Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Vilka var de andra alternativen?

Det är i primaries i mars är då presidentkandidaten bestäms.

Varför tycker du det är en angelägenhet för er i MAGA vem demokraterna ställer upp med som Presidentkandidat? Tycker ni en ointelligent kvinna med mixad etnicitet och en IQ på 80, som knullade sig till sina anställningar och därefter invoterades på alla sina jobb och som dessutom har en galnings skratt, är en för svår motståndare?

Jag trodde att en riktig Alfa-Hanne som Trump inte skulle ha problem med underlägsna kvinnor!
Senast redigerad av Master.Palm 2024-09-13 kl. 15:09.
Citera
2024-09-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Jag gillar inte nödvändigtvis Trumps politik, men han är definitivt inte dålig. Han vann ju förra valet och kommer förmodligen vinna även detta.
I min mening är bästa sättet att behålla och få nya väljare helt enkelt att fortsätta ställa upp i debatter.
Så länge han säger saker som, på antingen ett positivt eller negativt sätt vinklas i media, är helt jävla befängda så vinner han uppmärksamhet.

Joe Biden vann förra valet.
Citera
2024-09-13, 15:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Tycker att moderatorerna va väldigt klassiska idioter.
Det där me husdjuren gör mig irriterad eftersom migranter har ätit husdjur.

Men jääävlar va media vinklar mot trump. Ja brukar tycka illa om honom, men javfår typ sympati för han e sån jävla underdog här.
T.om svensk media vinklar o ljuger om va han säger. "Trump prata mest om abort"
Han hade exakt lika lång taltid och de va ett ämne i debatten.. WTF svt.
Hur som, hon gjorde "bra" ifrån sig att hon tilltala väljare som vill köra deras land i botten.

Migranterna som äter husdjur är verkligen upprörande.

Själv äter jag bara kattkött när jag är utomlands.
Citera
2024-09-13, 15:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilka var de andra alternativen?

Det är i primaries i mars är då presidentkandidaten bestäms.
Vad är det du gråter över?
Inga fel gjorts och Kamala sopade banan med donalds, som nu inte vågar en debatt till.
Citera
2024-09-13, 15:12
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag var helt säker på att Trump skulle ta hem detta fram tills den här debatten. Nu är jag osäker.

Om han förlorar så kommer ni få se det snabbaste avståndstagandet i politisk historia när republikanerna bokstavligen kommer spola ner Trump i toaletten. Dagen efter valet kommer ingen vilja förknippas med honom och alla kommer tävla om att distansera sig mest.

Få trodde att Harris skulle vara så här vass. Biden och Hillary är relativt svaga motståndare, medans Harris verkar vara någon slags kvinnlig variant av Obama d.v.s hon har lätt för att få med sig omgivningen. Hon är hela tiden närvarande. Det finns de som har en relativt låg lägsta nivå men samtidigt en väldigt hög högsta nivå. Harris verkar vara en av dem. Hon lägger sig helt enkelt på en nivå som krävs för stunden. Krävs en hög nivå levererar hon det. Detta har gjort Trump mycket nervös och tvingat fram misstag från hans sida.
Citera
2024-09-13, 15:12
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Spelbörsen brukar på sikt stämma väldigt bra, men bara för att Liverpool är storfavorit i en match betyder inte det att Liverpool alltid kommer vinna. Det betyder bara att Liverpool, givet omständigheterna, oftast kommer vinna. Men underdoggen segrar ibland, såsom exempelvis Trump gjorde 2016. Men då hade Trump överaskningsmomentet till sin fördel, år 2020 var väljarna mer förberedda och mobiliserade om inte för Biden så emot Trump.

Något liknande är att vänta sig även denna gång.

Men spelbörsen säger att det just nu nästan är dött lopp, med Harris som svag favorit. Jag delar den uppfattningen, men förväntar mig samtidigt att Harris ledning utökas nu på slutet. Trump har misslyckats med att pricka in formen och kommer spendera resten av sin tid på defensiven, en illa passande strategi för honom. Trump är som bäst på offensiven, men Harris verkar ha tagit hans bästa vapen ifrån honom. Det är detta jag menar är anledningen till att Harris vinner.

Du har en kandidat som höjer nivån när det behövs som mest, en annan som inte får till det när det väl gäller. Bortförklaringar och dåliga ursäkter är typsika signum för den kommande förloraren, det är sällan vinnaren talar i sådana termer. Jag ser ett överodds på Harris och spelar.

På nått sätt lyckades sleepy joe rangla sig in och bli president utan nån typ av kognitivt medvetande, så jag tror inte på enskilda framträdanden eller personer har sån vikt som man ibland säger, polls före och efter är så flytande och alla kanaler vill lyfta fram sin kandidat via selektiv undersökningsbas så tror man ska ta det mesta med stor nypa salt.

Vad många glömmer är innehållet och hur mycket man har låst in sin väljarbas i en övertygelse, och sen också om man kan mobilisera de till valurnorna. Ingen gillade Biden men trumps arrgoanta plyte fick många att gå och rösta mot honom, så det är nog bara till Trumps fördel att han inte syns mer än nödvändigt ett tag hur konstigt det än låter, är dåligt tillfälle att påminna folk om hans fräsighet mer än nödvändigt.

I grunden väger ändå realpolitiken in för många, om vad de vill ha föräldrat i samhället. Det handlar inte extremiteter till höger och vänster som målas upp på skyltar som man lätt kan tro.
I rostbältet har han träffat republikanernas hjärta, MAGA har ändrat livet för nästa alla i lägre medelklassen och hans politik har fått stor effekt där med räddade jobb och uppstädning av kaos, det ska man inte underskatta, ingen trumpare väljer harris på innehåll, däremot så finns det många soffliggare som kan välja harris för att de provoceras.

Är samma visa iår som förra gånge, antingen älskar man trump eller så hatar man han.
Harris är bara en till Biden som lever på stödröster av hatare, det är en rätt problematisk sits.
Om trump tonar ner trump, så tappar harris. Kör han på med sitt blåögdt så körs han över av hatarna, trump håller taktpinnen.

Vad du eg bettar om är om du tror Trump har lärt sig läxan eller om han kör in i stenmuren på nytt. Och där kan jag hålla med dig om att han verkar inte ha flyttat sig jättemycket. Men lyckas man få bort han från spotlight ett tag och ge han en dos lugnande så tappar hatarna fokus och det vänder snabbt åt andra hållet.
Senast redigerad av frdk 2024-09-13 kl. 15:16.
Citera
2024-09-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Jag gillar inte nödvändigtvis Trumps politik, men han är definitivt inte dålig. Han vann ju förra valet och kommer förmodligen vinna även detta.
I min mening är bästa sättet att behålla och få nya väljare helt enkelt att fortsätta ställa upp i debatter.
Så länge han säger saker som, på antingen ett positivt eller negativt sätt vinklas i media, är helt jävla befängda så vinner han uppmärksamhet.
Han vann inte förra valet
Citera
2024-09-13, 15:16
Medlem
bbwolfs avatar
Fruktansvärt av Trump att tvinga de som blir våldtagna/utsatta för incest/får missbildade foster med IQ badboll, att föda och tvingas ta hand om dessa barn.

Han har sagt att han vill befolka världen med alla dessa avarter och att vi får skylla oss själva.

Källa Breitbart.
Citera
2024-09-13, 15:17
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
I en normal demokratisk process så röstar partiet fram en kandidat i premiers.
Kamala fick 1%.

De kör lite mer sovjet-stil istället och skiter i vad de 70(?) miljoner demokraterna som är representerade i partiet tycker och låter partitopparna välja istället..

Du tycks inte känna till det amerikanska systemet.
I de flesta fall så röstar folk i primärvalet på delegater till partikonventet. Där röstar delegaterna sedan på en presidentkandidat.
99% av delegaterna röstade på Kamala Harris.
Citera
2024-09-13, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Accrued
Joe Biden vann förra valet.

Nä. Covid vann förra valet.
USA gick otroligt fram fram till pandemin och Trump skulle garanterat fått sitta kvar.

Biden är bara en dement gubbjävel som raserat USA under sina år vid makten. Katastrof har det varit.
Citera
2024-09-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Nä. Covid vann förra valet.
USA gick otroligt fram fram till pandemin och Trump skulle garanterat fått sitta kvar.

Biden är bara en dement gubbjävel som raserat USA under sina år vid makten. Katastrof har det varit.

Näe, covid var inte med på valsedlarna, Joe Biden vann.
Citera
2024-09-13, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Accrued
Näe, covid var inte med på valsedlarna, Joe Biden vann.

Nä han vann inte. Covid var anledningen. Biden var redan dement, alltså på riktigt medicinsk dement. Hans vicepresident Kamelen Harry är dock inte dement, bara lågbegåvad. Hon har ca 90 i IQ enligt uppgifter som läckte ut i samband med en jobbrekrytering hon deltog i.
Det märktes under debatten då hon bara stod och flinade som en hjärndöd guldfisk. Hon var tvåa på bollen och agerade som en tvättäkta åskådare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in