2024-09-13, 00:27
Medlem
”They eating the dogs…” det ögonblicket kommer vevas många gånger och det kommer symbolisera hans förlust 2024.
Citera
2024-09-13, 01:31
Medlem
Ouelets avatar
Hur många extrema påhitt återstår att finna i hans spelbok? Trumps team är innovativa på ett perverst vis, men det hjälper uppenbarligen ingenting eftersom han ständigt står och stampar på ~40% i OU. De våldsamma episoderna som MAGA är skyldiga till kommer aldrig få upp OU-siffrorna, det lär snarare kyla ner röstviljan dramatiskt framgent. Särskilt i North Carolina.
Absolutely sickening that Donald Trump chose to travel & be at the memorial site yesterday with Laura Loomer, an atrocious conspiracy theorist who called 9/11 an “inside job”… Just another blatant example of his disregard for America, fallen heroes & humanity in general.
...
This is what Donald does. He holds his Klan rallies in sundown towns. He scheduled a racist political event in Tulsa on the anniversary of the Tulsa Massacre. He brought a 9/11 truther with him yesterday. Next, he’ll bring Chuck Johnson to a Holocaust memorial. The cruelty is the point.

https://x.com/MuellerSheWrote/status/1834259437839897033
...
NEW AD: @MarkRobinsonNC's history of promoting political violence is disturbing. He can’t become North Carolina's next governor — and it’s on us to stop him at the ballot box.

https://x.com/JoshStein_/status/1834260934765969460
Citera
2024-09-13, 03:17
Medlem
Ouelets avatar
Sååååå himla tråkigt för Donald! Snart vill ingen donera sitt ekonomiska bistånd till hans människofientliga kampanj!
The Trump campaign has not released a similar fund-raising figure after the debate, and several major Trump donors have voiced concern about his performance and how it could hurt at least high-dollar fund-raising. The largest 24-hour figure his team has announced was following his felony conviction in May when he raised nearly $53 million online. That same day, Timothy Mellon, a reclusive banking heir, also donated $50 million to a pro-Trump super PAC.

https://archive.is/pq89X#selection-689.32-689.51
Citera
2024-09-13, 07:53
Medlem
whogivesafucks avatar
Även denna gång ser det ut som det inte kommer något från Kochsidan till honom. De är väl i toppen på bidragslistan annars.

"Where the Koch Network Is Putting Their Money—Anywhere But Trump"
https://time.com/7018266/trump-republicans-koch-network-2024/

Sedan tyckte jag det såg ut som att när clownen entrade scenen så hade han svårt att röra sig.
Nog inte långt kvar till käpp eller rollator.
Citera
2024-09-13, 09:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
NO TAXES FOR OVERTIME!!!

https://twitter.com/ChuckCallesto/status/1834359431808590288

Genialiskt både för folks plånböcker och för företagen.

Alla vinner!!!

Snacka om momentum!
Jag tycker faktiskt förslaget är bra, men man bör kanske ha en avtagande skala så att arbetare främjas mest och inte läkare/advokater. Bara för Harris att planka!
Men man bör samtidigt också gynna dom som jobbar dubbelt (ofta fattiga drivna personer).
Citera
2024-09-13, 09:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
“She’s a fantastic person, great woman.”
Frågan är om Trump vänstrar med judinnan Loomer. Vad säger Proud boys?
Citera
2024-09-13, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Frågan är om Trump vänstrar med judinnan Loomer. Vad säger Proud boys?
De är väl i huvudsak beväpnad högerextremistisk milis, även om gränserna nästintill alltid är flytande.
Frågan är nog mer relevant kring Cooper som Vance följer på X, dvs förintelseförnekare och som Vance inte hade nåt problem med nyss, dvs att hans lögner kablades ut.

Rent generellt är det oftast inte ett problem i det högra träsket, såtillvida det inte är direkt avgränsad vit makt, white supremacist och neo-Nazi.
De tycks kunna enas via det som kan förenas - konspirationer.

Om födelsetal i familjepolitiken, som Vance (även Musk) är besatt vid, förenas med överfokus på immigranter så ligger en konspirationsteori (som har neo-Nazi bas) nära till hands: The Great replacement "theory", dvs att de ädla vita generna i blodet tunnas ut.
Samma teori kan återbrukas och appliceras på den som väljs ut till syndabock likt Hitler gjorde.

Oavsett vad de primärt ägnar sig åt på den falangen är de galna, gränslösa, anti government och anti demokrati, aggressiva, konspiratoriska.
Många är beväpnade likt Proud boys, men Loomer använder käften och är komplett galen.

Det går dock lnte att peka på henne allena.

Syvende och sist är det Trump som uppmuntrar, tillåter och tycker hon är toppen. Trump vill ha henne anställd.
Senast redigerad av develi 2024-09-13 kl. 12:14.
Citera
2024-09-13, 12:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Haha! Nivån av desperation när MAGA lyriskt delar en video av en skämtande man som samma personer baktalat som dement i flera år. Frågan är bara om den kvarvarande senilgubben (Trump) tar upp det i nästa rally. Han är ju lättsmickrad har vi märkt.
Enligt den samlade TDS-kulten är Trump bokstavligen Hitler och detta torde för dem innebära att Biden tar på sig en nazisymbol. Med brett leende. Bilden avdramatiserar alltså kraftigt innebörden av MAGA som ett hot, eftersom det nu är självklart att Bidens anklagelser om extremism bara varit retorik. Avståndet att rösta på the Great White Hope har aldrig varit lägre. Bilden är dessutom väldigt rolig.
Citera
2024-09-13, 12:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Enligt den samlade TDS-kulten är Trump bokstavligen Hitler och detta torde för dem innebära att Biden tar på sig en nazisymbol. Med brett leende. Bilden avdramatiserar alltså kraftigt innebörden av MAGA som ett hot, eftersom det nu är självklart att Bidens anklagelser om extremism bara varit retorik. Avståndet att rösta på the Great White Hope har aldrig varit lägre. Bilden är dessutom väldigt rolig.
Jag tycker det är utmärkt att Biden som en avslutande presidentgärning MOTVERKAR polariseringen och visar att man kan vara vänner även med olika politiska åsikter (en självklarhet enligt mig). Frågan är om Trump hade haft samma självdistans. Fan tro´t.
Citera
2024-09-13, 12:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag tycker det är utmärkt att Biden som en avslutande presidentgärning MOTVERKAR polariseringen och visar att man kan vara vänner även med olika politiska åsikter (en självklarhet enligt mig). Frågan är om Trump hade haft samma självdistans. Fan tro´t.
Motverka polarisering mellan demokrater och Bokstavligen Hitler?
Trump skulle aldrig klä sig i harrishatt, men jag gillar hans humor. Har du sett hans katt-memes?

För övrigt är jag säker på att det är Bidens inre MAGA som lyser igenom fasaden. Bojorna är släppta nu. Han är fri.
Citera
2024-09-13, 13:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Motverka polarisering mellan demokrater och Bokstavligen Hitler?
Trump skulle aldrig klä sig i harrishatt, men jag gillar hans humor. Har du sett hans katt-memes?

För övrigt är jag säker på att det är Bidens inre MAGA som lyser igenom fasaden. Bojorna är släppta nu. Han är fri.
Det är ju löjligt att kalla Trump för Hitler. Det hoppas jag du förstår att jag tycker.
Citera
2024-09-13, 13:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ju löjligt att kalla Trump för Hitler. Det hoppas jag du förstår att jag tycker.
Nån Hitler är han inte, men vägen mot makt har likheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in