Citat:
Du tjatar om samma sak hela tiden och försöker minimera det su gör. Du har fått svar av flera personer här. Bland andra av mig i svar på din fråga som du inte kan försöka framställa som ett "jag undrar bara". Det var ett konkret krav som jag besvarade med att du kan googla om du tycker det är intressant att få veta datum, klockslag och plats för när Greta Th. sagt något som kan tolkas som hot idag om hennes (och mina barns) framtid.
Någon här påstod att man tydligen städat upp på internet för att få undan så mycket som möjligt av Gretas alla påståenden. Många här är duktiga på att söka och finna på internet. Andra är mindre skickliga, men kan ändå komma ihåg vad man hörde och såg när Greta Th. var som hetast. En del media har säkert plockat bort artikelar och filmade intervjuer. Greta Th. själv tillhör en generation som är mycket datorvan, så hon har säkert själv lyckats städa undan det värsta. En del tog avstånd från hennes agerande och utsagor från början men många anslöt sig till henne. Många har sen tagit avstånd från henne när hennes extrema kommunistfasoner och antisionistiska värderingar kom i dagen.
Det som tagit miste på hennes grundläggande värderingar från början, men ändrat sig när de kommit i öppen dag, använder nog inte ordet 'bara' för att försöka ställa till rätta vad man misstagit sig från början. Jag behöver inte googla för att se förändringen på "aktivist-marknaden" att Greta Th. inte verkar som magnet för unga som vill protestera. Det är få som ställer upp på hamas krav om att utrota judar t.ex. Det är inte så 'bara' att delta i sådant verksamhet, men det gör Greta Th.