Citat:
Ursprungligen postat av
develi
m
Nej, jag tror knappast han kommer vrida pungen på Musk så att han låter som en kastrat.
Men det är ett fruktansvärt äckligt påhopp - mot båda.
Dels sexistiskt.
Vilken Kvinna vill bli omtalad att bli påsatt av Musk som om han vore ett läckert alternativ?
Vilken man vill höra nåt så äckligt sagt om sin kvinna?
Sen speciellt om det gällde ofrivillig barnlöshet.
De har pissat tillräckligt på kvinnor med sitt patetiska jävla alfasnack och borde snarare döpas till Ypsilonhannar lång ner på skalan.
Det är misogyni, det är sexistiskt, det är översitteri. Det kan vara mycket sårande och känsligt om det berör en kamp för att få barn.
Eller en sorg:
Nyss gick tex Selena Gomez ut med att hon aldrig kan bära ett barn pga av sin sjd.
Hon måste ta sina läkemedel.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/KM6gKM/selena-gomez-om-att-inte-kunna-bli-gravid-pa-grund-av-halsorisker
Det är rätt äckliga människor helt klart och som gör som de gör, och där deras törstande för makt gör så att de skyr inga medel alls för uppfylla den.
Dock så är Taylor(kan för lite om Travis för kommentera han.) mycket klok och allt som oftast plockar ned såna här och levererar en portion verklighet tillbaka.
Det med Selena är rätt tragiskt, och då den delen där hon berättat att hon har en sjukdom som påverkar henne svårt.
Och det enda som dessa levererar är brist på empati, och det komiska är att ingen behöver bry sig om hennes musik för förstå hon är påverkad sin sjukdom.
Men de väljer att mobba istället.
Men här med Taylor så funkar inte detta.
En del kritik de gett till Taylor att hon är inte folklig, första gången jag hörde den så skrattade jag ut högt och sambon undrade vad faan det var.
Ska bli intressant om vilken nivå Taylor går på, dock en sak som jag är tämligen säker på och det är att hon kommer bara adressera ett fåtal frågor.
Och då detta med kvinnor och deras rättigheter som är under attack av MAGA-sekten.
Ska bli skoj och höra om hur hennes andra gå och registrera er kommer gå.
Första så ökade det rejält, vilket i och för sig inte är gigantiska antal, men visade med all tydlighet att det finns en del som inte röstar som lyssnar på Taylor och gör som hon säger.(Och det var väl därför låtsasmedian helt spårade, men nu har jag inte riktigt hört något, men antar de är upptagna att försöka påstå att donalds vann debatten

)
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du vet att tråden handlar om Swift va?
Att hon har över 550 miljoner följare (not all in Am of course) men;
Hon kan påverka i swing states.
Mindre än ett dygn sen:
Since Taylor Swift endorsed Kamala Harris for president Tuesday night, more than 306,000 people have visited Vote.gov using the voter registration link Swift shared alongside it, according to NPR."
https://www.axios.com/local/nashville/2024/09/11/taylor-swift-endorsement-tennessee-poll
Intressant att de som pratar om hennes stöd sen säger hon kommer inte vinna valet åt dom.
Det är inte riktigt vad jag säger ska ske, dock att jag tror man kan se en mätbar påverkan.
Man ska också inse att vid såna här endorsments, så får det även en omvänd effekt för de som inte gillar D.
Och sen säger hon inte heller att bara om ni är demokrater så ska ni registrera er, utan hon säger alla och det innebär även republikanska registreringar.
Men jag tror hennes stöd kommer bli mätbart.
SoOm du säger, Taylor är tom i en helt annan liga än dom kändisarna också, även om de är rätt stora.
Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Hoppas hon känner sig säker var hon än befinner sig, för hon har gjort sig till en måltavla som få.
Inte för att uppmana folk att registrera sig.
Kanske någon incell blir sur för hon står upp för kvinnors rättigheter, men ingen bryr sig om dom.
Inte heller är hon direkt aktiv, inte historiskt i alla fall.
Och det är väl dessa farliga incells som vill göra Taylor till måltavla, resten de älskar henne har vi lärt oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Det är bara dumt att rösta efter kändisars åsikter, som exempelvis den här Swift. Bättre är att titta på vilken politik kandidaterna har bedrivit. Troligen kommer det att bli mera av samma politik för den som vinner.
Jag gillar mycket att Trump inte startade krig utan istället drog tillbaka trupper från Syrien.
Demokraterna har startat oerhört många krig/konflikter (inklusive så kallade proxykrig) under de senaste presidentperioderna. Det är något jag ser extremt negativt på.
Så vad Taylor Swift anser kunde inte vara mera ointressant.
Lite komiskt och läsa detta och med tanke på hur det låter i andra trådar och att det är någon kändis som stöttar donalds.
OM Taylor kommer vara lite mer aktiv än brukligt, så är det pga politik under R har inneburit en attack mot kvinnor.
Och Taylor är en som tycker detta för förkastligt.
Vi vet att det Taylor anser är intressant, för om inte så skulle inte låtsatsmedian i USA tillbringat veckor att smutskasta taylor för ingenting mer än säga ni borde gå och registrera er.
Det är så vi vet att det du sade där inte ens stämmer, för intresset är enormt.