2024-09-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Om nån är sugen på att privatleasa en EX30 så har Volvo en riktigt bra kampanj just nu! Bara kolla blocket.se

Länka tack
Citera
2024-09-13, 18:39
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Länka tack
Ett exempel

https://www.blocket.se/annons/stockholm/volvo_ex30_single_motor_extended_range_plus_inkl_v interhjul/1001755132
Citera
2024-09-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ett exempel

https://www.blocket.se/annons/stockholm/volvo_ex30_single_motor_extended_range_plus_inkl_v interhjul/1001755132

Det var lite lockande, men tyvärr är det som vanligt att det är bara 1000 mil per år och jag behöver 2000 mil, så lär bli ganska mycket dyrare.

Skulle också behövt en ÅF mer söderut.
Citera
2024-09-13, 19:05
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Det var lite lockande, men tyvärr är det som vanligt att det är bara 1000 mil per år och jag behöver 2000 mil, så lär bli ganska mycket dyrare.

""Volvo Inclusive privatleasing förutsätter serviceavtal via Volvohandeln, försäkring via Volvia samt CarPaykort. Avtalet tecknas över 36 månader och är beräknat på 1.000 mil/år med en rörlig ränta""

Och 4.600 kronor i mån för detta.. och max 1000 mil om året..

Det är ju ett skämt.

Glöm EX30, det är det tråkig och trång bil.
Grannen har en sådan, så jag kan jämföra den lätt med Atton.
Atton är rymligare, bekvämare, snyggare, större, bättre utrustad och känns betydligt lyxigare än EX30.

Kolla BYD Atto eller Dolpin.
Kolla även nya VW ID 3.
Och som sagt Citroen e-C3 är fortfarande det mest förnuftiga valet av alla nya elbilar i dagens läge, och då kan du till och med köpa bilen, via avbetalning naturligtvis.
Men då är bilen din!
Det är en helt annan känsla.

Du får fundera.
Hur går funderingarna nu?
Det är väl snart dags?
Citera
2024-09-13, 19:05
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:

Jag ökade till 2500 mil och det kostade 1300 extra. Helt ok ändå tycker jag! Sen valde jag även dragkrok , gummimattor och försäkring. Landade på 6864:- totalt.
Citera
2024-09-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
""Volvo Inclusive privatleasing förutsätter serviceavtal via Volvohandeln, försäkring via Volvia samt CarPaykort. Avtalet tecknas över 36 månader och är beräknat på 1.000 mil/år med en rörlig ränta""

Det är ju ett skämt.

Atton är rymligare, bekvämare, snyggare, större, bättre utrustad och känns betydligt lyxigare än EX30.

Kolla även nya VW ID 3.
Och som sagt Citroen e-C3 är fortfarande det mest förnuftiga valet av alla nya elbilar i dagens läge, och då kan du till och med köpa bilen, via avbetalning naturligtvis.
Men då är bilen din!

Du får fundera.
Det är väl snart dags?

ID3 är intressant, men eftersom de är dyrare än syskonet Cupra Born och den är dessutom snyggare, så lutar det mesta mot en Cupra Born, men jag tänker inte välja något innan slutet av oktober.

Kina bilar går bort mest för att det inte finns någon ÅF och service i närheten.
Citera
2024-09-13, 21:45
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Det är ju ett skämt.

Kolla även nya VW ID 3.
Men då är bilen din!

Du får fundera.
Det är väl snart dags?

Serviceavtal ingår, och självklart måste man serva hos Volvo.
Citera
2024-09-13, 22:11
Medlem
Citat:
Jag ökade till 2500 mil och det kostade 1300 extra. Helt ok ändå tycker jag! Sen valde jag även dragkrok , gummimattor och försäkring. Landade på 6864:- totalt.

7000 för em EX30. Jesus!

Hemsk bil.
Citera
2024-09-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
7000 för em EX30. Jesus!

Hemsk bil.

Ja 7000 är på tok för mycket.
Citera
2024-09-14, 08:01
Medlem
Sen laddning på det så är vi uppe i 8000kr/mån. Så roligt är det väl inte att hyra bil?
Citera
2024-09-21, 08:52
Medlem
Borhemmas avatar
Kan tyckas vara dyrt, men välj vilken bil som helst och maxutrusta. Öka sen milen till 2500 mil/år, lägg till vinterhjul, drag och försäkring och se var du hamnar.
Citera
2024-09-21, 13:25
Medlem
Citat:
Kan tyckas vara dyrt, men välj vilken bil som helst och maxutrusta. Öka sen milen till 2500 mil/år, lägg till vinterhjul, drag och försäkring och se var du hamnar.

Kan tänka mig att vi hamnar runt 10 000kr/mån? Inget för mig, jag väljer att köra begagnat för att hamna på halva kostnaden, gärna lite under. Kör 4x4 Dieselsuv idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in