Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Ingen ska lyssna på dig för du vet inte vad du pratar om, alla de områden du listar är ghetton.
Förstå man har ett sådant tomt och patetiskt liv att man måste hävda sig genom att flasha på detta sättet. Och det på nätet... Lol! Patetiskt är bara förnamnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SevenStars
Jag får inte riktigt känslan av att TS är intresserad av områden likt Hallonbergen?
Frågan var trots allt om tryggaste områdena och Hallonbergen är listat som ett riskområde.
Sedan så kanske inte drömmen är att bo i ett område med knappt några svenskar då barn nämns...
jag klickade på två slumpmässiga lägenhetshus i Hallonbergen och i det första bor det 3 svenskar och 23 med utländska namn. I den andra 2 svenskar och 19 med utländska namn.
Absolut. Du har vettiga poänger. Men faktum kvarstår, givet bostadsmarknaden & situationen i StorStockholm är (initialt) boende i hallonbergen, rissne etc rena drömmen för folk utomsocknes. Sen kanske man flyttar om något år, Visst...
Jag är allmänt trött på att man ska klanka ner på helt ok områden som har precis allting.
Söker man viss typ av människor och umgänge så går dessa att hitta precis överallt, i Danderyd & i de finaste områdena i Bromma, Nacka, Täby osv.
Sverige må ha några (få?) utsatta och farliga områden. Hallonbergen här inte till dom alls.