2024-09-13, 14:41
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad sa Trump som rekommendation?
Va?
Förslaget sög sa Trump. Vilket det gjorde.
Citera
2024-09-13, 14:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Lugn nu.
Läs på här så ser du hur Trump kommer lösa allt:
https://www.donaldjtrump.com/agenda47
Nej, så lätt kommer du inte undan.
Svara mig på det jag skrev, det här är ett debattforum och ingen anslagstavla för varken Pdf eller ociterade länkar.

Jag diskuterar Trump i debatten (rubriken är att Trump fegar ur debatt och gjort fiasko) och jag diskuterar vad Vance säger i samma frågor.

Jag citerade där Trump granskades ang debatten.
Senast redigerad av develi 2024-09-13 kl. 14:46.
Citera
2024-09-13, 14:43
Medlem
Citat:
I en normal demokratisk process så röstar partiet fram en kandidat i premiers.
Kamala fick 1%.

De kör lite mer sovjet-stil istället och skiter i vad de 70(?) miljoner demokraterna som är representerade i partiet tycker och låter partitopparna välja istället..

Men va f-n. Ni i MAGA-sekten har ju skrikit om, ända sedan Biden valdes till President att han var för gammal, för dement och för senil för att sitta kvar och borde avgå. Ni har också skrivit inlägg efter inlägg om att Harris endast valdes till VP för att kunna ersätta Biden när han steg av. När han nu gjorde det, då var detta också fel och helt plötsligt så verkar nu tycka att Biden är bra.

Handlar detta vara om att Trump fick spö av en kvinna med mixad etnisk bakgrund och att er kejsare visade sig sakna kläder?
Senast redigerad av Master.Palm 2024-09-13 kl. 14:46.
Citera
2024-09-13, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Va?
Förslaget sög sa Trump. Vilket det gjorde.
Javissr, det kan han säga.

Det sög att stärka gränsskyddet tyckte Trump den stora murrunkaren.
Citera
2024-09-13, 14:48
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, så lätt kommer du inte undan.
Svara mig på det jag skrev, det här är ett debattforum och ingen anslagstavla för varken Pdf eller ociterade länkat.

Jag diskuterar Trump i debatten (rubriken är att Trump fegar ur debatt och fiasko) och jag diskuterar vad Vance säger i samma frågor.
Ditt inlägg är alltför spretigt för att dissekera och jag har dillat tillräckligt med vänstermupp här. Läs på först, och då menar jag inte läsa fake news media om vad Trump vill. Utan läs på Trumps agenda 47 så ser du exakt vad han vill.
Citera
2024-09-13, 14:49
Medlem
Det ser mörkt ut för Trump. Första misstaget var att utse JD Vance till vice pres. Det borde blivit Vivek Ramaswamy som är otroligt duktig på att fånga publiken med sitt sätt att uttrycka sig på. Han har gjort den klassiska resan till USA och skapat sig den amerikanska drömmen. Vore dessutom bra att plocka en kandidat som inte är vit. Där missade Trump öppet mål enligt mig.

Andra misstaget var att man inte hade någon bra strategi att kontra med när Biden spolades och Kamala blev ny kandidat för demokraterna.

Det kommer bli torsk och allt detta hade kunnat undvikits.
Citera
2024-09-13, 14:52
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Men va f-n. Ni i MAGA-sekten har ju skrikit om, ända sedan Biden valdes till President att han var för gammal, för dement och för senil för att sitta kvar och borde avgå. Ni har också skrivit inlägg efter inlägg om att Harris endast valdes till VP för att kunna ersätta Biden när han steg av. När han nu gjorde det, då var detta också fel och helt plötsligt så verkar nu tycka att Biden är bra.

Handlar detta vara om att Trump fick spö av en kvinna med mixad etnisk bakgrund och att er kejsare visade sig sakna kläder?
Nu snackar du om två olika saker. En vp är ställförträdande till presidenten.

Men en vp är inte automatisk nästa presidentkandidat. Det röstar man fram i partiet, vilket demokraterna hoppade över denna gång. Det som är kruxet.

Sanningen är att demokraterna mörkade Bidens hälsa tillräckligt länge så de kunde göra en switch av presidentkandidat så det slapp ta hänsyn till vad partimedlemmarna ville.
Senast redigerad av knash 2024-09-13 kl. 14:57.
Citera
2024-09-13, 14:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag var helt säker på att Trump skulle ta hem detta fram tills den här debatten. Nu är jag osäker.

Om han förlorar så kommer ni få se det snabbaste avståndstagandet i politisk historia när republikanerna bokstavligen kommer spola ner Trump i toaletten. Dagen efter valet kommer ingen vilja förknippas med honom och alla kommer tävla om att distansera sig mest.
Citera
2024-09-13, 14:56
Medlem
Citat:

Men en vp är inte automatisk nästa presidentkandidat. Det röstar man fram i partiet, vilket demokraterna hoppade över denna gång. Det som är kruxet.

Sanningen är att demokraterna mörkade Bidens hälsa tillräckligt länge så de kunde göra en switch av presidentkandidat så det slapp ta hänsyn till vad partimedlemmarna vill.

Nej dom hopade inte över det, Kamala valdes på Demokraternas konvent, missade du det?
Citera
2024-09-13, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ditt inlägg är alltför spretigt för att dissekera och jag har dillat tillräckligt med vänstermupp här. Läs på först, och då menar jag inte läsa fake news media om vad Trump vill. Utan läs på Trumps agenda 47 så ser du exakt vad han vill.
Absolut inte, men det visar med all tydlighet att du inte klarar av att försvara din guru när saker dras till sin spets.
Du framstår just nu som copycat som bara rapar klischéer.

Jag håller helt klart tråden utifrån vad Trump sa i debatten.

Jag har varit mer än övertydlig på att Trump absolut inte presenterade ett dugg om ekonomi och hur det praktiskt ska genomföras. I debatten.

Jag bad inte om agenda 47. Jag har likaväl läst om project 2025 som högst troligt är det Trump vill genomföra bakom dimridåerna.

Jag tog även upp hur Vance ser på lösningar ang barnomsorg men du kanske tycker även det ser ut som hållbart argument till oroliga barnfamiljer?
Citera
2024-09-13, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:

Sanningen är att demokraterna mörkade Bidens hälsa tillräckligt länge så de kunde göra en switch av presidentkandidat så det slapp ta hänsyn till vad partimedlemmarna vill.
Kan du förklara vad detta har med att göra att donalds nu vägrar delta i mer debatter?

Och varför inte donalds vill ställa upp på en debatt till, det vet vi för att hans sjukliga narcissism gör så att han inte kan stryk IGEN och av en kvinna på detta.

Det vore fascinerande intressant och se om vi leker med tanken att Kamala drar iväg nån point och om donalds ändrar sig och chansar att hen ska vinna den gången.(Vilket inte känns så troligt med tanke på hur trött hen ser ut.)
Citera
2024-09-13, 14:59
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nej dom hopade inte över det, Kamala valdes på Demokraternas konvent, missade du det?
Vilka var de andra alternativen?

Det är i primaries i mars är då presidentkandidaten bestäms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in