Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-10, 23:34
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
d.

Tycker inte det är nått fel med hallonbergen. Lite livat & lite knasfolk ok. Men så är det överallt, hela världen. Å kolla bara i mänskligheten historia 😶

Hallonbergen? är du sann? det är ett jävla ghetto, skulle inte ens önska min fiende att bo där
Citera
2024-09-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hallonbergen? är du sann? det är ett jävla ghetto, skulle inte ens önska min fiende att bo där

Jag bor ej där. Och aldrig gjort det heller.

Det är helt ok boenden. Ett stenkast precis från allt i västerort/norrort. Med kommunikationer som är bäst i staden.

Det spelar ingen roll om det är hallonbergen, rissne, hagalund, jungfrudansen etc etc.

Klagar du på bo i något av dessa områden är du bortskämd och vet inte vad du pratar om.

Trevligt att ha dig som fiende fö
Citera
2024-09-11, 08:24
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Jag bor ej där. Och aldrig gjort det heller.

Det är helt ok boenden. Ett stenkast precis från allt i västerort/norrort. Med kommunikationer som är bäst i staden.

Det spelar ingen roll om det är hallonbergen, rissne, hagalund, jungfrudansen etc etc.

Klagar du på bo i något av dessa områden är du bortskämd och vet inte vad du pratar om.

Trevligt att ha dig som fiende fö

Ingen ska lyssna på dig för du vet inte vad du pratar om, alla de områden du listar är ghetton.
Citera
2024-09-11, 19:35
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Beror väl vem du umgås med å i vilken ålder du e.

Nära till råsta & lötsjön med diverse utegym, nära till ursviks stora naturområde, nära till ör & sumpan.

H-bergen kanske inte e bästa stället bo på men runt om finns det pärlor av top knotch ställen, sumpan, ör, Vasalund, råsunda etc på amdra sidan.

Tror nog du är lite färgad av dina upplevser.

That's on you. Det blir ju va man gör det till. Går att kriga sig till toppen, lycka & vad du vill från sådana ställen med.

Tycker inte det är nått fel med hallonbergen. Lite livat & lite knasfolk ok. Men så är det överallt, hela världen. Å kolla bara i mänskligheten historia 😶

Jag får inte riktigt känslan av att TS är intresserad av områden likt Hallonbergen?
Frågan var trots allt om tryggaste områdena och Hallonbergen är listat som ett riskområde.
Sedan så kanske inte drömmen är att bo i ett område med knappt några svenskar då barn nämns...
jag klickade på två slumpmässiga lägenhetshus i Hallonbergen och i det första bor det 3 svenskar och 23 med utländska namn. I den andra 2 svenskar och 19 med utländska namn.
Citera
2024-09-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ingen ska lyssna på dig för du vet inte vad du pratar om, alla de områden du listar är ghetton.

Förstå man har ett sådant tomt och patetiskt liv att man måste hävda sig genom att flasha på detta sättet. Och det på nätet... Lol! Patetiskt är bara förnamnet.

Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Jag får inte riktigt känslan av att TS är intresserad av områden likt Hallonbergen?
Frågan var trots allt om tryggaste områdena och Hallonbergen är listat som ett riskområde.
Sedan så kanske inte drömmen är att bo i ett område med knappt några svenskar då barn nämns...
jag klickade på två slumpmässiga lägenhetshus i Hallonbergen och i det första bor det 3 svenskar och 23 med utländska namn. I den andra 2 svenskar och 19 med utländska namn.

Absolut. Du har vettiga poänger. Men faktum kvarstår, givet bostadsmarknaden & situationen i StorStockholm är (initialt) boende i hallonbergen, rissne etc rena drömmen för folk utomsocknes. Sen kanske man flyttar om något år, Visst...

Jag är allmänt trött på att man ska klanka ner på helt ok områden som har precis allting.

Söker man viss typ av människor och umgänge så går dessa att hitta precis överallt, i Danderyd & i de finaste områdena i Bromma, Nacka, Täby osv.

Sverige må ha några (få?) utsatta och farliga områden. Hallonbergen här inte till dom alls.
Citera
2024-09-12, 12:54
Medlem
Thorhildsplan / Kristineberg. Kanske även så långt ut som Stora MOssen iofs, men blir ju stök på den linjen på nätterna då den går ända ut till Hässelby.
Tekniska högskolan / Gärdet.
Annars är ju borta mot Nortull / Sibiren kanske ett alternativ?
Citera
2024-09-12, 13:16
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Förstå man har ett sådant tomt och patetiskt liv att man måste hävda sig genom att flasha på detta sättet. Och det på nätet... Lol! Patetiskt är bara förnamnet.

Du ljuger ju...
Citera
2024-09-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jo det förstår jag. Men nu handlar tråden om vilket område som är bäst utav de som har bäst förbindelser

Sikta in dig på någon av områdena i Solna/Sumpan.

Det här är Stockholm. Allt finns en stenkast bort.

Oroa dig mindre och lev mer.

Ör är ett jättemysigt område om du frågar mig. Nära till flera olika idrottsaktiviteter och parker. Perfekt om man har ungar som spelar tennis, åker skateboard etc. Och dom ska bygga vidare där vid "träsket"

2 min att cykla till Solna Station. Men det finns så klart många smultronställen runt om solna/sumpan förutom Ör.
Citera
2024-09-12, 18:11
Medlem
Citat:
Du ljuger ju...

Nej det gör jag inte. Inget av ovanstående nämnd a områden är dåliga.

Ska man undvika imvandrartäta områden så kanske man får undvika Stockholm öht. Bara för det finns många invandrare där betyder det inte att området är dåligt.

Utan invamdrarna skulle det knappt vara folk ute. Bara vi lyckas lösa de sista bitarna med trygghet och lite annat så tror jag det blir bra på sikt.
Citera
2024-09-13, 08:55
Medlem
Citat:
Du ljuger ju...

Och till sist... Vad tror du att du får för 7 MSEK i Stockholm typ 15 min in till city som han vill ha...

Just det... Dumbkopff 😕
Citera
2024-09-13, 20:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Och till sist... Vad tror du att du får för 7 MSEK i Stockholm typ 15 min in till city som han vill ha...

Just det... Dumbkopff 😕

Jag har aldrig nämnt någon prisnivå, för 7 millar köper du en ganska nybyggd villa med pool i Knivsta, åker till kontoret max 1 dag varannan vecka.

Ingen bryr sig om 15 min till city, dom flesta utanför city åker aldrig in, varför ska man?
Citera
2024-09-19, 22:33
Medlem
Några har nämnt Mälarhöjden. Håller med. Ligger väldigt bra till nära stan (går att promenera till Södermalm om man är hurtig (5-6 km enkel väg), nära till grönområden, badstrand, mälaren. Lugnt, tryggt och överväldigande svenskt område.

Nackdelen är väl att det är dyrt. En villa går väl typiskt för 14-15 miljoner och inte sällan över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in