Citat:
Det var ju kul skrivet, det där. Hela den där Ålandsgrejen har för mig alltid framstått som rent nys, liksom även idéerna om att Engström skulle ha kunnat påverka utredningen med sina utspel.
Taxiresan med Wesslén ut till Häggvik har jag heller inte sagt ett ord om här, men någon gång tidigare har jag nog nämnt den som åtminstone en möjlighet. Det är ju ändå inte belagt att Engström faktiskt tog nattbussen, utan det kan ju vara så att han åkt taxi dit ut och mött någon där, sedan fått skjuts hem. Fast det är naturligtvis heller inte belagt.
Vad träffsäkerheten i dina sarkasmer beträffar så är väl uttrycket "Maggie's Drawers" tillämpligt. Ålandsmaggans trosor då.
https://www.youtube.com/watch?v=MNwEfp4SxiI
Taxiresan med Wesslén ut till Häggvik har jag heller inte sagt ett ord om här, men någon gång tidigare har jag nog nämnt den som åtminstone en möjlighet. Det är ju ändå inte belagt att Engström faktiskt tog nattbussen, utan det kan ju vara så att han åkt taxi dit ut och mött någon där, sedan fått skjuts hem. Fast det är naturligtvis heller inte belagt.
Vad träffsäkerheten i dina sarkasmer beträffar så är väl uttrycket "Maggie's Drawers" tillämpligt. Ålandsmaggans trosor då.
https://www.youtube.com/watch?v=MNwEfp4SxiI
Jag får hålla med om att jag inte alltid får ihop det. GM-SE är en svår nöt att knäcka.
Däremot finns ett tydligt uppslag om en flykt med bil till Norge. Det går inte att komma runt. Jag är inte helt övertygad om att detta måste kopplas till SE genom hans uttalande om "Oslo".
Om uppslaget har substans eller bara är desinformation får vi själva spekulera om.
Droskförare Wesslén pekar ut alla på bild han förevisas så kopplingen till SE är inte så stark som Filter vill göra gällande.
Ibland när jag tror att SE bara var ett efterspelsvittne så tror jag att Ålandsmaggan är en fantasifull stråltant och att hon aldrig träffat SE på Åland på riktigt. Hon är således en pusselbit som är lite lös i pusselkanten och som man med fördel kan ta bort utan att fördärva pusslet.