2024-09-13, 14:04
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
En som kallat sig för ”Chai” på Telegram
Och vad har ni för teorier, om någon, om Chai som trots allt inte är ny i den världen?
Citera
2024-09-13, 14:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Tyder för den osäkre vidare på att M*rad är Slain. Men enligt uppgift är Betroddmedlem en person som kallas Chai. Morad svarar inte längre överhuvudtaget, vilket kan betyda att han redan gripits eller att han har panik någonstans.

Vad är detta för tokig person? M*rad? Ålder? Nationalitet? Kriminell bakgrund?
Citera
2024-09-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Det är lätt att sitta och hylla Flashback och trasha polisen men när det första fallet hände hade polisen långt ifrån lika mycket att gå på som efter det andra. Och som jag skrev tidigare så illustrerar det snarare hur lågprioriterat liknande fall är, inte hur dåligt polisen arbetar.

Fast hur kan det vara lågprioriterat? En psykopat som springer runt mitt på ljusa dagen och hugger äldre människor med kniv. Är det så jävla illa i Sverige att man lågprioriter en psykopat som härjar fritt på gatan? Då är det fan illa alltså.

Det här är något av det vidrigaste och fegaste jag läst på länge. Hoppas någon plockar kurden sen när han kommer ut.
Senast redigerad av Guldvask 2024-09-13 kl. 14:10.
Citera
2024-09-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är detta för tokig person? M*rad? Ålder? Nationalitet? Kriminell bakgrund?
En psykiskt labil -09.
Citera
2024-09-13, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Nej det är det inte. Sluta nu. Du har fel. Infon nedan är rätt. Och Betroddmedlem(trådstartaren) är "Chai". Han är inte Slain, och han är inte gripen eller omhändertagen(än).

Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Viktig information här.

Hur vet ni att ts är chai och inte slain?

Ni hittar bara på, är ni med dessa vider eller?

Alla bevis tyder på att det är ts som åkt dit.

Chai vart är han aktiv och skriver om nya dåd? Står ingenting om det i deras grupp
Citera
2024-09-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Fast hur kan det vara lågprioriterat? En psykopat som springer runt mitt på ljusa dagen och hugger äldre människor med kniv. Är det så jävla illa i Sverige att man lågprioriter en psykopat som härjar fritt på gatan? Då är det fan illa alltså.

Det här är något av det vidrigaste och fegaste jag läst på länge. Hoppas någon plockar killen sen när han kommer ut.

Kombo av låg bemanning mitt i semestern, många fall per utredar,inga vittnen och att attacken inte fick dödlig utgång. Inte en ursäkt men en möjlig förklaring.
Citera
2024-09-13, 14:11
Medlem
JymdKjams avatar
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2024/september/en-omhandertagen-efter-mordforsok-i-hasselby/

Citat:
– Vi har efter onsdagens mordförsök i Hässelby haft en intressant person under konstant uppsikt i syfte att förhindra nya våldsdåd. Under tiden har vi kunnat bygga upp en skälig misstanke. Idag på morgonen har vi genomfört en husrannsakan för att säkra teknisk bevisning och en misstänkt person är nu omhändertagen, säger John Lindström vid grova brott i polisområde Stockholm nord.

Polisen arbetar även utifrån tesen att detta hör ihop med ett tidigare mordförsök i Hässelby den 18 juli.

– Nu pågår ett aktivt utredningsarbete och fokus på det brottsförebyggande arbetet dessutom samverkar vi med andra myndigheter. Den omhändertagne personen ska höras och den tekniska bevisningen ska undersökas.

Skadeläget för mannen i 80-årsåldern är inte livshotande.

Nyhet från
Polisen Stockholms län
Citera
2024-09-13, 14:11
Medlem
Så snubben går ut i sociala medier, hånar och skryter om sin masterplan och åker dit ett dygn senare alltså?
Citera
2024-09-13, 14:12
Medlem
Har lyckats tappa bort länken med Alla videorna på anfallen tillsammans, någon som kan länka den?
Citera
2024-09-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia1994
Så snubben går ut i sociala medier, hånar och skryter om sin masterplan och åker dit ett dygn senare alltså?

Jepp. Han ville åka fast.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Men vad är det för jävla föräldrar? Hur kan de ha noll koll på vad deras ungar pysslar med?
Dags att börja bestraffa föräldrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia1994

Korrekt, Kan vara de dummaste jag nånsin varit med om. Men vad förväntar man sig? De är ingen raketforskare vi pratar om utan ett ungt missfoster som tycker om att skada andra för att själv må bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in