Citat:
Mycket intressant från Greggs rapport
Om det går bra så borde det betyda att det går enligt plan och att målsättningen för offensiven även den går enligt plan eller bättre än planerat.
Citat från Gregg:
Kursk då? Just nu är Kursk vår lekpark.
Dessutom anser Gregg att västmedia går ryssens ärenden:
Turisterna, understödd av västmedia, har gjort slaget om Pokrovsk till ett gigantisk viktigt slag som, om staden faller, skulle hota hela Donbas. Så är inte alls fallet!!
Fruktansvärt men han pratar fredsförhandlingar och att överge Donbass och Krim. Vi vet att bara rysstroll pratar om fred och fredsförhandlingar så väldigt besynnerligt i mina ögon.
Vad blir då resultatet av en fredsförhandling? Jag gillar inte alls att säga det men Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas. Vad får vi då i utbyte? Realistiskt blir det Kherson, EU och NATO medlemskap.
Om det går bra så borde det betyda att det går enligt plan och att målsättningen för offensiven även den går enligt plan eller bättre än planerat.
Citat från Gregg:
Kursk då? Just nu är Kursk vår lekpark.
Dessutom anser Gregg att västmedia går ryssens ärenden:
Turisterna, understödd av västmedia, har gjort slaget om Pokrovsk till ett gigantisk viktigt slag som, om staden faller, skulle hota hela Donbas. Så är inte alls fallet!!
Fruktansvärt men han pratar fredsförhandlingar och att överge Donbass och Krim. Vi vet att bara rysstroll pratar om fred och fredsförhandlingar så väldigt besynnerligt i mina ögon.
Vad blir då resultatet av en fredsförhandling? Jag gillar inte alls att säga det men Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas. Vad får vi då i utbyte? Realistiskt blir det Kherson, EU och NATO medlemskap.
Inte känns det bra men Gregg ser nog tyvärr realistiskt på situationen som håller på att utvecklas, USA, Tyskland och Frankrike är ju de tunga aktörerna i Nato och Europa.
Tysklands problem (eg. Scholtz) är ju gigantiska, havererad energi, industriflykt och okontrollerad invandring har ju gjort Sholtz chanser till omval lika goda som en snöboll i helvetet har, Macron har ju samma problem att brottas med nu behöver han ju inte kämpa med omval men han ska ju överleva politiskt i ett antal år till, USA är skuldsatt upp över öronen, oavsett vilken som blir president så har inte USA råd längre att vara hela Nato och Europas plånbok och beskyddare.
Jag ser dystert på framtiden just nu för Ukrainas del, jag hoppas innerligt att jag har fel.