2024-09-12, 19:22
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är en rejält otäck människa och att det var planerat borde det ju inte råda någon tvekan om.
Man täcker på stackars Maja som lurades iväg för att bli våldtagen och mördad av det som närmast kan beskrivas som ett monster.
Hin Håles son.

Så himla sorgligt, Maja som hade gjort sig fin för sin "date" med honom.
Sen få höra av honom att han bara lurade henne att han var kär i henne. Psykiskt knäcka henne för att sedan våldta och mörda henne.
Mitt mammahjärta gråter

"Maja ska ha varit förtjust i 18-åringen, och klasskamrater till Maja reagerade på att hon denna dag var extra finklädd och upprymd."

"18-åringen påstår att han egentligen inte hade någon avsikt att umgås med Maja den dagen.
– Jag sa det sedan när vi kom till bron där nere. Då sa jag att jag lurade henne och sånt... Jag lurade henne att jag var kär i henne"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2024-09-12, 19:24
Medlem
Alltså blir så ledsen när jag läser detta!

Maja ska ha varit förtjust i 18-åringen, och klasskamrater till Maja reagerade på att hon denna dag var extra finklädd och upprymd.

Hon och 18-åringen lämnade sedan skolan tillsammans.

Han har alltså lurat henne för att mörda henne, hon var glad över att träffa honom.. tänk om hon bara hade vetat vad han fantisera om 😭
Citera
2024-09-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Hin Håles son.

Sen få höra av honom att han bara lurade henne att han var kär i henne. Psykiskt knäcka henne för att sedan våldta och mörda henne.
Mitt mammahjärta gråter

"Maja ska ha varit förtjust i 18-åringen, och klasskamrater till Maja reagerade på att hon denna dag var extra finklädd och upprymd."

"18-åringen påstår att han egentligen inte hade någon avsikt att umgås med Maja den dagen.
– Jag sa det sedan när vi kom till bron där nere. Då sa jag att jag lurade henne och sånt... Jag lurade henne att jag var kär i henne"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Kan samtidigt känna att vännerna är precis lika delaktiga? Om dom inte ens varna Maja? Undra vad som gjort att han ville mörda henne? För att hon var kär i honom? Det hela är så konstigt...
Citera
2024-09-12, 19:38
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Kan samtidigt känna att vännerna är precis lika delaktiga? Om dom inte ens varna Maja? Undra vad som gjort att han ville mörda henne? För att hon var kär i honom? Det hela är så konstigt...
Som en tidigare i tråden skrev så får man tänka på att det här är kompisar med NPF, de tänker inte alltid "klart"

Maja blev säkert ett lätt byte iom hennes känslor för honom.
Har precis börjat läsa igenom FUPen, kanske det kommer framgå lite mer vad som föranlett detta.
Citera
2024-09-12, 19:55
Medlem
Mercedes avatar
Sitter o läser Tims första förhör när han berättar om vapnet:

"FL: Okej. Vem var den här kompisen som var med dig då?
TA: Joel.
FL: Joel?
TA: Ja.
FL: Är Joel någon från skolan eller fritiden?
TA: Från skolan. Han lever än.
FL: Han… han lever än?
FL: Okej, ja.
TA: Vi brukar… brukar alltid slå han så här väldigt löst och så här brukar skoja med han och
så här. Vi brukar skoja ibland och sånt."

Det fetade: "TA: Från skolan. Han lever än."

Sjukt märkligt svar, man kan ju fråga sig om han hade planerat att mörda flera skolkamrater..
Creepy
Citera
2024-09-12, 19:58
Medlem
Citat:
Som en tidigare i tråden skrev så får man tänka på att det här är kompisar med NPF, de tänker inte alltid "klart"
Maja blev säkert ett lätt byte iom hennes känslor för honom.

Precis så! Deras sätt att tänka skiljer sig ibland ordentligt från hur vi tänker.

Jag har jobbat på gymnasiesärskolan/anpassade gymnasieskolan i många år och en av mina elever "Anna" var ihop med "Bo" och när "Anna" flörtade med "Carl" så frågade jag:
"Är du inte ihop med Bo längre?"
"Jag är bara ihop med Bo på fredagar" svarade "Anna"
"Bo" var på praktik och var bara på skolan på fredagar, så då var dom ihop. andra dar kunde hon vara ihop med nån annan. Det här pågick i flera veckor.
Citera
2024-09-12, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hin Håles son.

Mitt mammahjärta gråter

Ja, det det är så sorgligt, det hon utsattes för.
Han har varit utstuderad, planerande och elak. Jag tror inte han hör hemma på Rättspsyk, utan han borde få livstid. Han är väl 18 år.
Citera
2024-09-12, 20:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

TA: Vi brukar… brukar alltid slå han så här väldigt löst och så här brukar skoja med han och

Sjukt märkligt svar, man kan ju fråga sig om han hade planerat att mörda flera skolkamrater..
Creepy
Den uppfattning jag fick när jag läste var att han hade planerat att döda någon fler.
Citera
2024-09-12, 22:09
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:

Creepy
Men hjälp!
Citera
2024-09-12, 22:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det det är så sorgligt, det hon utsattes för.
Han har varit utstuderad, planerande och elak. Jag tror inte han hör hemma på Rättspsyk, utan han borde få livstid. Han är väl 18 år.
Livstid är inte livstid. Han blir utsläppt efter X antal år.
Men rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning så kan han bli sittande resten av livet.
Tim kommer aldrig att bli friskförklarad för han är född med en hjärnskada som gör honom farlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Men hjälp!
Det här fallet är så vidrigt så man vill bara spy.

Undrar hur mycket mamman egentligen visste?
Vad hade Tim för kläder på sig vid mordet? Han borde ju ha varit både smutsig och blöt och hon hämtade upp honom.

Fup 123 sidan 67
Enligt förhörsuppgifter i ärendet ska misstänkt Tim Andersson eldat upp ett par shorts i en eldningstunna som stod placerad i trädgården på hemadressen.

Sidan 84
Samtliga områden och avsnitt i bilens kupé behandlades med BlueStar Forensic1.
Synnerligen stor vikt lades vid och omkring positionen för den främre passagerarplatsen, dvs. höger sida fram.
Vid denna behandling med BlueStar Forensic erhölls en blåviolett luminiscens på tre (3) olika positionen i anslutning till höger passagerarplats fram.
1. Insidan av den s.k. B-stolpen i höjd med dörrlåset.
2. Kanten på dörrklädsel i höjd med dörrlåset.
3. Höger sida av ryggstödet – utskjutande del.
Samtlig tre spårmaterial skickades till NFC i Linköping med begäran om dna-alays.

Mammans blå bil, Suzuki Splash, är tagen i beslag och transporterad till Uddevalla.
Den är avställd 2024-06-04
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När vi inte få tag i FUP så får vi ta det som kommer ut i tidningar. Jag kan tydligen logga in på Borås Tidning.
Citerar lite från långa artiklar.
Tim är ca 1 timme vid ån med Maja.
Det tar över 1 timme från det att Tim ringer en närstående tills han blir upphämtad.

Till stöd för åtalet har åklagaren listat en lång rad bevis. Bland annat ingår telefonpositioner som ska knyta 18-åringen till platsen och flera dna-träffar som också kopplar 18-åringen till gärningen.

– Flera personer såg att 18-åringen lämnade skolan tillsammans med Maja, sa åklagaren.

När det gjordes en husrannsakan hemma hos 18-åringen hittades en luvtröja med Majas blod på.
Ett exempel från förundersökningen är de vita skor som den misstänkte bar när han först kom in på polisstationen och skulle förhöras som vittne.
Efter en grundlig undersökning av dessa upptäcktes blod på både höger och vänster sko.

Åklagaren presenterade också några tidsangivelser kopplade till det misstänka brotten. De baserar på telefontrafik och kameraövervakning.

13.35: 18-åringen ses på en övervakningskamera utanför Ica Kvantum tillsammans med Maja.

14.39: Ses han vid samma kamera springa ensam tillbaka.

14.41: Ringer han en närstående.

15.52: Syns han på en övervakningskamera vid Gulf.

15.56: Blir han upphämtad.
https://www.bt.se/mark/har-leds-18-aringen-in-i-ratten-efter-misstankta-mordet-pa-maja/
Vad gjorde Tim från kl 14.41 när han ringde mamman och ville bli hämtad och till kl 15.56 när han blir hämtad?
Över 1 timme... gick han tillbaka till ån?
Varför tog han inte tåget eller bussen hem?
Senast redigerad av Timeout 2024-09-12 kl. 22:33.
Citera
2024-09-12, 22:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad

Om hans vänner åtminstone hade berättat direkt för någon som kunde ha kontaktat polisen när Maja efterlystes som försvunnen. Ingen på orten kunde missa att tjejen eftersöktes.
Citera
2024-09-12, 22:57
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Livstid är inte livstid. Han blir utsläppt efter X antal år.
Men rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning så kan han bli sittande resten av livet.
Tim kommer aldrig att bli friskförklarad för han är född med en hjärnskada som gör honom farlig.

Det här fallet är så vidrigt så man vill bara spy.

Undrar hur mycket mamman egentligen visste?
Vad hade Tim för kläder på sig vid mordet? Han borde ju ha varit både smutsig och blöt och hon hämtade upp honom.

Fup 123 sidan 67
Enligt förhörsuppgifter i ärendet ska misstänkt Tim Andersson eldat upp ett par shorts i en eldningstunna som stod placerad i trädgården på hemadressen.

Sidan 84
Samtliga områden och avsnitt i bilens kupé behandlades med BlueStar Forensic1.
Synnerligen stor vikt lades vid och omkring positionen för den främre passagerarplatsen, dvs. höger sida fram.
Vid denna behandling med BlueStar Forensic erhölls en blåviolett luminiscens på tre (3) olika positionen i anslutning till höger passagerarplats fram.
1. Insidan av den s.k. B-stolpen i höjd med dörrlåset.
2. Kanten på dörrklädsel i höjd med dörrlåset.
3. Höger sida av ryggstödet – utskjutande del.
Samtlig tre spårmaterial skickades till NFC i Linköping med begäran om dna-alays.

Mammans blå bil, Suzuki Splash, är tagen i beslag och transporterad till Uddevalla.
Den är avställd 2024-06-04

Vad gjorde Tim från kl 14.41 när han ringde mamman och ville bli hämtad och till kl 15.56 när han blir hämtad?
Över 1 timme... gick han tillbaka till ån?
Varför tog han inte tåget eller bussen hem?

Jag kan ha missat detta och vet egentligen inte om jag vill veta men är det klarlagt att dom hade sex medans hon var vid liv? Kan det ha varit så att han slog ner henne först?
(Alternativt dödat henne.)
Senast redigerad av Hydrahead 2024-09-12 kl. 22:57. Anledning: korrigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in