Citat:
Ursprungligen postat av
Marianne79
Det är en himla djungel att försöka läsa sig till folks erfarenheter av voxra. Har läst så mycket positivt men också om en del som blir helt knäppa av den.
Jag har börjat ta den idag efter många år med fluoxetin. Den jämnade ut mitt humör men har inte hjälpt mot min depression.
Hittills idag med voxra, eller ja Bupropion Orion 150 mg. Känner mig matt, har spytt, mår illa som fan hela tiden.
Jag har sjuk spänningshuvudvärk också men den hade jag innan, kanske inte bästa dagen att börja men men.
Slutade du med fluoxetinet rakt av när voxran sattes in?
Isåfall låter det som att du har som en blandning av utsättningsbesvär från fluoxetin, plus insättningsbesvär av voxra tycker jag.
Fluoxetin behöver normalt sätt trappas ut långsamt, förutom kanske om man byter till nåt liknande inom samma familj (SSRI). Voxra är så annorlunda, att den knappast kommer att blockera utsättningssymtomen från fluoxetin. Däremot kan man sluta med rakt av med den, behövs ingen nedtrappning.
Jag har inte hört någon som har haft positiv effekt av voxra/bupropion, åtminstone inte efter de tre första veckorna. Däremot en massa äckliga nervbiverkningar, som ökar över tid, som myrkrypningar och nåt slags fysisk ångest som är svår att sätta fingret på. Svårt att sitta still.
Det finns tyvärr inga bra lyckopiller.