2024-09-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Verkar som att Trump insett att hans insats mot Harris nu senast var en katastrof för hans chanser, då han inte vågar ställa upp på en ny omgång. Kommer det gynna honom då han nu inte behöver riskera att konfronteras med en skarpare motståndare offentligt fler gånger eller kommer allmänhetens intryck av honom som gammal och gnällig i senaste debatten vara det som lever kvar fram till valet?

https://amp.cnn.com/cnn/2024/09/12/politics/donald-trump-no-third-debate

Detta är förmodligen ett spel som han kör. Varför ska man direkt säga ja till en debatt, det låter väldigt desperat. Han kommer ställa upp igen.

Sedan var det verkligen ingen katastrofal debatt från hans sida. Han fick flera bra poänger igenom, men missade tyvärr vissa öppna lägen att knäcka henne. Samt han föll på hennes bete för mycket.
Citera
2024-09-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Jag är väl egentligen republikan men tycker att Trump och Vance är för extrema och plumpa i sin retorik. Finns en anledning till att gamla republikaner överger partiet. Men smaken är som baken.

För extrema? Frågan är om dom eller dina åsikter är extrema. Det beror på vem man frågar. USA har ju generellt varit mer åt höger hela politiken.
Citera
2024-09-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haze2255
För extrema? Frågan är om dom eller dina åsikter är extrema. Det beror på vem man frågar. USA har ju generellt varit mer åt höger hela politiken.

Med extrema menar jag konspiratoriska och lögnaktiga. Lyssna på dåren Trump i debatten t.ex, det är så mycket överdrifter och påhitt som kommer ur den käften så man knappt vet om man ska skratta eller gråta. Otroligt att moderatorerna inte går in och markerar oftare mot hans svammel.
Citera
2024-09-13, 20:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
För varje gång Trump framträder offentligt så märker man hur förfallet accelererat, jag sitter och tittar live på hans PK nu och i långa stunder är det omöjligt att förstå och utröna vad han svamlar om. Han bygger inte ens hela meningar längre utan bara vräker ur sig en massa random ord utan sammanhang en stor del av tiden.
Jag fattade inget av vad han sade det svängde från hur dåligt SF var till vete sjutton vad osammanhängande var det, Vete sjutton hur länge han får hålla på för varje gång han är och har sin monolog blir det bara värre!
Det gick så långt att CNN bröt och gick till Presskonf om Starliner projektet från ISS, Det säger väl det mesta hur ointressant är som ledare nu mer!
Citera
2024-09-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Med extrema menar jag konspiratoriska och lögnaktiga. Lyssna på dåren Trump i debatten t.ex, det är så mycket överdrifter och påhitt som kommer ur den käften så man knappt vet om man ska skratta eller gråta. Otroligt att moderatorerna inte går in och markerar oftare mot hans svammel.

Jag förstår vad du menar, men samma sak går att säga om Harris. Hennes försök att få honom som ett hot mot demokratin och hela den grejen, när det i själva verket är demokraterna som har blivit mycket mer auktoritära.

Varför det är viktigt att Trump är en stor spelare är för det kulturella kriget. Harris står för LGBTQ och hela den grejen, medan Trump står för traditionella och konservativa värden.

Men det är väl inte så konstigt att bli konspiratorisk när det är så många märkliga saker som händer?
Citera
2024-09-13, 20:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Detta är förmodligen ett spel som han kör. Varför ska man direkt säga ja till en debatt, det låter väldigt desperat. Han kommer ställa upp igen.

Sedan var det verkligen ingen katastrofal debatt från hans sida. Han fick flera bra poänger igenom, men missade tyvärr vissa öppna lägen att knäcka henne. Samt han föll på hennes bete för mycket.
Problemet med Trumps debattinsatts var inte att han saknade argument - tvärt om fick han faktiskt in några poänger mot slutet - utan att han framstår som oblanserad, kolerisk och förvirrad. Därtill en lögnare. Inget presidentämne mao…

Mycket riktigt rankas ju Trump bland bottenskrapet av amerikanska presidenter.
Citera
2024-09-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
För varje gång Trump framträder offentligt så märker man hur förfallet accelererat, jag sitter och tittar live på hans PK nu och i långa stunder är det omöjligt att förstå och utröna vad han svamlar om. Han bygger inte ens hela meningar längre utan bara vräker ur sig en massa random ord utan sammanhang en stor del av tiden.

Började också titta.. Han pratade om försvunna människor som blivit mördade eller hålls som sexslavar.

Jag tror han fokuserar alldeles för mycket på sådana "mörka" teman.

Samma i debatten. Att höra om väldigt sena aborter och bebisar som blir avrättade och haitier som äter katter och hundar är inte så upplyftande.

Inte för att politiker inte skall ta upp allvarliga problem med brottslighet osv. Men att fokusera allt för mycket på sådant ger ett ganska deprimerande intryck. Han borde fokusera mer på att komma med ett positivt budskap och på ekonomi tror jag.

Nu pratar han om venezolanska brottslingar som är kända för att begå styckmord.
Citera
2024-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men samma sak går att säga om Harris. Hennes försök att få honom som ett hot mot demokratin och hela den grejen, när det i själva verket är demokraterna som har blivit mycket mer auktoritära.

Varför det är viktigt att Trump är en stor spelare är för det kulturella kriget. Harris står för LGBTQ och hela den grejen, medan Trump står för traditionella och konservativa värden.

Men det är väl inte så konstigt att bli konspiratorisk när det är så många märkliga saker som händer?

Jo jag vet, men blev så jävla besviken på honom. Ta invandringsfrågan t.ex, han har så mycket han kan säga som kan sänka Harris fullständigt, men vad gör dåren istället? Han väljer att prata om hundar och katter som blir uppätna av haitier enligt ett tv-program. Trodde fan inte det var sant när jag hörde vad han sa. Hur fan kan han fokusera på det istället för att lyfta de verkligen problemen som oroar folk på riktigt?

Är man så komplett jävla usel så ska man inte ha någon röst även om man är konservativ. Absolut något av det sämsta jag har sett av en presidentkandidat någonsin.

Han är helt lost och verkar ha tacklat av fullständigt.
Senast redigerad av Guldvask 2024-09-13 kl. 21:04.
Citera
2024-09-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Oavsett vem som vann debatten så Carmela chanslös i valet.
Betänk att USA har aldrig haft en kvinnlig president!

Det talar emot henne. USA är konservativt. Trump kan fortfarande vinna. Eller snarare republikanerna. Chanslös.. Hilary var inte långt från att slå Trump 2016. Han förlorade 2020 och framstår som än tröttare idag. Kamala tar hem det.
Citera
2024-09-13, 21:14
Medlem
Flundran90s avatar
Känns som tåget passerat för Trumpen. Hillary Clinton var en betydligt vassare kandidat än Kamala, vilket säger en del om hans kognitiva nedgång. Kanske borde republikanerna dragit öronen åt sig när Trump dissade alla primärsvalsdebatter.
Citera
2024-09-13, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det talar emot henne. USA är konservativt. Trump kan fortfarande vinna. Eller snarare republikanerna. Chanslös.. Hilary var inte långt från att slå Trump 2016. Han förlorade 2020 och framstår som än tröttare idag. Kamala tar hem det.

Så länge vita är i majoritet i USA, kommer ingen rösta på en mutation av jamaican och indier. Det är därför Soros favvoparti Demokraterna importerar röstboskap från Haiti för att skapa ett nytt ruttet Babylon och förstöra Vår andra arm Amerika. Shame, shame shame. Dessutom kommer ingen främmande ras rösta på en kamel, samt en kvinna som ska ta hand om barn och röka gräs på jamaica om hon vill, denna flum.
Citera
2024-09-13, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Jag vet"... "den ursprungliga källan"...

Lägg ner det här lågintelligenta desperadosnacket.

Harris är uppenbart tillräckligt intelligent att klara av att ha läst på Howard University och University of California.
Distriktsåklagare, justitieminister i Kalifornien, senator, VP och nu presidentkandidat.

Hon läste mestadels samhällsvetenskapliga ämnen där man präntar in textmassa. Hon är ingen naturvetare.

Det har spekulerats på amerikanska forum om samband mellan hennes låga iq och hennes karriärmässiga prestationer, utbildningar. Och någon hävdade att hon genom sina föräldrar från tidig ålder haft tillgång till en lärare som lärt henne både minnestekniker och utvecklat hennes studieteknik.

Därför hon lyckats trots låg iq. Hon är tidigt drillad.
Senast redigerad av Midtown 2024-09-13 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in