Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Oddsen brukar missa rätt grovt med. Hillary stod i 3x oddsen mot trump när han gick och vann sist.
Det kommer från att man lägger pengar i hur man upplever att media och sin omgivning beskriver situationen, just röster är en sån sak som är svår att greppa, en hel stad kan upplevas att alla 100% stödjer en kandidat, men ändå när det kommer till val så är det inte säkert att den personen har majoritet i staden.
Folk vill bara inte gå i politisk bråk med sin omgivning, och ju större chans till bakslag ju mer går tryckpressarna för att skapa falska röstkort vilket man också får väga in när man bettar.
Spelbörsen brukar på sikt stämma väldigt bra, men bara för att Liverpool är storfavorit i en match betyder inte det att Liverpool alltid kommer vinna. Det betyder bara att Liverpool, givet omständigheterna, oftast kommer vinna. Men underdoggen segrar ibland, såsom exempelvis Trump gjorde 2016. Men då hade Trump överaskningsmomentet till sin fördel, år 2020 var väljarna mer förberedda och mobiliserade om inte för Biden så emot Trump.
Något liknande är att vänta sig även denna gång.
Men spelbörsen säger att det just nu nästan är dött lopp, med Harris som svag favorit. Jag delar den uppfattningen, men förväntar mig samtidigt att Harris ledning utökas nu på slutet. Trump har misslyckats med att pricka in formen och kommer spendera resten av sin tid på defensiven, en illa passande strategi för honom. Trump är som bäst på offensiven, men Harris verkar ha tagit hans bästa vapen ifrån honom. Det är detta jag menar är anledningen till att Harris vinner.
Du har en kandidat som höjer nivån när det behövs som mest, en annan som inte får till det när det väl gäller. Bortförklaringar och dåliga ursäkter är typsika signum för den kommande förloraren, det är sällan vinnaren talar i sådana termer. Jag ser ett överodds på Harris och spelar.