Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-24, 01:25
Medlem
Åker knappt kollektivt, så har ingen koll på tider.
Men Sumpan var rätt chill. (2015)
Bättre än Katarina Kyrka med negrer, turister, svenne-mose backe-fyllon och fan hans moster som springer runt här 24/7.
Citera
2024-08-24, 01:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Sickla (finare områdena, typ Sicklasjön)
Citera
2024-08-24, 01:38
Medlem
Man flyttar till Nykvarn, och tar SJ tåget till Stockholm central. Nykvarn är bästa kommunen i hela Regionen i alla kategorier vad jag vet.
Senast redigerad av Ironside79 2024-08-24 kl. 01:41.
Citera
2024-08-24, 01:38
Medlem
Prodelins avatar
Det är skräp runt hela Sthlm idag, du glömmer bort att staden har fallit något enormt sista 5 åren.

Många av oss som bodde i dom bra förorterna har ju flyttat ännu längre ut för att slippa förortsskräpet idag.

Du kommer inte långt med 7 millar idag i Sthlm....
Citera
2024-08-24, 01:43
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Hoppas alla landsortsbor som längtar till att flytta till Stockholm läser denna tråd.....

Hehe...finns ju ingenstans bra att bo här längre, det är det komiska, det är ju inte ens bra i Djursholm längre om du har råd med en 40 mille villa, har vänner som bor där och det är inbrott hela tiden, speciellt nu på sommaren då alla åker till Torekov/Båstad, man bor inte säkert nånstans här.
Citera
2024-08-24, 01:52
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Liljeholmskajen passar bra in på dina krav, även aspudden och midsommarkransen.

Hela det området är ju ett modernt ghetto med fula postmodernistiska hus som de tar hutlösa kvm priser för, trångt och dyrt.

Värst är den äckliga t-banan som det bara väller ut folk från, mycket invandrare, har jobbat i området, hatade varje gång jag åkte dit.
Citera
2024-08-24, 01:56
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
En tumregel är att ju bättre förbindelser desto stökigare blir det

Därför vill inte Täby ha tunnelbana.

Men hela Täby är ju sönderbyggt idag och blivit trångt, för att inte prata om Täby Park Hotell med sina migranter som bor där och huserar i Täby garaget på kvällarna och rånar svennar.....

Täby var bra 15 år sen, men det var bättre överallt, även Bromma som idag är sönderbyggt och trångt.

Man måste ut långt från förorterna idag, som jag sa, det är förstört överallt idag för man har byggt sönder och förtätat överallt, invandrare mer eller mindre överall och dessa jävla lantisar som tycker det är fint de köpt en BR på Råsundavägen...komiskt....nyhetens behag, de längtar hem efter 2 år igen när de inser vilken skithåla de bor i.
Citera
2024-08-24, 02:05
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Men hela Täby är ju sönderbyggt idag och blivit trångt, för att inte prata om Täby Park Hotell med sina migranter som bor där och huserar i Täby garaget på kvällarna och rånar svennar.....

Täby var bra 15 år sen, men det var bättre överallt, även Bromma som idag är sönderbyggt och trångt.

Man måste ut långt från förorterna idag, som jag sa, det är förstört överallt idag för man har byggt sönder och förtätat överallt, invandrare mer eller mindre överall och dessa jävla lantisar som tycker det är fint de köpt en BR på Råsundavägen...komiskt....nyhetens behag, de längtar hem efter 2 år igen när de inser vilken skithåla de bor i.

Välkommen till västvärlden: niggers and muslims everywhere.

Hoppa på blå linjen, det är som att åka tunnelbana i Afrika (eller Baltimore).
Citera
2024-08-24, 02:14
Medlem
Mälarhöjden, utan tvekan. Ska du bo i villa finns få områden som är bättre utifrån dina krav. Det kan dock bli dyrt. Svårt att hitta något för under 10 mkr.

Med tunnelbanan är du i stan på 15 min. Nära till vattnet. Fortfarande ett relativt homogent område. Besök Mälarhöjdens skola ska du se att det nästan bara är blonda/svenska/europeiska barn. Mycket trevligt.

Har bara positiva saker att säga om Mälarhöjden. Men som sagt, det gäller att ha pengar.

I ett längre perspektiv skulle jag nog råda dig till att flytta utomlands. Har svårt att se att situationen kommer bli bättre i Sverige. Islamiseringen går i rasande fart och Sverige förvandlas också allt mer till ett totalitärt kommunistiskt skithål.
Citera
2024-08-24, 07:34
Nacka - Sickla Järla eller Kvarnholmen. Fint längre ut också men då blir det svårt med 30 min till östermalm)

Lidingö där skulle jag kunna tänka mig flytta nu norra länken finns.

Tips åk runt och kika hur det ser ut på skolgårdarna i området ni är sugna på att flytta till det avslöjar allt..
Citera
2024-08-24, 08:31
Älta, Saltsjöbaden, Fruängen-Långbro, Segeltorp, Snättringe. Lite längre ut: Tyresö Strand, Östra Tullinge.
Citera
2024-08-24, 08:58
Medlem
Twitterturkens avatar
I Stockholm väljer man inte ett område enbart utefter hur många blattar som bor där, utan man kollar även på närliggande områden där dina barns potentiella klasskamrater bor.

Blåsut och Hammarbyhöjden är säkert jättemysiga ställen, men frågan är om man vill bo ett stenkast från Enskededalen.
Just därför som nästan hela Västerort går bort,
Solna, Sundbyberg, Ursvik m.m. likaså.

Stora Essingen har rätt.bra förbindelser om man bortser från att ingen tunnelbana finns, plus att du är ganska isolerad från alla dåliga områden. Barnen gå i skola på ön eller Kungsholmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in