2024-09-13, 16:50
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Skrivs i gruppen på telegram igen.

”Ingenting har ändrats 😁

Som jag fortfarande står vid går det att gå med i denna grupp om du känner dig utstött, mobbad, bara hatar att leva eller om du helt enkelt vill göra det för kicken.

-Animal Cruelty (Helst stora djur såsom katter, hundar (brutalt) etc)

-Vandalism (Taggar, Krossa någons fönster eller elda upp något)

-Attacker mot människor

Kontakta på wire.com
@sinisterfuck”

Så efter lite mer än 50 år har verkligheten kommit ifatt filmen A Clockwork Orange. Dags att prova behandlingsmetoden från filmen?
https://youtu.be/Gbeji0Rqz5Y?si=mTsAFRPTEpU1yycq
Citera
2024-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kanske ordmärkeri men, är det ett gäng när någon ensling bor i UK och en annan ensling bor i hässelby? de verkar mest vara ensamma tillsammans, fast online då.

Spot on, brukar vara så. Minns att de va likadant i fallet om skolattacken i Trollhättan för några år sedan. Gärningsmannen hade kontakt med andra likasinnade personer över internet via forum etc där de brukade prata om deras planer att utföra attacker å liknande. Så verkar vara en röd tråd i sånna här fall!
Senast redigerad av Jagdrickersprit123 2024-09-13 kl. 16:52.
Citera
2024-09-13, 16:51
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ingen ursäkt utan en delförklaring till varför utförare av denna typen av dåd, skolskjutare osv är unga. Du måste komma ihåg att dessa typer fortfarande är rätt sällsynta.
Du gjorde och sa säkerligen saker när du var 15 som du aldrig skulle få för dig att göra som vuxen som är direkt kopplat till konsekvenstänk. Det gjorde jag åtminstone.

Jo men man förstår fortfarande konsekvenserna av att ta ett liv av någon. Och att ge sig på gamla försvarslösa med kniv, spelar ingen roll om du är 10, det ska vara psyket tills du dör. Vi behöver inte skräp på våra gator.

Jag har gjort saker, men skulle aldrig hugga en pensionär, hade däremot med glädje skurit av halsen på den horunge ja ser göra nått liknande.

Vad menar du med delförklaring till att skolskjutare är unga? de går ju i skolan som unga så det är väl inte konstigt att majoriteten är unga? Lite som att använda samma argument när nån går berserk på jobbet " men det är alltid en vuxen ".... no shit sherlock... Det spelar ingen roll detta är en liten feg hora som hade vuxit upp och betett sig exakt lika dant.
Borde göra en sen abort bara.

För övrigt, vart hamnar han om han döms nån som har en gissning?
Senast redigerad av tretiotreslak 2024-09-13 kl. 16:53.
Citera
2024-09-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ingen ursäkt utan en delförklaring till varför utförare av denna typen av dåd, skolskjutare osv är unga. Du måste komma ihåg att dessa typer fortfarande är rätt sällsynta.
Du gjorde och sa säkerligen saker när du var 15 som du aldrig skulle få för dig att göra som vuxen som är direkt kopplat till konsekvenstänk. Det gjorde jag åtminstone.
Tror man underskattar vikten av att barn idag mer eller mindre formas av ett globalt umgänge som föräldrar eller skola inte har någon koll på. 99.9% förstår rätt från fel men det finns alltid unga som är extra sårbara/mottagliga för påverkan. Ponera att att diverse sektledare på 70-talet hade tillgång till en global och anonym megafon.

Tycker det är ett större mirakel att fler inte fastnar i sådant här skit. Ger en ändå lite hopp.
Citera
2024-09-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så efter lite mer än 50 år har verkligheten kommit ifatt filmen A Clockwork Orange. Dags att prova behandlingsmetoden från filmen?
https://youtu.be/Gbeji0Rqz5Y?si=mTsAFRPTEpU1yycq
Faktiskt en skarp referens. Unga män som lever i tragiska förhållanden utan moralisk kompass. Inget nytt fenomen som sagt.

(Kuriosa: Han som spelar den stora kroppsbyggaren som bär runt på rullstolbunda författaren är samma skådespelare som var kroppen för Darth Vader)
Citera
2024-09-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston37
Tror man underskattar vikten av att barn idag mer eller mindre formas av ett globalt umgänge som föräldrar eller skola inte har någon koll på. 99.9% förstår rätt från fel men det finns alltid unga som är extra sårbara/mottagliga för påverkan. Ponera att att diverse sektledare på 70-talet hade tillgång till en global och anonym megafon.

Tycker det är ett större mirakel att fler inte fastnar i sådant här skit. Ger en ändå lite hopp.

Precis, man tror att allt är ”som på vår tid” och att kidsen sitter och gör läxorna och tuggar tuggummi. Egentligen brunkar de till hästporr och hotar att mörda varann, tyvärr.
Citera
2024-09-13, 17:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Du förtränger fortfarande att videon på kvinnan filmades av en annan gm? Alltså va det 2 personer. Sluta hitta på saker nu

De va en kameraman och en knivhuggare och en som tittat på liven

Börjar på riktigt bli irriterad nu på att du sprider massa desinformation.

https://gofile.io/d/NzKQTd

Här är alla filmerna och det är ABSOLUT INTE någon annan än Morad som filmar det han gör.

Han streamar eller har igång nåt slags samtal, men det är inte med nån i Sverige med största sannolikhet.

Det finns noll indikationer på att det finns någon mer individ än Morad i Sverige som varit inblandad i något av dåden.
Citera
2024-09-13, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Börjar på riktigt bli irriterad nu på att du sprider massa desinformation.

https://gofile.io/d/NzKQTd

Här är alla filmerna och det är ABSOLUT INTE någon annan än Morad som filmar det han gör.

Han streamar eller har igång nåt slags samtal, men det är inte med nån i Sverige med största sannolikhet.

Det finns noll indikationer på att det finns någon mer individ än Morad i Sverige som varit inblandad i något av dåden.

Kanske ingen annan är inblandad i själva knivhuggningarna än Morad, MEN: det är fler svenskar i samma grupp, som fortsätter hota om fortsatt våld etc, och försöker rekrytera fler till gruppen. Gissningsvis 3, varav en är Slain764/Morad.
Senast redigerad av granitvitstark 2024-09-13 kl. 17:27.
Citera
2024-09-13, 17:09
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Var kommer uppgiften att han är 14 år ifrån? Det skrivs ju att han är född 2009?

Han kan vara född -09 men efter 14 septmber, dvs inte ha fyllt 15 ännu.
Citera
2024-09-13, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Han kan vara född -09 men efter 14 septmber, dvs inte ha fyllt 15 ännu.

Enligt dokumentet som hittades med hans namn och adress, så är han född 16e oktober 2009. Dags att sänka straffåldern?

Detta är också anledningen till varför han inte är med på Ratsit, Mrkoll etc (under 16).
Senast redigerad av granitvitstark 2024-09-13 kl. 17:26.
Citera
2024-09-13, 17:18
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Jo men man förstår fortfarande konsekvenserna av att ta ett liv av någon. Och att ge sig på gamla försvarslösa med kniv, spelar ingen roll om du är 10, det ska vara psyket tills du dör. Vi behöver inte skräp på våra gator.

Jag har gjort saker, men skulle aldrig hugga en pensionär, hade däremot med glädje skurit av halsen på den horunge ja ser göra nått liknande.

Vad menar du med delförklaring till att skolskjutare är unga? de går ju i skolan som unga så det är väl inte konstigt att majoriteten är unga? Lite som att använda samma argument när nån går berserk på jobbet " men det är alltid en vuxen ".... no shit sherlock... Det spelar ingen roll detta är en liten feg hora som hade vuxit upp och betett sig exakt lika dant.
Borde göra en sen abort bara.

För övrigt, vart hamnar han om han döms nån som har en gissning?

Med delförklaring menar jag att ålder är en faktor men att det finns fler som spelar roll och väger tyngre.
Jag skulle tro att skolskjutningar är betydligt vanligare än arbetstagare som går in på kontoret och pepprar ihjäl sina kollegor och chef.
Som jag sa. Du måste tänka att detta handlar inte om den generella snorungen så du kan inte utgå från hur du själv resonerar. Då kommer du aldrig att förstå.

Du, jag och de flesta människor förstår skillnaden mellan rätt och fel, vad konsekvenserna kan bli om vi gör fel osv.
Unga lägger i regel mindre tid på reflektera över konsekvenserna från deras handlande. Finns en anledning till varför försäkring är mycket dyrare för någon yngre än 25 än någon äldre än 25.

Det finns så klart vuxna som saknar konsekvenstänk och det finns unga som har ett bra konsekvenstänk. Jag generaliserar för att visa på skillnaderna. Finns alltid undantag.

Jag skulle tro att det är på ett SIS-hem han hamnar på om han ska låsas in någonstans. Kan bara hoppas att han får någon form av terapi och samtalsstöd.
Jag vill tro och hoppas på att det går att avprogrammera honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston37

Verkligen. Föräldrar, auktoriteter som skola, polis, kuratorer osv har ett betydligt svårare jobb framför sig gällande detta än föräldrar som uppfostrade barn innan internet. Speciellt nutidens internet med alla krypterade appar, chattar, obskyra forum, Roblox där i princip alla chattgrupper är infekterade av pedofiler och andra sjuka människor osv.
Det har nog aldrig varit lättare för unga boendes hos föräldrar att leva dubbelliv eller komma i kontakt med onda krafter.

På ”min tid” var det ICQ, Messenger, Lunarstorm och ett ”spel” där man hade en avatar som gick runt och kunde prata i grupp eller privat med andra små gubbar. Kommer inte ihåg vad det hette men när på H vill jag minnas.
Blev lite nostalgisk nu
Önskar att dagens unga kunde fått hålla sig till det utbudet med. Då hade onlinemobbare och sjuka grupper som No Lives Matter fått det betydligt svårare.

Tycka vad man vill om Kina men jag kan förstå deras hårda reglering när det kommer till unga människor och deras användande av onlinespel och internet.
Citera
2024-09-13, 17:25
Medlem
Citat:

Verkligen. Föräldrar, auktoriteter som skola, polis, kuratorer osv har ett betydligt svårare jobb framför sig gällande detta än föräldrar som uppfostrade barn innan internet. Speciellt nutidens internet med alla krypterade appar, chattar, obskyra forum, Roblox där i princip alla chattgrupper är infekterade av pedofiler och andra sjuka människor osv.
Det har nog aldrig varit lättare för unga boendes hos föräldrar att leva dubbelliv eller komma i kontakt med onda krafter.

Och sett ur det perspektivet är många vuxna som idag väljer att bli föräldrar extremt naiva för vad det innebär att vara förälder idag och hur krävande det faktiskt är. Mentaliteten "it takes a village" är fortfarande förhärskande hos extremt många, man har en "det ordnar sig nog"-attityd som bygger på att man vill ha barn men man vill inte uppfostra dem. Noll gränssättning, extrem låt gå attityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in