2024-09-12, 20:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Jag tycker att sista biten i ditt citat ser lite "skumt" ut , "Allt är bara en början för någonting stort"...

Ja tror det är någon slags översättning iaf. Rätt säker. Också ordvalet "pumpa"... Låter lite arabiskt men så behöver det ju inte vara...

Håller faktiskt med om att detta inte ser ut att vara skriven av en svensk, utan direkt översatt från engelska
Citera
Avslutad
Citat:
Jag tycker att sista biten i ditt citat ser lite "skumt" ut , "Allt är bara en början för någonting stort"...

Ja tror det är någon slags översättning iaf. Rätt säker. Också ordvalet "pumpa"... Låter lite arabiskt men så behöver det ju inte vara...
Såg samma text fast på engelska i någon undergrupp på telegram.

Tönten har väl bara översatt det och postat i sin grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du menar att en slaver som bott här i flera år inte kan skriva så? Det är inga märkvärdiga ord han använder utan ganska basic svenska.

Men jag kanske överskattar invandrarungdomarnas svenskakunskaper.

Du kanske har en poäng. Har han befunnit sig i Sverige sedan unga år så borde han kunna uttrycka sig normalt. Men om han växt upp i Hässelby (inte i villorna) och hängt med the usual suspects då borde ortendialekten i skrift lysa igenom, tycker jag.

Därför tror jag på svennespåret. Jag sätter på mig dumstruten om jag har fel.
Citera
2024-09-12, 20:49
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Låter svengelskt, klassiskt autiskttecken att blanda svenska och engelska hos svenska ungdomar. Mycket dataspel osv.

Bettar på svensk mobbunge som gör sin långsamma skolskjutning. Detta lär eskalera, voine, glad att man inte bor i området.
Citera
2024-09-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag har inte Facebook, men där borde det väl också finnas folk som försöker hitta GM?

Det skrivs förvånansvärt lite om detta i Hässelbys Facebook-grupper.
Citera
2024-09-12, 20:51
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Helt säker på att GM är

runt 20
normalbyggd
ensamvarg
ofta ute och går i området
egenartad
livlig fantasi
pratar med sig själv och
försöker vara social med butikspersonal osv i närområdet
.
Det låter spot on. Jag har landat i samma sak; att det är en galen ensamvarg som försöker leka att han har ett nätverk, men egentligen är det bara han. Svårt att tänka sig att han skulle hitta likasinnade liksom. Finns gott om gangsters i Stockholms förorter, men knappast många emo-gangsters som vill skada helt utan syfte.
Citera
2024-09-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Håller faktiskt med om att detta inte ser ut att vara skriven av en svensk, utan direkt översatt från engelska

Körde en AI-översättning:

To all reporters, police officers, and whatever else, I don’t really care. I hope you will enjoy what we are going to put out. For you viewers in the future. We are looking for more people all over Sweden, so if you are interested, hit us up! This is just the beginning of something big.
Citera
2024-09-12, 20:52
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Tänk om snuten skulle ha riktiga resurser , skicka ut flera drönare och fokusera på att hitta gärningsmannen på riktigt....

Tror man ska titta på medlemmar ur Hässelbys scoutkår för 10-15 år sedan.
Citera
2024-09-12, 20:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Låter svengelskt, klassiskt autiskttecken att blanda svenska och engelska hos svenska ungdomar. Mycket dataspel osv.

Bettar på svensk mobbunge som gör sin långsamma skolskjutning. Detta lär eskalera, voine, glad att man inte bor i området.
Trodde det först också, men kollar man mer på hur han skriver tyder det på att han tänker på ett annat språk och formulerar meningarna efter det:

”Det är inte bullshit, det är en video då en kille har på sin kamera och någon annan som är i samtal och då ser man hur den ena utan profilbild springer upp mot kvinnan och hugger henne med en boxcutter kniv i högra axeln, sedan springer han fort iväg.

Det här är information som själva polisen inte har gett ut.

Det är samma person som har misshandlat flera andra, samma kille som sparkade någon och det blev stämplat som mordförsök”

”Sedan springer han fort iväg” och ”det här är information som själva polisen inte gett ut”

Är två meningar som ser ut att vara översatta, antagligen i huvudet, innan han fått ner det i text.

Vilket språk det är översatt från är dock svårt att veta.
Citera
2024-09-12, 20:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

gripen eller död inom några dygn. iofs möjligt att han hinner hitta på något mer jäkelskap innan dess
Citera
2024-09-12, 20:59
Medlem
Citat:

Nej , inte enbart ordval eller grammatik .. utan det låter precis som en arab skulle uttrycka sig "någonting stort", vare sig det e orten blatten eller någon slags is terrorcell som försöker med nya grepp...

Men , eftersom bilden visar en ljusare person så kan det ju vara någon radikaliserad jävel som har fått till sig vad han ska klistra in för ord eller budskap i sina försök att få med sig fler.
Citera
2024-09-12, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
gripen eller död inom några dygn. iofs möjligt att han hinner hitta på något mer jäkelskap innan dess

Man hoppas ju han grips inom ett dygn. Men svensk polis är värdelös så tyvärr sker det nog ej.. gm har säkert mordvapnet kvar hemma.. dags att göra razzia hos folk i området nu förfan för att hitta dessa.

Blanda in säpo detta är terror när civila oskyldiga blir drabbade!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in