2024-09-12, 22:59
Medlem
Att han kommer bli fälld är enkelt att räkna ut. Sen till vilken grad får vi se och exakt vad de kan bevisa.
Frågan jag ställer mig utifrån vad man läst och uppfattat är, om han nu utifrån diagnos och funktionshinder (pga skola han gått på) .
Är det ingen där som märkt att det inte stod rätt till med honom? Vännernas berättelse… känns inte som man går från mördare från en dag till en annan. Det måste funnits varningstecken innan… reagera inte skolan? Vänners föräldrar? Nåååågon?
Citera
2024-09-12, 23:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag kan ha missat detta och vet egentligen inte om jag vill veta men är det klarlagt att dom hade sex medans hon var vid liv? Kan det ha varit så att han slog ner henne först?
(Alternativt dödat henne.)
Dom hade inte sex. Maja blev våldtagen, anal våldtäkt, och det har inget med ömsesidigt sex att göra.
Maja har gjort motstånd då Tim hade klösmärken på händerna.
Vill bara spy när jag tänker på hur lilla Maja som var i storlek med en 10 åring kämpade emot
Maja var bara cirka 143 centimeter lång och vägde cirka 38 kg.
Stenen Tim la på Maja i ån för att tynga ner kroppen vägde 37,5 kg.

Vi lär aldrig få veta sanningen då Tim ljuger och ändrar sin historia om och om igen.
Hon kan ha varit vaken från början men det fanns flera stenar med blod på så kanske slog han henne medvetslös när han våldtog henne för att få henne att sluta göra motstånd.
Maja hade ju skador över hela kroppen

Förhoppningsvis får vi snart ta del av dom 6 delarna av fupen som saknas nu i tråden och kan från den få vet lite mer.
Citera
2024-09-12, 23:15
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom hade inte sex. Maja blev våldtagen, anal våldtäkt, och det har inget med ömsesidigt sex att göra.
Maja har gjort motstånd då Tim hade klösmärken på händerna.
Vill bara spy när jag tänker på hur lilla Maja som var i storlek med en 10 åring kämpade emot
Maja var bara cirka 143 centimeter lång och vägde cirka 38 kg.
Stenen Tim la på Maja i ån för att tynga ner kroppen vägde 37,5 kg.

Vi lär aldrig få veta sanningen då Tim ljuger och ändrar sin historia om och om igen.
Hon kan ha varit vaken från början men det fanns flera stenar med blod på så kanske slog han henne medvetslös när han våldtog henne för att få henne att sluta göra motstånd.
Maja hade ju skador över hela kroppen

Förhoppningsvis får vi snart ta del av dom 6 delarna av fupen som saknas nu i tråden och kan från den få vet lite mer.
Jo jag uttryckte mig helt fel. Fy fan alltså. Det här fallet har berört mig mycket.
Citera
2024-09-12, 23:52
Medlem
Svar till: Undrar hur mycket mamman egentligen visste?

Med tanke på att han gått o berättat om sina planer för alla sina kompisar så kan han ju berättat för familjen åxå, han skrev en lapp från finkan till systern om sina planer att mörda "granen"
Citera
2024-09-13, 00:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Svar till: Undrar hur mycket mamman egentligen visste?

Med tanke på att han gått o berättat om sina planer för alla sina kompisar så kan han ju berättat för familjen åxå, han skrev en lapp från finkan till systern om sina planer att mörda "granen"
Vi kan ju bara gissa... men jag tror att mamman kanske försökte skydda Tim...?
Pappan brydde sig nog inte.

Lappen i häktet till systern gör det helt klart att pappan har skrivit skyltarna om knulla som låg i bilen.
Tims handstil visar tydligt varför han gick i särskola.

Papperslapp överlämnad från misstänkt Tim till syster i samband med övervakat besök.
https://imgur.com/13OGk2V
Senast redigerad av Timeout 2024-09-13 kl. 00:28.
Citera
2024-09-13, 00:34
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:

Lappen i häktet till systern gör det helt klart att pappan har skrivit skyltarna om knulla som låg i bilen.
[b]Tims handstil visar tydligt varför han gick i särskola.

Ordvalet fruntimmer avgjorde det för mig. En tonårspojke måste vara sjukt lillgammal för att använda det.
Citera
2024-09-13, 00:43
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Ordvalet fruntimmer avgjorde det för mig. En tonårspojke måste vara sjukt lillgammal för att använda det.
Det och hur det är skrivet. En mix av stora och små bokstäver. (Som iofs Tim också verkar använda)
Samt att hans stora A är väldigt likt hans A när han skrivit under en lapp i tidigare bilaga.
En gubbe som åker runt med kondomer i framdörren och gissningsvis visar dessa "plakat" för okända kvinnor...
Senast redigerad av Hydrahead 2024-09-13 kl. 00:45. Anledning: tillägg
Citera
2024-09-13, 00:45
Medlem
smickras avatar
Citat:

Hoppas verkligen att hela fupen kommer fram snart.

Jag tror att det samlats ihop till dyra förundersökningar här tidigare.
Någon som tar på sig att dra igång en insamling och som har koll på hur detta skulle kunna göras, eller rent av gjort det innan. Om vi får ihop 70 pers som skänker en hundring är vi snart i mål.
Citera
2024-09-13, 07:05
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tror att det samlats ihop till dyra förundersökningar här tidigare.
Någon som tar på sig att dra igång en insamling och som har koll på hur detta skulle kunna göras, eller rent av gjort det innan. Om vi får ihop 70 pers som skänker en hundring är vi snart i mål.
Då ska den även hämtas ut och skannas in.
Citera
2024-09-13, 08:13
Medlem
Citat:

Sidan 84
Samtliga områden och avsnitt i bilens kupé behandlades med BlueStar Forensic1.
Synnerligen stor vikt lades vid och omkring positionen för den främre passagerarplatsen, dvs. höger sida fram.
Vid denna behandling med BlueStar Forensic erhölls en blåviolett luminiscens på tre (3) olika positionen i anslutning till höger passagerarplats fram.
1. Insidan av den s.k. B-stolpen i höjd med dörrlåset.
2. Kanten på dörrklädsel i höjd med dörrlåset.
3. Höger sida av ryggstödet – utskjutande del.
Samtlig tre spårmaterial skickades till NFC i Linköping med begäran om dna-alays.

Mammans blå bil, Suzuki Splash, är tagen i beslag och transporterad till Uddevalla.
Den är avställd 2024-06-04

Läste man även allt gällande bevisen så kom det även upp att spårmaterial 1 & 2 kunde inte bevis som blod, dock kunde spår 3 det men efter DNA matchning så blev det ett negativt när man testade att matcha med BO.
Citera
2024-09-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den uppfattning jag fick när jag läste var att han hade planerat att döda någon fler.

precis, märkligt uttalande, undrar om fler kan komma bli målsägande
Citera
2024-09-13, 08:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Om hans pappa använder ordet så är det högst sannolikt att han också gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in