2024-09-13, 05:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Alla ögon är på Springfield Ohio. En liten stad i storlek som Nyköping i det viktiga rostbältet som kommer avgöra valet.

Springfield har med dess lilla befolkning tagit emot uppemot 20 000 haiter sedan 2020 och ändrat hela demografin och gatubilden. Detta kommer troligtvist vara skyltfönstret för den misslyckade open border policyn nuvarande administration bedriver.

När rostbält väljarna ser detta hur kommer de tänka? Ja alla kanske inte äter upp husdjur men det kommer ändå ses på med en förskräckelse. Ingen vill se sin hemstad eller område på så kort tid förändras så djupt i grunden. Vi har sett liknande utveckling i Sverige och andra Europeiska länder vilket gjort alla partier tvingas rätta sig efter en ”höger extrem” politik.

Här kommer lite länkar om utvecklingen:
https://www.pbs.org/newshour/amp/politics/ohio-is-sending-troopers-and-2-5-million-to-city-where-many-haitian-migrants-have-relocated

https://apnews.com/article/springfield-haitian-immigrants-trump-eating-pets-84aa8ae10963cbeadd48b3945b322620

” Many cities have been reshaped by immigrants in the last few years without attracting much notice. Not Springfield, Ohio.”

Så nu när detta vevas på varje socialt medium och nyhetskanal, precis vad Trump ville, hur kommer det påverka rostbält väljarna vars röster hela valet hänger på?
Hur kan du tycka att detta var ett "genidrag" från Trump?

Även om det skulle visa sig att vara sanning, så var det ett korkat uttalande.
Citera
2024-09-13, 05:48
Medlem
KillPus avatar
Och nu är pervon rädd för en debatt till! Vilken ynklig loser!
Citera
2024-09-13, 06:11
Medlem
oldtimedrunks avatar
Någon som kommer ihåg mordförsöket?
Hade kunnat bli en promenadseger för Trump om han kunde vara lite normal och inte svamla om saker. Visst finns säkert ett uns sanning i att några migranter äter katter men att lägga ut som att de alla äter husdjur blir bara löjligt.
Citera
2024-09-13, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Någon som kommer ihåg mordförsöket?
Hade kunnat bli en promenadseger för Trump om han kunde vara lite normal och inte svamla om saker. Visst finns säkert ett uns sanning i att några migranter äter katter men att lägga ut som att de alla äter husdjur blir bara löjligt.

Ohio är redan vunnet för Trump. Där leder han med runt 9 procent om vi ska tror 538. Så husdjuren kan inte gälla Ohio. Mittenväljare skrattar nog redan åt det hela. Så Trump försöker elda i gång sin stam ungefär som det händer här på FB. Hans strategi verkar vara få ut stammen att rösta och hoppas på att electoral college fixar resten. Electoral college utformning ger Trump en STOR fördel. Utan college Trump skulle helt säkert gå till historien som en "loser." Nu är det fortfarande nästan 50/50 att Trump vinner. 2016 hade Trump 1/3 chans att vinna.

Harris 52 procent chans

Trump 46.8 procent

Resten 1.2 procent

https://electionbettingodds.com/President2024.html (13/9.24 06.35 sv tid)

Husdjur är något människor älskar och är lätt att bli upprörd på så det kanske kan få fler stammedlemmar att rösta. Hade det varit sant så hade det kanske påverkat folk utanför stammen. Ett annat problem angående lögnen är att Haitier är inte illegala. Utan har sedan 2011 rätt till asyl och det gällde även under Trump. (Kanske ett bra sätt att betala tillbaks USAs stora moraliska skuld till Haiti)

Jag tror mordförsöket kom för tidigt och GM var en ung knäppskalle som kunde ha skjutit "vem som helst" förminskar försökets värde. Trump höll på att vinna för att Biden var Zombie inte för mordförsöket.
Citera
2024-09-13, 06:47
Medlem
santos_devilles avatar
Jag har flera vänner vars pappa och farfäder har dränkt kattungar när det blev för många på bondgården.

Skulle ni säga att det är sant att Svenskar dränker kattungar eller är det isolerat till känslokalla bönder?

Har någon woodoo kärringar ätit en katt och använt benen, säkert.

Men att Trump använde det i en debatt var det dummaste jag hört. Lika dumt som när muslimer använder att svenskar tar barn från religiösa.
Citera
2024-09-13, 07:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Uppenbarligen var dett påstående inte korrekt. Men i amerikansk politik spelar det egentligen ingen roll. Upprepa påståendet igen och igen och igen. En lögn som upprepas och sprids blir till slut en sanning.
Vi har väl alla varit med om rykten som spridits för att långt senare inse att inget av det man hört var sant. Men man trodde på det då.

Motbevisningen var väl att de inte hittat något annat än en kvinna som åt upp något husdjur men som var från haiti eller nåt sånt.
Citera
2024-09-13, 07:12
Medlem
seaworthys avatar
Det går att vinna val i USA på att invandrare sabbar ekonomin. Vad som nog är svårare är att vinna på tanken om "främmande människor från främmande kulturer kommer och är konstiga". Den främsta anledningen är att så många människor fortfarande till stor del ser sig som något mer än amerikaner. Dom är part swedish-german-jewish-polish osv. Lägg dessutom till alla latinamerikaner.

Amerikanska lantbrukare är nog till stor del republikanska väljare men vad händer om man börjar deportera deras illegala arbetskraft? Det är tufft att bygga en strategi på något som amerikaner är så beroende av.
Citera
2024-09-13, 07:18
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Och vad skulle Trump ha för lösning i så fall? Vad fan ska han göra?

Oavsett vilket är Trumps konspirationsteorier helt obegripliga för genomsnittsamerikanen. Jag tror att dina internetvanor ger dig en helt skev världsbild. Det är du som bor i en bubbla.

Vad har Trump för positivt att säga till någon? Folk är mer än trötta på hans ilska och gnällande.
Tomma löften är inte bättre. Förljugna PK-argument och retorisk träning, där är folk trötta. Hade det inte varit så, hade Trump inte varit ett fenomen och så framgångsrik.

Hade det funnits ett vettigare politiskt klimat och en annan typ av mentalitet kvar i världen, så hade vi haft en mer vuxen politik . Nu får vi barnsliga ledare, för att vi själva är barn.

Jag kopplar denna nedgång mycket med feminisering av samhällena. Ju mer kvinnor får makt, desto fler parametrar får man väga in och ta hänsyn till. Detta skapar en ineffektivitet. Ungefär som mångkultur är hämmande, då man inte kan gå på optimerade lösningar, utan måste förhålla sig till femtioelva olika viljor och aspekter. Beslutsvägarna är långa helt enkelt och detta har politiken utnyttjat å det grövsta, och själva blivit förslappade. För att vi (barnen i samhället) inte längre ställer krav på dem.
Citera
2024-09-13, 07:21
Medlem
Om jag levde i en liten amerikansk ort, och de efterblivna demokraterna släppte in 20.000 haitier vars snitt IQ är 65, som nu levde kring mitt hus, tror jag kattgrillning bara hade vart ett problem att oroa mig över.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är väl bara korkade Trump-tomtar och satans outbildade som på allvar tror på tramset!

Det är inte amerkaner som tror på voodoo, utan haitier, vars snitt IQ är 65. Hade du velat haft 20k afrikaner med IQ65 strosande runt din bostad?

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är som att säga svenskar äter husdjur. Då jag har provat ätit katt.* Det smakade gott. Min kompis har ätit hund. - Mindre gott enligt hans smaklökar.

*Inte Sverige och jag visste inte vad jag fick. Men frågan är om jag skulle ha ätit om jag visste vad det var.

PS Människor där det historiskt har funnits riktig svält under flera gånger och under en längre tid får ofta smak för det mer udda. Ex Kina där åt man allt med fyra ben utom bordet och även allt som flög utom flygplanet. Samma sak i Kambodja där man hade en grotesk svält under delar av 1970-talet och början av 1980-talet. I Sverige var det vanligt att äta gamla läderskor. när vi svalt Jag gissar att man har haft svält perioder i Haiti, så det är inte så konstigt att man har ätit katt. Dessutom amerikaner har varit rädda för Haiti och Haitier i 200år. Så de är ett bra offer att skrämma upp outbildade amerikaner och svenskar med. Så kontentan är att här i Sverige ska man gömma sina läderskor.

Att jämföra svenskar med Haiter vars snitt IQ är 65 får mig att tro att du är lika smart som en haitier..

Haitier mördade alla vita på sin Ö för 200år sedan, idag bor de i ett skitland där absolut ingenting fungerar.. om jag bodde i en ort med 80k amerikaner hade jag också undrat varför det nu bor 20k haitier där som strosar runt och gör ingenting annat än förstör... det är en helt normal frågeställning, då de skapar kaos överallt där de bosätter sig, precis som i deras hemland. Det är liksom inte ön de lever på som är problemet...

Springfieldborna och alla andra orter som drabbats, borde lära sig av Florida och bara bussa iväg dem allihop till New York/Washington D.C
Senast redigerad av ES-trader 2024-09-13 kl. 07:35.
Citera
2024-09-13, 07:23
Medlem
Citat:
Det är väl bara korkade Trump-tomtar och satans outbildade som på allvar tror på tramset!

Det är som att säga svenskar äter husdjur. Då jag har provat ätit katt.* Det smakade gott. Min kompis har ätit hund. - Mindre gott enligt hans smaklökar.

*Inte Sverige och jag visste inte vad jag fick. Men frågan är om jag skulle ha ätit om jag visste vad det var.

PS Människor där det historiskt har funnits riktig svält under flera gånger och under en längre tid får ofta smak för det mer udda. Ex Kina där åt man allt med fyra ben utom bordet och även allt som flög utom flygplanet. Samma sak i Kambodja där man hade en grotesk svält under delar av 1970-talet och början av 1980-talet. I Sverige var det vanligt att äta gamla läderskor. när vi svalt Jag gissar att man har haft svält perioder i Haiti, så det är inte så konstigt att man har ätit katt. Dessutom amerikaner har varit rädda för Haiti och Haitier i 200år. Så de är ett bra offer att skrämma upp outbildade amerikaner och svenskar med. Så kontentan är att här i Sverige ska man gömma sina läderskor.
Citera
2024-09-13, 07:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Voodoo praktiseras i Haiti. Allt är inte som i Eslöv.
Citera
2024-09-13, 07:30
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Så nu när detta vevas på varje socialt medium och nyhetskanal, precis vad Trump ville…

”I can buy Trump grabbing two pussies at once... I just can’t imagine him running”

Dumbest Republican lie yet
Senast redigerad av Tarrou 2024-09-13 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in