🤷‍♀️
Håller med I det som skrivs 👍
Ja du det är mycket bra fråga !
Snacka om att tala emot sig själv åter igen
2024-09-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Om du inte vill citera en specifik person så finns det ett "Svara" längst ner till vänster, nedanför sista inlägget på sidan så får du ett tomt blad.

Skulle inte tro något blivit hackat 😅 dock hamna citat-formatet fel när du skrev tidigare.
Jag får också felmeddelande när jag skriver "för länge" (varit så i ett år iaf), går att backa men man får kopiera texten och trycka Svara på nytt.

Tack så mycket för svar. Ska prova!!
2024-09-13, 08:35
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Mycket märkligt beteende om man låter sin dotter få uppleva samma sak som hon själv . Fast åh andra sidan är det N vi pratar om , så det kanske inte är så konstigt

Fick han kontaktförbud? Mot Nicci eller dottern? Har han de fortfarande?
2024-09-13, 14:39
Medlem
Orkar de inte ta på C pyjamas på kvällen, eller varför har hon ofta på sig ”vanliga” kläder när de tar upp henne på morgonen?
2024-09-13, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Fick han kontaktförbud? Mot Nicci eller dottern? Har han de fortfarande?
Det var mot Nicci i samband med stalkingen dottern var ej född. Vet ej om det upphört men misstänker att det ej har gjort det För enligt än så pågår ju fortfarande en polis utredning mot A . Detta var innan dottern så törs ej säga om det är mot dottern
2024-09-13, 17:39
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Det var mot Nicci i samband med stalkingen dottern var ej född. Vet ej om det upphört men misstänker att det ej har gjort det För enligt än så pågår ju fortfarande en polis utredning mot A . Detta var innan dottern så törs ej säga om det är mot dottern

Men om det blev kontaktförbud så måste det väl finnas någon dom på det? Har någon den? Jag har inte hört tidigare att kontaktförbud gick igenom men jag kanske bara missat det. Kontaktförbud måste man ju fortsätta söka om, det går ju ut efter en viss tid. Hur länge blev det på?
Och fick han kontaktförbud så måste ju något allvarligt ha hänt. Man får det inte bara sådär.
2024-09-13, 17:51
Medlem
Citat:

Då har åklagaren ansett att kontaktförbud är nödvändigt. Stalka någon är inte tillåtet.
2024-09-13, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Men om det blev kontaktförbud så måste det väl finnas någon dom på det? Har någon den? Jag har inte hört tidigare att kontaktförbud gick igenom men jag kanske bara missat det. Kontaktförbud måste man ju fortsätta söka om, det går ju ut efter en viss tid. Hur länge blev det på?
Och fick han kontaktförbud så måste ju något allvarligt ha hänt. Man får det inte bara sådär.
vet att hon ordna det pga anklagelserna mot stalking . Han fick kontakt förbud I väntan på utredning mer vet jag inte
2024-09-13, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Då har åklagaren ansett att kontaktförbud är nödvändigt. Stalka någon är inte tillåtet.
Han har ju inte åkt dit på det bara något N har anmält han för och kontaktförbud fick han i samband med det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in