2024-09-12, 08:34
Medlem
motyls avatar
Klockan är 8 och Hanna äter gulasch till frukost i ett försök att trolla lite.
Citera
2024-09-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
En ny sjuk frukostbild.
Ostmacka, kaffe och gulaschsoppa!

Mår illa..... och undrar vad som är fel på människan.....kl 8 på morgonen....

Man förstår ju faktiskt varför hon var överviktig tidigare. Hon har usla matvanor.
Citera
2024-09-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Klockan är 8 och Hanna äter gulasch till frukost i ett försök att trolla lite.

Hon tycker att hon är helfestlig så här kommer fler förslag på tooookiga frukostar :
Kräftor med snaps
En skål chips
Fiskbullar i kaffe ( jättebra att kombinera käket med kaffet vettu)
Pasta med kalaspuffar.

Plats för förtäring: helst golvet men kan intas i soffan med idoga gester och grimaser. Så, nu har jag fixat content för flera dagar🫠🫠🫠
Citera
2024-09-12, 10:57
Medlem
Varför skulle det vara dåligt att äta gulasch? Det är väl extremt inskränkt att tänka att en frukost inte kan bestå av varm mat?
Citera
2024-09-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Varför skulle det vara dåligt att äta gulasch? Det är väl extremt inskränkt att tänka att en frukost inte kan bestå av varm mat?
Man kan äta varm gröt så det var väl inte att det var varmt man vänder sig mot.
Men att äta en middagsrätt kl 8 på morgonen som består av potatis, kött, tomat och kryddor är väl inte bra för kroppens system.

Och dricka kaffe till...mmmmm gott....not.
Citera
2024-09-12, 11:37
Medlem
Citat:
Men att äta en middagsrätt kl 8 på morgonen som består av potatis, kött, tomat och kryddor är väl inte bra för kroppens system.

Vad är inte bra för kroppens system? I många asiatiska länder är kryddig soppa vanligt till frukost. Kom att tänka på följande https://www.dn.se/kultur/eu-det-vet-val-alla-hur-en-frukost-ser-ut/
Citera
2024-09-12, 11:54
Medlem
Citat:
Vad är inte bra för kroppens system? I många asiatiska länder är kryddig soppa vanligt till frukost. Kom att tänka på följande https://www.dn.se/kultur/eu-det-vet-val-alla-hur-en-frukost-ser-ut/
Ja och i en del länder äter man säkert torkad fisk och i andra äter man kanske aphjärna men det betyder ju inte att det är bättre för det.

I våran hörna av världen brukar inte frukosten bestå av middagsmat. Jag tror heller inte sådan tung och mastig mat rekomenderas på morgonen. I synnerhet inte till någon som inte gör av med någon energi och kalori på hela dagen.
Men det är min åsikt och det får jag tycka. Du får äta precis vad du vill till frukost.
Citera
2024-09-12, 12:16
Medlem
Citat:
Man får väl äta vad man vill till frukost. Jag personligen tycker bara att det återigen är så löjligt hur H lägger fram saker och ting. Försöker hon vara relaterbar? Går dåligt. Försöker hon vara komisk? Går dåligt. Försöker hon vara kreativ och nytänkande? Inte heller det går så bra. Jag får inget grepp om hennes content öht och allt känns bara fejk, inte genuint och faller platt. Hon har verkligen ingen nisch efter IVF-avslutet och det mesta hon publicerar förutom något enstaka inlägg skapar bara en massa frågetecken (och inte på ett spännande, mystiskt sätt direkt..). Hon är så himla oklar och det fascinerar mig varje dag att hon har så många följare och företag som vill samarbeta med henne. Hon är kass på sitt jobb.
Citera
2024-09-12, 12:26
Medlem
motyls avatar
Gulasch är absolut ingen dålig mat men det är bara ett exempel på Hannas kNaSiGa matval med tanke på att hon både gjort en gastric sleeve och tagit bort gallblåsan.
Citera
2024-09-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ja och i en del länder äter man säkert torkad fisk och i andra äter man kanske aphjärna men det betyder ju inte att det är bättre för det.

I våran hörna av världen brukar inte frukosten bestå av middagsmat. Jag tror heller inte sådan tung och mastig mat rekomenderas på morgonen. I synnerhet inte till någon som inte gör av med någon energi och kalori på hela dagen.
Men det är min åsikt och det får jag tycka. Du får äta precis vad du vill till frukost.
Säg då att det är din åsikt för det finns absolut inga belägg för att gulasch skulle vara sämre fruksotmat än macka och yoghurt.
Citera
2024-09-12, 12:44
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:

Haha, det här tog ändå priset för mest korkade inlägg i denna tråd. Tror du verkligen att kryddor, kött, tomat och potatis skulle vara dålig för kroppens system? Och att det endast skulle vara dåligt för kroppens system på morgonen men inte till lunch eller middag? Du måste ju driva för ingen kan ju egentligen tro detta...

Jag förstår att du vill få det till att Hs val av frukost är dåligt och inte bara udda (för det är ju rätt udda i vår kultur att äta soppa till frukost) men snälla någon...
Citera
2024-09-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Man förstår ju faktiskt varför hon var överviktig tidigare. Hon har usla matvanor.
This
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in