2024-09-11, 17:04
Medlem
Nukommerhons avatar
Ätit edibles i en vecka i sträck nu, ca 1 gram totalt brunt. Var helt clean innan dess.
Väger 64 kg. Hur lång tid tror ni det tar innan det är ute eller i alla fall klarar cut off 10? Fattar att det är individuellt men får svårt att läsa och fatta hur lång tid det brukar ta osv. Har tester hemma med det lägsta är på 20.
Citera
2024-09-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Tror det var lugnt bara haft ett positivt prov (uteblivit från ett par prover oxå iofs)

Har lämnat så mycket piss vid det här laget att jag har lärt mig hur stickorna fungerar. Sen är jag väldigt påläst ang droger generellt. Kunskap är kung i dessa situationer. 80% av tråden är samma sak man får svar redan på första sidan men folk brukar inte läsa den.

Så länge men inte gått på något sitter det inte länge alls, även om du är fet tex. Bara att vi människor är så jävla fulla av skit!

Funderar på att skriva en cannabisrökares guide till negativa prover. (även hjälp för annat) Men kommer infon ut så kommer åtgärderna strax därefter... Hjälper gärna med frågor här men mycket håller jag för mig själv. Kan man inte ens läsa en sida innan ett inlägg vet jag inte om man förtjänar denna information gratis. (trött på tyranni och vill gärna att de uteblir från information av mitt forskande) Kunna röka några gram i veckan är EZ även med 2 prover i veckan.

Lämnat så mycket prover så lärt mig hur de fungerar helt sinnes egentligen. Lämnar man 1 prov i veckan och bryr sig inte vad det visar lär man sig en hel del!

Snälla hjälp mig, min arbetsgivare kommer att ta pisseprov på mig snart och du räddar mitt liv om du kan ge mig tips.

Bakgrund: 24-årig kvinna som rökt i 3/4 år ca 1 joint 3-4 gånger i veckan. Inte rökt på 2 veckor
Citera
2024-09-12, 06:28
Medlem
Hej! Hjälp gärna.

Salivtest för nyanställning. 20 dagar ifrån jag drog 0.3g kokain, skickas på analys. Är jag körd?

Är förövrigt ganska vältränad och stor, tränar ganska mycket och har snabb ämnes omsättning.

Kommer skriva här hur det gick sen.

Visste ju om drogtestet men trodde det skulle vara up, visste inte att det skulle vara saliv. Visste inte att man kan spåra ladd i flera veckor i saliv.
Citera
2024-09-12, 10:49
Medlem
Hej! Har lämnat sista provet för körkortstillstånd och inför det här var jag nykter för att undvika problem, nu har jag fått tillbaka svaren och det är positivt på amfetamin i väntan på verifiering? Är detta vanligt och behöver jag oroa mig, inte tagit på säker 2-3 veckor innan provtillfället ska tilläggas. Tacksam för svar
Citera
2024-09-12, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marockanskmynta
Snälla hjälp mig, min arbetsgivare kommer att ta pisseprov på mig snart och du räddar mitt liv om du kan ge mig tips.

Bakgrund: 24-årig kvinna som rökt i 3/4 år ca 1 joint 3-4 gånger i veckan. Inte rökt på 2 veckor

Vill inte att vården ska få information hur man husslar prover om jag väljer att börja lämna igen.. dock är knepet inte en lösning för de flesta då man blir positiv på andra substanser

Men du är nog redan ren skulle jag vilja tro. Beställ hem prover och testa. Att thc sitter så länge som folk säger är ren bullshit och de tar mellan proverna 100%

Annars är det motion som gäller med högt tempo. Behövs knappt om man är frisk och inte är överviktig.

De som skrivit till mig har haft liknande story och även tunga rökare är rena inom 2-3 veckor. Inkl mig som är tung rökare tar inte mer än 3 veckor.

(jag röker mellan proverna för att jag ska kunna röka längre och tror alla studier som gjorts har folk inte varit 100% ärliga och gjort samma) hehe

Lycka till.
Senast redigerad av ruttenfimp 2024-09-12 kl. 16:09.
Citera
2024-09-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamiapappa
Hej! Hjälp gärna.

Salivtest för nyanställning. 20 dagar ifrån jag drog 0.3g kokain, skickas på analys. Är jag körd?

Är förövrigt ganska vältränad och stor, tränar ganska mycket och har snabb ämnes omsättning.

Kommer skriva här hur det gick sen.

Visste ju om drogtestet men trodde det skulle vara up, visste inte att det skulle vara saliv. Visste inte att man kan spåra ladd i flera veckor i saliv.

Väldigt individuellt,
Vissa är rena på 2-3 dagar och på vissa sitter det i upp till 30 dagar i salivet.
Men jag hade inte varit allt för nervös i dina skor! Ingen stor mängd du tagit.
Citera
2024-09-12, 23:19
Medlem
Hej,
min tidigare adhd mottagning ska stängas ner så jag var på "Nybesöksutredning" på ett nytt ställe då de ställde en massa frågor och sa att jag skulle göra salivtest så jag nojjade och sa att jag visst hade rökt nyligen men att det var en enstaka gång.
Hade inte riktigt planerat för att bli testad och när jag satt och väntade på testet så sa jag att jag inte hade mer tid att vänta (det tog orimligt lång tid), så jag sa att de får boka in mig senare.

Nu har jag blivit inbokad nästa vecka tisdag att ta blodprov, urinprov och salivprov

Har under sommaren rökt ganska kontinuerligt men inte stora kvantiteter, en femma brukar räcka 2-3 veckor. Sen rökte jag inget under en 11-dagars period i slutet av Augusti för jag var bortrest, men när jag kom hem rökte jag låga kvantiteter dagligen igen fram till tre dagar sen. Totalt kanske 7-8g sen mitten Juli.

173cm, 65kg. Inte mycket fett. Ganska hög ämnesomsättning.

Vad är mina odds? Jag är körd eller hur? Ska jag vägra/sjukskriva mig?
Citera
2024-09-13, 04:56
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Att thc sitter så länge som folk säger är ren bullshit och de tar mellan proverna 100%

Nej det är inte bullshit, det är individuellt, handlar om metabolism, vikt osv.
Jag vart positiv i nästan två månader. Vägde 70kg dessutom. Rökte en 5a om dagen på den tiden.

Satt på Skånegatan med fulla restriktioner, så svårt å "fuska" då.
Citera
2024-09-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Väldigt individuellt,
Vissa är rena på 2-3 dagar och på vissa sitter det i upp till 30 dagar i salivet.
Men jag hade inte varit allt för nervös i dina skor! Ingen stor mängd du tagit.

Jaa okej! Var quantisal jag tog, droganalys stor ungefär 40 olika substanser.

Vet någon vad gränsvärden på demhär är?
Citera
2024-09-13, 18:57
Medlem
SheepJesuss avatar
Någon som vet om Falck/previa testar för kratom när man gör drogtest vid nyanställning? Gör dom övervakade pissprov?

Edit: gör dom förresten pissprov eller salivprov?
Citera
2024-09-14, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SheepJesus
Någon som vet om Falck/previa testar för kratom när man gör drogtest vid nyanställning? Gör dom övervakade pissprov?

Edit: gör dom förresten pissprov eller salivprov?

Ja det är ju Previa som gör provet åt något företag om du nu inte skall börja på Previa. Det brukar framgå rätt tydligt innan du skall göra drogtest.
Citera
2024-09-14, 15:47
Medlem
Slussenyaos avatar
Delade på en joint 0,3 bra skit i torsdags ska lämna idag. Är ren sen 6 månader innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in