Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Väldigt få bryr sig i vad Putin säger..
Korrekt analys. Ju snabbare vi inser detta desto bättre.
Vi kan ge alla vapen till Ukraina utom kärnvapen. Alla röda linjer kan passeras. Det finns inte ett enda vapensystem på denna planet som kommer göra skillnad. Pootin kommer ”säga saker” men Ryssland har inte förmågan.
Vi skickar nu kontinuerligt och med allt högre hastighet fjärde generationens flygvapensystem till Ukraina. Även om F16 (och andra) kommer i en mängd olika varianter så kommer Ukraina (om de överlever) få ”Europas” starkaste luftförsvar. Markbaserad nedkämpning av allt inflygande skrot kommer såklart också att byggas ut massivt. Europas buffert mot Ryssland blev plötsligt avsevärt bredare (om man bortser från Belarus, men det landet lär väl kollapsa inom rimlig tid).
Jag är rätt övertygad om att Ukraina kommer beställa ubåtar snart. Samma skit kommer så att ske. Pootin uttalar sig. Väst rycker på axlarna. Inget sker. Ukraina ökar sin förmåga. 🤷🏼♂️
Ibland så undrar jag VARFÖR media lägger ut vad Pootin säger. Med facit i hand så känns det orimligt. Alltså, han är ju fienden. Och fiendens propaganda brukar man spela ned. Så jag ställer mig frågan om vad statlig finansierad media förhåller sig till detta. Mina skattepengar. Pootin är som Trump. Mediakåt. Alla kommer rapportera till Pootin ändå att hans mediainslag är MASSIVT i ”väst” oavsett hur mycket sanning det ligger i detta. Vi kan lika gärna _sluta_ rapportera vad Pootin ”tycker”. Det är tröttsamt! Det finns inga röda linjer! Förutom kärnvapen och att något land får för sig att bidra till striden. Om så sker kommer det att vara av misstag. Och jag tror inte detta sker.
Nu kommer en ny vinter. Vi får se vad som sker med energipriserna i väst. Det är väl fortfarande en issue när hela Tyskland måste ställa om. Bla. Hela länder i Europa har varit och är fortfarande mer utsatta än andra.
Sedan måste jag fråga. Och HYLLMETER kommer skrivas om detta. Hur kunde Merkel (och andra) hantera Ryssland såsom de gjorde under så lång tid? Var man tvungen? Ryssland och ryssarna… alltså. Det är inget land som är redo för demokrati det där. Det ruttnar från insidan. Som det alltid gjort. Kommer ryssarna någonsin att kunna klättra ur sitt hål?